مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین عنوان کرد
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین گفت: به منظور مسؤولیت‌پذیری و آمادگی دانش‌آموزان برای پذیرش مسؤولیت‌های مختلف به خصوص در زمینه معلمی و آموزش و تعلیم و تربیت طرح یک روز برای فردا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۸۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 27 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، برنامه استانی طرح یک روز برای فردا با حضور شمس‌اله غلامی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین، حجت‌الاسلام علی انصاری معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین، خدایار باقری رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش، محمدی معاون پرورشی ناحیه یک آموزش و پرورش و جمعی از مسؤولان و کارشناس مسؤولان فعالیت‌های گروهی و دانش‌آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش ظهر امروز در دبیرستان علامه امینی قزوین برگزار شد.

طرح یک روز برای فردا، طرحی است که از طریق آن اداره فعالیت‌های آموزش و پرورشی و خدماتی مدرسه، در روز خاصی از سال تحصیلی به دانش‌آموزان منتخب واگذار می‌شود.

شمس‌اله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: طرح یک روز برای فردا، پیرو برنامه‌ریزی‌های مصوب وزارت آموزش و پرورش به تمام استان‌ها ابلاغ شد که در سال یک روز تمام مسؤولیت مدرسه به دانش‌آموزان داده می‌شود.

وی افزود: به منظور مسؤولیت‌پذیری و آمادگی دانش‌آموزان برای پذیرش مسؤولیت‌های مختلف به خصوص در زمینه معلمی و آموزش و تعلیم و تربیت این طرح برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین عنوان کرد: دومین هدف از اجرای این طرح ایجاد احساس وظیفه در دانش‌آموز برای ارتباط با اولیا و دانش‌آموزان، چگونگی نگهداری مدرسه، توجه به توانمندی‌های دانش‌آموزی و چگونگی برخورد با مشکلات موجود در فضای آموزشی است.

غلامی یادآور شد: سومین هدف از اجرای این طرح ایجاد امید و انگیزه برای دانش‌آموزان برای پذیرش مسؤولیت‌های بزرگ‌تر در زمینه اداره جامعه در آینده‌ای نزدیک است بنابراین تکرار و تمرین چنین مباحثی در فضاهای آموزشی، نسل آینده را در پذیرش مسؤولیت‌های بزرگ‌تر اجتماعی و خانوادگی آماده‌تر می‌کند.

وی عنوان کرد: طرح یک روز برای فردا به صورت نمادین با توجه به وضعیت ساعات تدریس دبیران که در طول هفته با برنامه‌ریزی‌های قبلی صورت می‌گیرد و همچنین کمبود زمان در فضاهای آموزشی و همچنین مصادف بودن ایام خاص مناسبتی با ساعات درسی مدارس، این طرح فقط یک روز طی سال در مدارس اجرایی می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین عنوان کرد: در همان ابتدای سال تحصیلی، به جهت مسؤولیت‌پذیری در بین دانش‌آموزان در زمینه اجتماعی، انتخابات شورای دانش‌آموزی را در سطح مدارس استان برگزار می‌کنیم که شوراهای دانش‌آموزی نشست‌های صمیمی با امام جمعه قزوین، استاندار، مسؤولان استانی داشته‌ باشند تا مشکلات خاص فضای آموزشی، دبیران، دانش‌آموزان و همچنین پیشنهادات خود را انتقال دهند.

غلامی ادامه داد: از بین شوراها دو نفر که یکی از بین شوراهای دختران و یکی از بین شوراهای پسران انتخاب شده و به طور مستقیم با وزیر آموزش و پرورش ارتباط  پیدا کرده و مشکلات مربوط به حوزه‌های دانش‌آموزی را به گوش وزیر می‌رساند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار