تابناک: امسال شاید پر حادثه ترین سال خطای پزشکی در کشور و به ویژه اصفهان بود، خطاهای که به نعمت وجود شبکه های اجتماعی توانستیم تنها به یک درصد از خطاهای پزشکی واقف شویم .
کد خبر: ۳۷۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 17 February 2017
تابناک اصفهان: خطاهای که این روزها به قول سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، توسط پزشکان مجرب اصفهان انجام گرفته است.
 
طی دو حادثه اخیر ، جهانپور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، با قبول خطای پزشکی  انجام این خطا را توسط پزشکان مجرب معرفی کرد.
 
اولین حادثه عمل دست سالم یک کودک دوساله توسط یک پزشک مجرب در یکی از بیمارستان های دولتی و دومی در آوردن تنها کلیه به همراه کیست زن جوان توسط یک پزشک مجرب در یکی از بیمارستان های خصوصی اصفهان است.
 
البته حادثه دومی در حالی به راحتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پذیرفته شد که سرپرست روابط عمومی دانشگاه اعلام کرد خوشبختانه توانستیم بیمار را زنده نگه داریم.
 
کیانوش جهانپور در ارتباط با این حادثه افزود: بررسی های اولیه نشان می دهد که این عمل جراحی، اشتباه نبوده و ما منتظر جواب آزمایش های پزشکی برای اعلام نظر قطعی در باره آن هستیم.
 
وی با بیان اینکه این عمل جراحی حدود یک ماه پیش بر روی یک زن 38 ساله توسط یک جراح مجرب انجام شده است، اظهار کرد: این بیمار بطور مادرزادی فقط یک کلیه داشته که آن هم در محل طبیعی خود نبوده و به اصطلاح 'کلیه لگنی' داشته است.
 
جهانپور ادامه داد: بنظر می آید جراح هنگام برداشتن کیست متوجه دست اندازی آن بر روی کلیه شده و با توجه به اینکه کلیه قابل حفظ کردن نبوده، ناچار به برداشتن آن شده است.
 
وی با بیان اینکه بیمار هنگام عمل دچار خونریزی شده است، تصریح کرد: دو جراح مجرب دیگر نیز برای این عمل به کمک آمدند و جان بیمار را حفظ کردند.
 
سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه این بیمار اکنون در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان الزهرا(س) اصفهان بستری و منتظر پیوند کلیه است، افزود: همه اقدام های لازم برای حفظ جان بیمار انجام شده و صدور رای عجولانه به نام 'اشتباه پزشکی'، مایه تاسف و خیانت در کار رسانه ای است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار