شهردار اصفهان در جمع راهنمایان تورهای گردشگری دنیا:
تابناک: شهردار اصفهان گفت: اسطوره شهر اصفهان شهری تکراری نشدنی است که پیشبرد آن در تمام زمینه‌ها از جمله گردشگری باید مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۳۷۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 12 February 2017

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، انتخاب اصفهان به عنوان نخستین پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی در سال2005، آوازه این شهر باستانی را بیش از پیش در گوش جهانیان طنین انداز و گردشگران بسیاری را به سوی این دیار رهسپار کرد.

همین جاذبه‌های تاریخی و میراث ملموس و ناملموس شهر اصفهان سبب شده است تا این کلانشهر تاریخی میزبان کنوانسیون راهنمایان گردشگری جهانی در سال 2017 شود.کنوانسیون راهنمایان گردشگری، بزرگترین گردهمایی راهنمایان گردشگری در جهان به حساب می‌آید که به صورت دوسالانه و زیر نظر مستقیم فدراسیون در یکی از کشورهای عضو برگزار می شود .(WFTGA) جهانی راهنمایان گردشگری
معرفی و بازدید جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشورهای میزبان و توسعه پایدار صنعت گردشگری و ارتباط میان راهنمایان گردشگری و ارتقاء دانش و اخلاق حرفه‌ای آنها بر اساس استانداردهای جهانی جزء اهداف کنوانسیون است.
از حدود یکسال پیش که برگزاری کنوانسیون جهانی گردشگری در ایران مطرح شد، شهرداری اصفهان آمادگی خود را برای میزبانی از این هیئت اعلام کرد.

در همین رابطه عده ای از این راهنمایان گردشگری در سفر به ایران به جهت حضور در این کنوانسیون در تهران، به اصفهان نیز آمده و ضمن بازدید از نقاط گردشگری و آثار تاریخی نهفته در این شهر با شهردار و اعضای شورای شهر اصفهان دیدار و گفتگو کردند. شب گذشته شهرداری اصفهان با هدف معرفی هرچه بهتر قابلیت‌ها، توانمندی و پتانسیل‌های نهفته در بطن شهر در عرصه گردشگری، میزبانی از حضور جمعیت 270 نفری راهنمایان تورهای گردشگری دنیا را بر عهده گرفت تا همپای با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این میزبانی را مدیریت ‌کند. گفتنی است در این دیدار و ضیافت فرهنگی در کنار شهردار اصفهان اعضای شورای شهر ، مسئولان گردشگری استان ، پروفسور جعفرجعفریاز برجسته ترین و شناخته شده ترین متخصصان حوزهگردشگریدر دنیا نیز حضو داشتند.

میزبانی از تورگردانان جهان انقلابی در صعنت گردشگری ایران


مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان در حاشیه این میزبانی در جمع راهنمایان گردشگری 39 کشور جهان در سخنانی اظهار کرد: میزبانی اصفهان و کشورمان در این رویداد بسیار مهم تحول بسیار عظیمی است که سبب می‌شود انقلاب بسیار بزرگی را در عرصه گردشگری کشور در میان مدت و بلند مدت شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه تورگردانان، سفرای هر کشوری محسوب می‌شوند، تصریح کرد: این افراد با بیان خاطرات شفاهی شهرها و کشورهای مختلف مانند قطرات جوهر در اقیانوس دنیا پخش می‌شوند و می‌توانند جریان سازی‌های بسیار مناسبی از جاذبه‌های گردشگری کشورهای مختلف داشته باشند..

شهردار اصفهان ادامه داد: حضور این تورگردانان در ایران که با بازدید از میراث تاریخی و معنوی شهرهای کشورمان همراه می‌شود سبب بالارفتن حس تعلق مردم جهان به ایران و اصفهان خواهد شد.

وی با بیان اینکه تورگردانان با حضور در اصفهان مسحور زیبایی‌های اصفهان شده و این شهر را به عنوان شهری افسانه‌ای مشاهده می‌کنند، اضافه کرد: امیدوارم این تورگردانان در انتقال این زیبایی‌ها موفق بوده و جریان مثبت گردشگری دنیا را در کشورمان ایجاد کنند.

جمالی‌نژاد در ادامه ایران را جزیره‌ای امن در منطقه ای ناامن دانست و افزود: اطراف کشور ما را جنگ‌های بسیاری فرا گرفته در حالیکه ایران به لطف دلاورمردی‌های عزیزان ایثارگر و رزمنده در طول تاریخ انقلاب اسلامی به کشوری با امنیت بالا تبدیل شده که می‌تواند به نقطه‌ای ایمن برای جذب هر چه بیشتر گردشگران تبدیل شود. وی گفت: اسطوره شهر اصفهان شهری تکراری نشدنی است که پیشبرد آن در تمام زمینه ها باید مدنظر قرار گیرد.

امضای لوح یادبودهفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری


در حاشیه این دیدار شهردار اصفهان به همراه 245 راهنمای گردشگری حاضر در مراسم در اقدامی موثر و ارزشمندلوح یادبود هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری راامضا کردند.

تقدیر شهردار اصفهان از جوان ترین راهنمای تور گردشگری دنیا

یکی دیگر از رویدادهای فرهنگی در حاشیه این دیدار تقدیر شهردار اصفهان از جوان ترین عضو تیم راهنمایان گردشگری دنیا بود. شهردار اصفهان با تقدیم صنایع دستی اصفهان و اقلام فرهنگی از این بانوی جوان تقدیر کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار