وزارت کشور با انتشار نامه‌ای، انتشار خبری مبنی بر بدهی وزارت کشور به سینماگران را رد کرد و به توضیح درباره جزئیات تفاهم‌نامه این وزارت‌خانه با وزارت فرهنگ پرداخت.
کد خبر: ۳۸۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵ 22 February 2017
به گزارش تابناك رضوي به نقل از گروه فرهنگی آنا، متن این نامه به شرح زیر است:

پیرو انتشار گزارشی خبری در بهمن سال‌جاری روی خروجی برخی از خبرگزاری‌ها و بازنشر آن در تعدادی از نشریات؛ شامل اظهارات یکی از اعضای محترم هیات‌رئیسه شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران و تصریح ایشان بر اینکه: «همچنان 500 میلیون تومان از وزارت کشور طلبکاریم» و در فرازی دیگر اعلام اینکه: پس از سه سال هنوز نتوانسته‌ایم 500 میلیون تومان از باقی‌مانده مبلغ قراردادی را که میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور برای نمایش برخی از فیلم‌های جشنواره سی و دوم در استان‌ها منعقد شده است بگیریم و با عنایت به اطلاع غلطی که از این طریق به افکار عمومی ارائه شده است، ضمن رد قاطع هرگونه بدهی مالی وزارت کشور به سینماگران محترم، یادآوری می‌شود که مبلغ 25میلیارد ریال معادل کل اعتبار ابلاغ شده به وزارت کشور در این خصوص (در آخرین روزهای سال 1392) طی مجوز 149466/2/24 به ذیحسابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – امور سینمایی، بابت تفاهمنامه منعقده ابلاغ اعتبار شده و نهایتا پس از روند اداری و اصلاحات لازم، چند هفته بعد در تاریخ (93/1/26) کل این مبلغ در حساب اعتبارات هزینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واریز شده است.

بر این اساس تاکید می‌شود که وزارت کشور در اجرای تفاهمنامه منعقده با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از پخش فیلم‌های سینمایی در مناطق مختلف کشور به تعهد خود به طور کامل عمل کرده است.

نکات فوق جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع‌رسانی صحیح به مخاطبین ارائه می‌شود. لطفا ترتیبی اتخاذ فرمایید؛ نسبت به انتشار این جوابیه با کم و کیف مناسب اقدام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار