آزمون و خطاها دولت را به مردم رساند؛
تابناک: رئیس انجمن صنفی کشاورزان اصفهان گفت: انتقال مدیریت آب زاینده‌رود از بخش دولتی به مردم گامی مهمی است که پس از 54 سال صورت گرفته است.
کد خبر: ۳۷۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 11 February 2017
تابناک اصفهان: اسفندیار امینی با اشاره به تأخیر پروژه‌های انتقال آب به زاینده‌رود گفت: دولت در 3 سال گذشته به‌اندازه تورم ردیف بودجه برای کوهرنگ 3 و بهشت‌آباد اختصاص نداده است.
 
وی پیشنهاد کرد که از محل منابع استانی پروژه‌های انتقال آب انجام شود زیرا نمی‌توان به امید دولت برای اختصاص اعتبار نشست و شاهد خشک شدن دائمی زاینده‌رود بود.
 
رئیس انجمن صنفی کشاورزان اصفهان تصریح کرد: از محل منابع مالیاتی استان اصفهان می‌توان بخشی از منابع موردنیاز طرح‌های انتقال آب را تأمین کرد زیرا زاینده‌رود برای همه مردم و انتفاع و زیان آن برای همه مردم است.
 
وی در پاسخ به انتقاد به نحوه کشت سنتی و پایین بودن سطح بهره‌وری در شرق اصفهان گفت: باوجود اینکه در سال دو بار رودخانه زاینده‌رود به شرق اصفهان آب‌رسانی داشته میزان افت محصول 20 درصد سال‌های گذشته بوده است و این نشان می‌دهد کشاورزان دغدغه استفاده بهینه از منابع آبی را بیشتر از بخش‌های دیگر دارند.
 
امینی از تشکیل شورای سهام‌داران رودخانه زاینده‌رود خبر داد و گفت: بخش کشاورزی، صنعت، اصناف، تعاون، فضای سبز و محیط‌زیست در این شورا حضور دارند و میزان حق آبه هر بخش مشخص شده است.
 
رئیس انجمن صنفی کشاورزان اصفهان سامان‌دهی رودخانه زاینده‌رود با همکاری بخش کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای را گامی موثر در نظم بخشی برداشت‌های بخش‌های مختلف از رودخانه دانست و گفت: انتقال مدیریت آب زاینده‌رود از بخش دولتی به مردم گامی مهمی است که پس از 54 سال صورت گرفته است.
 
وی اضافه کرد: تشکل‌های مردمی کشاورزی در کنار سازمان‌های دولتی مسئول تلاش می‌کنند که تقسیم آب روشن و بر اساس قانون باشد.
 
وی تشکیل کمیته مدیریت قضایی بحران آب استان به همت دادستان اصفهان را اقدامی موثر برای برخورد قضایی با متخلفین و متعرضین به زاینده‌رود دانست و گفت: برداشت‌های غیرمجاز آب زاینده‌رود یکی از دلایل عمده خشکی این رودخانه است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار