ريیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه گفت: پست قرنطینه دامپزشکی ورودی شهرستان ابرکوه که به تعبیری ورودی استان یزد و يكي از محورهاي تبادلات محموله‌های بهداشتی و دامی به استان محسوب مي‌شود، راه‌اندازي شد.
کد خبر: ۳۸۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 22 February 2017


به گزارش تابناک یزد،دکتر «علی فاتحی‌نیا» در اين باره تصريح كرد: با توجه به نقش حمل‌ و نقل غیرمجاز در انتقال و اشاعه بیماری‌های دامی و با هدف کنترل حمل‌ و نقل دام و طیور و فرآورده‌های خام دامی و شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با توجه به درگیری چندین استان کشور با این بیماری و از طرفی با توجه به راه‌های موصلاتی شهرستان ابرکوه با استان‌های فارس و اصفهان و کهکیلویه و بویر احمد و احتمال حمل محموله آلوده و بدون مجوز به این شهرستان در راستای پیشگیری از این بیماری اقدام به راه‌اندازی پست قرنطینه‌ای شد.

وی در ادامه افزود: با راه اندازی این پست، امکان فعالیت شبانه روزی در راستای برخورد جدی با ورود غیر قانونی محموله های دامی به استان یزد بیش از پیش فراهم شده است.

فاتحی‌نیا تصریح کرد: کلیه محموله‌های دامی اعم از فرآورده‌های خام دامی، دام و طیور زنده جهت حمل و نقل، باید دارای مجوز حمل بهداشتی قرنطینه‌ای باشند که در غیر این صورت در محل پست قرنطینه‌ای با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

رييس دامپزشكي ابركوه در پایان نيز از صاحبان و رانندگان خودروهای حمل دام، طیور و فرآورده‌های خام دامی خواست در صورت انتقال دام و طیور یا فرآورده‌هاي مذكور، برای اخذ مجوز حمل به دامپزشکی مراجعه كنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار