تابناک: مدیر کل استاندارد استان اصفهان گفت: حدود 47 کیلوگرم طلای ساخته شده قاچاق در اصفهان توسط دستگاه های اجرایی مربوطه کشف و جمع آوری شد.
کد خبر: ۳۷۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 11 February 2017
تابناک اصفهان: غلامحسین شفیعی با اشاره به کشف و توقیف حدود 47 کیلوگرم طلای ساخته شده قاچاق در استان اصفهان توسط دستگاه های اجرایی مربوطه، گفت: اداره استاندارد اصفهان اقدام به عیارسنجی این مصنوعات کرد.
 
وی بیان داشت: خرید و فروش انواع مصنوعات طلای تولید خارج کشور در فروشگاه ها، خلاف قانون است و در صورت مشاهده، جمع آوری می شود.
 
مدیر کل استاندارد استان اصفهان افزود: بر اساس قانون، عرضه مصنوعات طلای ساخته شده توسط کشورهای دیگر در داخل کشور، تخلف و این کالاها، قاچاق محسوب می شود.
 
وی با بیان اینکه مصنوعات طلا مشمول مقررات استاندارد اجباری است، اظهار کرد: هرگونه تولید و عرضه مصنوعات طلای با عیار پایین‌تر از حد استاندارد و بدون کد شناسایی تولید کننده نیز ممنوع است.
 
وی با بیان اینکه در برخی طلا فروشی ها، مصنوعات ساخت داخل به اسم مصنوعات خارجی مانند ایتالیایی و گران تر فروخته می شود، گفت: برخی از مصنوعات خارجی عرضه شده در طلا فروشی ها نیز با عیار پایین تر از حد استاندارد است.
 
مدیر کل استاندارد استان اصفهان افزود: بیشتر این مصنوعات خارجی و از کشور ایتالیا بودند و درصدی از آنها نیز عیار کمتر از استاندارد داشتند.
 
وی بیان داشت: از مردم خواست تا هنگام خرید طلا به فروشگاه های معتبر دارای فاکتور خرید مراجعه و به کد شناسائی حک شده بر روی مصنوع دقت کنند.
 
شفیعی بیان کرد: کدهای شناسایی از طریق دستگاه های اجرایی مربوطه مانند اداره استاندارد، قابل پیگیری است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار