همزمان با هفته میراث فرهنگی
تابناک: دفتر پایگاه جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان همزمان با هفته میراث فرهنگی، با حضور معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در این استان افتتاح شد.
کد خبر: ۳۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 21 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان همزمان با هفته میراث فرهنگی، اعضای کارگروه میراث فرهنگی کشور در طی مراسمی در مسجد جامع عتیق حضور یافتند.

محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در این مراسم گفت: هدف از ایجاد این پایگاه‌ها مراقبت و پایش بناهائی است که به ثبت جهانی رسیده‌اند.

وی افزود : در مسجد جامع اصفهان با بیش از 1200 سال قدمت اولین مسجد جهان اسلام است که با برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فرد تاریخی و دینی نامزد ثبت جهانی شد.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد: بنابراین شورای ثبت جهانی و سازمان یونسکو همواره بر کارکرد بناها و نحوه مرمت و نگهداری بناهائی که به ثبت جهانی رسیده‌اند، نظارت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با این وصف ایجاد این پایگاه‌ها گام مهمی است تا در این راستا در حفظ و نگهداری این یادمان‌های بزرگ دینی و تاریخی بکوشیم.

در این مراسم فریدون اله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان گزارشی از روند ثبت جهانی مسجد جامع عتیق و چگونگی ایجاد پایگاه فنی – تخصصی مجموعه جهانی مسجد جامع اصفهان ارائه کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار