پایگاه های نمادین جشن نیکوکاری که به جمع آوری کمکها اقدام می کردند در سال جاری حذف و یا به شدت کاهش یافته اند و در عوض امدادگران این نهاد به خیران و نیکوکاران در اصناف، ادارات و دستگاه ها مراجعه و کمک های آنان را جمع آوری می کنند.
کد خبر: ۳۸۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 27 February 2017
به گزارش تابناک رضوی،محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: برگزاری جشن نیکوکاری در واقع آخرین فعالیت میدانی کمیته امداد در سال است که خوشبختانه امدادگران نیکوکاران با حضور پررنگ و به عنوان ظرفیت های اجتماعی در آن مشارکت دارند.
وی با اعلام این خبر که در سال جاری رویکرد برگزاری جشن نیکوکاری در 9 گام تبیین شده است، افزود: در هرگام زمان اجرا و جامعه هدف مشخص شده اند تا با این امر بتوانیم شاهد افزایش میزان جذب باشیم.
مسعودیان راد تصریح کرد: گام اول شناسایی انفاق کنندگان کلان، گام دوم بررسی وتطبیق عملکرد 8 ماهه حوزه ها با برنامه مصوب، گام سوم نیازسنجی در بخش های جهیزیه ، مسکن ، درمان و پوشاک مناطق محروم وکم برخوردار، گام چهارم تبلیغات و اطلاع رسانی، گام پنجم تعامل و ارتباط با انفاق  کنندگان کلان، گام ششم جمع آوری وهدایت کمک های اختصاصی  با رویکرد تمرکز بر حامیان ونیکوکاران، گام هفتم جمع آوری کمک های عمومی مردمی در مراسم نمادین جشن نیکوکاری، گام هشتم برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس سراسر استان و گام آخر برگزاری مراسم تجلیل از خیرین جشن نیکوکاری در کلیه شهرستان ها تعریف شده است که خوشبختانه تاکنون با این برنامه شاهد افزایش جذب و حضور مردم بوده ایم.
وی از رویکرد جدید این نهاد گفت و اظهار کرد: پایگاه های نمادین جشن نیکوکاری که به جمع آوری کمکها اقدام می کردند در سال جاری حذف و یا به شدت کاهش یافته اند و در عوض امدادگران این نهاد به خیران و نیکوکاران در اصناف، ادارات و دستگاه ها مراجعه و کمک های آنان را جمع آوری می کنند که همین امر موجب اعتمادسازی و افزایش درآمد جشن نیکوکاری شده است.
مسعودیان راد اعلام کرد: پیش بینی شده است که در جشن نیکوکاری سال جاری 5 میلیارد تومان مشارکت مردمی جذب شود که خوشبختانه تاکنون بیش از 3 میلیارد و 58 میلیون تومان آن جمع آوری شده است در حالی که در کل سال گذشته 3 میلیارد و 971 میلیون تومان جذب شده بود.
مدیرکل کمیته امداد استان، شعار جشن نیکوکاری امسال را بهار همدلی شکوه مهربانی عنوان کرد و ادامه داد: جشن نمادین نیکوکاری در 3 روز 18 تا 20 اسفند ماه برگزار می شود که امیدواریم نیکوکاران و خیران رسیدگی و کمک به نیکوکاران را مورد نظر داشته باشند.
شایسته ذکر است:نیکوکاران می توانند کمک های نقدی خود به جشن نیکوکاری را از طریق تلفن همراه خود و با شماره گیری کد #1*8877* واریز کنند. //

راضیه روحانی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۱۲:۳۴]
[Forwarded from راضیه روحانی]
بیش از 23 درصد از مددجویان خراسان رضوی در مشهد مقدس ساکن هستند
شهروندان مشهد مقدس بیش از 597 میلیون تومان به جشن نیکوکاری کمک کردند در حالی که در مجموع در سال گذشته بیش از 501 میلیون تومان جمع آوری شده بود.
قائم مقام کمیته امداد خراسان رضوی طی گفتگو با خبرنگار این نهاد وضعیت مددجویان مشهد مقدس را نسبت به کل مددجویان استان در 9 ماهه امسال مورد بررسی قرار داد.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، حبیب الله آسوده قائم مقام کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 129 هزار و 235 خانوار از کمیته امداد خراسان رضوی خدمات می گیرند که 29 هزار و 919 خانوار مددجویی در مشهد مقدس ساکن هستند و این آمار حاکی از حضور بیش از 23 درصدی خانواده های مددجو در مشهد مقدس است.
وی، با اعلام اینکه در 9 ماهه سال جاری 230 هزار و 534 مددجو تحت پوشش خدمات کمیته امداد استان هستند، تصریح کرد: 51 هزار و 41 مددجو در مشهد هستند که این رقم 22 درصد از مددجویان کل استان را شامل می شود.
قائم مقام کمیته امداد خراسان رضوی به مقوله توانمندسازی خانواده های مددجوی مشهد و اشتغالزایی آنان اشاره کرد و افزود: در 9 ماهه سال جاری 453 فقره تسهیلات از منابع امدادی و بانکی با اعتبار 602 میلیون و 800 هزار تومان به مددجویان پرداخت شده درحالی که در همین مدت در سطح استان 3 هزار و 61 فقره تسهیلات با اعتبار بیش از 36 میلیارد تومان به مجریان طرح های اشتغال اعطاء شده است.
وی دیگر اقدام در حوزه اشتغال را کاریابی و ارائه آموزش های فنی و حرفه ای دانست و خاطر نشان کرد: در سطح استان 676 مورد کاریابی و 15 هزار و 327 مورد ارائه آموزش صورت گرفته که 120 مورد کاریابی و یک هزار و 16 مورد آموزش در مشهد مقدس انجام شده است
آسوده توانمندی خانواده را در بعد فرهنگی تشریح و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه یک هزار و 772 مددجو از خدمات مشاوره ای و یک هزار و 815 نفر از برنامه های آموزشی این اداره بهره مند شدند.
قائم مقام کمیته امداد استان از مشارکت شهروندان همیشه در صحنه مشهدی تقدیر کرد و افزود: در حال حاضر در سطح مشهد مقدس 180 هزار و 988 صندوق صدقات نصب و توزیع شده است که نیکوکاران در 9 ماهه امسال بیش از 5 میلیارد و 600 میلیون تومان صدقات را به صنادیق کمیته امداد واریز کرده اند.
آسوده، از عموم مردم و نیکوکاران دعوت کرد تا با حضور در جشن نیکوکاری حماسه ای دیگر در کمک به محرومان را ثبت کنند و افزود: در سال جاری تاکنون شهروندان مشهد مقدس بیش از 597 میلیون تومان به جشن نیکوکاری کمک کردند در حالی که در مجموع در سال گذشته بیش از 501 میلیون تومان مشارکت مردمی جمع آوری شده بود واین آمارهای مقایسه ای نشان از رشد و حضور بسیار خوب مردم است.
قائم مقام کمیته امداد استان ادامه داد: با توجه به حضور ادارات ده شگانه مشهد مقدس، اداره یک مشهد با بیش از 312 میلیون تومان درجذب مشارکت مردمی جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.
شایسته ذکر است در حال حاضر کمیته امداد در مشهد مقدس در 10 اداره به مددجویان خدمات می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار