تابناک: نایب رئیس شورای شهر کاشان با پرده برداشتن از تخلفات شهردار کاشان از جذب نیرو در شهرداری بدون مجوز شورا سخن گفت و افزود: شهردار کاشان با پول مردم اقدام به اجرای طرح‌هایی کرده است که هیچ ارتباطی به حوزه فعالیت وی ندارد.
کد خبر: ۳۷۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴ 14 February 2017
تابناک اصفهان: نایب رئیس شورای شهر کاشان با پرده برداشتن از تخلفات شهردار کاشان از جذب نیرو در شهرداری بدون مجوز شورا سخن گفت و افزود: شهردار کاشان با پول مردم اقدام به اجرای طرح‌هایی کرده است که هیچ ارتباطی به حوزه فعالیت وی ندارد.
 
این عضو شورای اسلامی شهر کاشان در نطق پیش از دستور شورای شهر کاشان اظهار داشت: بر اساس گزارش ها، شمار زیادی نیروی جدید در شهرداری و سازمان های وابسته مشغول به کار شده ‌اند در حالی که شورا بی اطلاع بوده و اگر مصوبه‌ ای داشته منوط به تصویب وزارت کشور و استانداری بوده است و این مهم هنوز محقق نشده و حتی پاسخ شورا مبنی بر ارائه مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح در صورت وجود، بی جواب مانده است.
 
وی هزینه کردن حقوق شهروندان در بخشی از طرح ها که جزو وظایف شهرداری نبوده و یا خارج از محدوده قانونی شهر است را زیر سئوال برد و اظهار کرد: تعیین نکردن مبلغ تخصیص یافته و هزینه شده برای تیم ‌داری در بخش ورزش حرفه ای از دیگر تخلف های شهردار کاشان است.
 
هاشمی اجرایی نشدن نامه ‌های ارسالی شورا در باره درخواست های مختلف عمرانی، فرهنگی و غیره، اعلام نکردن نتیجه آن به شورای اسلامی و همچنین ارسال نکردن صورت جامع درآمد و هزینه‌ شهرداری که هر 6 ماه یکبار باید توسط شهرداری تهیه و برای تایید به شورا ارسال و انتشار نسخه ‌ای از آن برای اطلاع عموم و نسخه‌ ای از آن به وزرات کشور ارسال شود را از دیگر تخلف های شهردار بیان کرد.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با بیان این که نیروهای حجمی از سال 93 تاکنون 24 میلیارد ریال از شهرداری طلبکار هستند، از پرداخت نکردن بن ماهانه نیروهای حجمی با وجود تصویب و مکاتبه های زیاد نیز گلایه کرد.
 
وی هم چنین اعلام نکردن بدهی جاری شهرداری با وجود درخواست ها، عدم اطلاع رسانی شهرداری به شورا برای دریافت برگه ابلاغ ماموریت و یا موافقت با مرخصی و یا اعلام فرد جایگزین خود به شورا و مراجع ذی صلاح بطور مرتب و مشخص، عدم پرداخت بن، پاداش، عیدی، حق سنوات نیروهای خدماتی شرکتهای طرف قرارداد با شهرداری با وجود گذشت یک سال و نیم از پایان قرارداد شرکت را از دیگر تخلف های شهردار کاشان دانست.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان عدم توجه و اجرایی شدن طرح جامع ایثارگران مبنی بر رایگان بودن عوارض تا 120 مترمربع مسکونی و 20 مترمربع تجاری برای والدین، همسر و فرزندان شهیدان و تسری آن طبق قانون به اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توسط شهرداری را نیز تخلف دیگر شهردار کاشان برشمرد.
 
هاشمی به شهردار کاشان گفت: اگر به شما به عنوان شهردار خطاب می‌شود و در این منصب هستید جایگاهی است که از طرف مردم توسط شورای شهر به شما تفویض شده و تضعیف جایگاه شورا از طرف شما، تضعیف خود شماست و نشان دهنده آن است که شورای ضعیف منجر به انتخاب شما شده است.
 
وی تاکید کرد: به عنوان نماینده مردم برخود لازم ‌دانستم این مطالب را مطرح کنم و بیان معضل ها به آن معنی نیست که نیمه پر لیوان و کارهای انجام شده را نادیده بگیرم بلکه به عنوان یک عضو نظارتی با تقدیراز نقاط قوت و عملکرد مثبت شهرداری، موظف به بیان نقاط ضعف مجموعه شهرداری نیز هستم.
 
نایب رئیس شورای اسلامی کاشان بررسی طرح دو فوریتی مطرح شده در شورا را یک فرصت برای شهردار برای بیان استدلال های خود برای تصمیم سازی بیان کرد و یادآور شد: شما نباید در جریان بررسی در صحن شورا کنترل خود را از دست داده و با عصبانیت برخورد می‌ کردید.
 
وی تاکید کرد: در دوره سوم شورا دو شهردار توسط شورا انتخاب و هر دو استیضاح و از کار برکنار شدند اما هیچ اعتراضی نکردند و هیچ جوی در شهر ایجاد نشد اما متاسفانه ما در این دوره یک طرح سئوال کردیم که حق قانونی ما بود ولی شهردا جواب ما را درست که نداد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار