رئیس پلیس راهور ناجا گفت:‌51 درصد تلفات سوانح رانندگی در ایران مربوط به موتورسواران است که بیشتر جانباختگان بین 21 تا 50 سال سن دارند.
کد خبر: ۳۷۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸ 17 February 2017
به گزارش ایرنا، سردار تقی مهری شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه هفتمین سمینار بین المللی کاهش سوانح و حوادث رانندگی در شیراز افزود: در دنیا به ازای هر 100 هزار وسیله نقلیه، 57 نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست می دهند که این رقم در ایران 75 نفر است.
 
وی اظهار کرد: در دنیا سالانه افزون بر یک میلیون و 250 هزار نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست می دهند و بین 50 تا 55 میلیون نفر نیز مجروح می شوند.
 
رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه با اشاره به سهم موتورسواران در تلفات حوادث جاده ای و شهری گفت: فرهنگ سازی بیشتر برای استفاده از موتورسیکلت ضروری است.
 
مهری در ادامه با بیان این که حدود 9 درصد از جان باختگان سوانح رانندگی کشور مربوط به استان فارس است، اظهار کرد: در 9 ماهه امسال، این استان در بین استان های کشور بیشترین سهم کشته ها در حوادث ترافیکی دارد.
 
فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این آیین گفت: در حوادث ترافیکی 10 ماهه امسال، یک هزار و 180 نفر از شهروندان در این استان جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، هفت درصد افزایش داشته است.
 
سردار سرتیپ دوم احمدعلی گودرزی افزود: آموزش و فرهنگ سازی اجتماعی می تواند برای کاهش تلفات سوانح رانندگی اثربخش باشد.
 
هفتمین سمینار بین المللی کاهش سوانح و حوادث رانندگی که چهارشنبه در شیراز گشایش یافته بود، شامگاه پنجشنبه با معرفی مقاله های برتر به کار خود پایان داد.
 
این سمینار با حضور صاحبنظرانی از رشته های مختلف مانند علوم سلامت، مهندسی ایمنی جاده، علوم شناختی و علوم اجتماعی و سخنرانی از اتحادیه اروپا برگزار شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار