حمله تند سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به ظریف و روحانی؛
تابناک: سخنرانی فلان نماینده در مشهد لغو می‌شود رئیس‌جمهور برآشفته می‌شود، بیانیه صادر می‌کند و دستور رسیدگی ویژه می‌دهد، آمریکا در یک سال گذشته 17 تحریم علیه ایران صادر می‌کند و روحانی خم به ابرو نمی‌آورد.
کد خبر: ۳۷۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 10 February 2017
تابناک اصفهان:در حالی که با وجود قرار گرفتن درروزهای پیروزی انقلاب ضرورت همدلی و وحدت بین نیروهای انقلابی و مسئولان بیش از پیش وجود دارد، برخی تحرکات خاص سیاسی در گوشه و کنار کشور، وحدت ملی را دستخوش اهداف سیاسی خود کرده است.
 
در همین راستا حسین نقوی حسینی با حضور در خمینی شهر در سخنانی طولانی، به تخریب دولت و تیم هسته ای پرداخت و  انتقاداتی تند نسبت به دولتمردان مطرح کرد که بیان آنها در چنین شرایطی جای تامل دارد!.
 
بخشی از سخنان این نماینده به نقل از خبرگزاری فارس در زیر می آید:
 
سید حسین نقوی حسینی شامگاه یکشنبه در جشن انقلاب اسلامی، اظهار کرد: هنوز بعضی باور ندارند که آمریکا آمده سر نظام جمهوری اسلامی ایران را ببرد و با نظام و ملت ایران دشمن است؛ دوستان و بعضی هنوز در افسون لبخند و خال لب امریکا هستند، مشخص نیست آمریکا با آن‌ها چه کرده که هنوز گرفتار او هستند.

وی افزود: آمریکا به دنبال این است که نظام ما به دوران قبل انقلاب برگردد، هر وقت ملت ایران و نظام دست از انقلابی بودن و انقلابی ماندن بردارد، مشکل امریکا با کشور ایران برطرف می‌شود.

«کری» با 160 نفر می‌رفت مذاکره، ظریف با عراقچی

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: جان کری با 160 نفر کارشناس و متخصص مسائل سیاسی در مذاکرات حاضر می‌شود ولی وزیر امور خارجه ایران فقط با عراقچی در مذاکرات شرکت می‌کرد.

وی با بیان اینکه جان کری از کلماتی در برجام استفاده کرده که تا 100 سال دیگر هم ما نتوانیم حرکت کنیم، اعلام کرد: وزیر امور خارجه و تیم هسته‌ای باید چشمانشان را باز کنند، مقام معظم رهبری بارها فرمودند من به مذاکره با آمریکای عهدشکن خوش‌بین نیستم، در مذاکرات به اهداف خود نرسیدیم ولی رئیس‌جمهور به‌ صورت رسمی اعلام کرد ما به برجام خوش‌بین هستیم و به همه اهداف خود رسیدیم.

نقوی حسینی با بیان اینکه وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی اعلام کرد که اشتباه کردم ولی این اعتراف دیر است، ابراز داشت: در یک سال بعد از برجام، 17 تحریم جدید از سوی امریکا اعلام شد و این در حالی است که برجام امضا شد تا تحریم‌های جدید وضع نشود؛ علیه ایران محدودیت ایجاد کردند و اموال ما را به سرقت برده‌اند، در آخرین تحریم 25 شخصیت حقیقی و حقوقی ایران تحریم جدید شدند.

روحانی برای لغو یک سخنرانی برآشفته می‌شود برای 17 تحریم جدید آمریکا نه

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس‌جمهور در بعضی مواقع هیچ‌گونه اعلام موضعی در خصوص نقض برجام نداشت، عنوان کرد: سخنرانی فلان نماینده در مشهد لغو می‌شود رئیس‌جمهور برآشفته می‌شود، بیانیه صادر می‌کند و دستور رسیدگی ویژه می‌دهد، آمریکا در یک سال گذشته 17 تحریم علیه ایران صادر می‌کند و روحانی خم به ابرو نمی‌آورد.

وی با بیان این که ظریف در نامه بعد از اعلام نقض برجام توسط مقام معظم رهبری و سران سه قوه، به مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مسؤول کمیسیون مشترک نامه نوشت و اعتراض خود را اعلام کرد، گفت: کمیسیون مشترک تشکیل شد ولی در دقایق اول اعلام شد طبق برجام هیچ نقضی صورت نگرفته است و دستور جلسه لغو شد.

نقوی حسینی با بیان اینکه به‌ عنوان نماینده و سخنگوی برسی برجام تمام مشکلات امروز را پیش‌بینی می‌کردیم و به‌ صورت کامل به متن برجام تسلط دارم، گفت: حتی یک بانک بزرگ اروپایی با ایران کار نمی‌کند، وقتی اعلام می‌کردیم به اشکال مختلف به ما تهمت‌زده شد اما رئیس بانک مرکزی رسماً این موضوع را تائید کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر بنگاه اقتصادی برای انجام عملیات بانکی با کشور ایران باید از خزانه‌داری امریکا مجوز بگیرد، یادآور شد: خزانه‌داری با گذاشتن ده‌ها شرط و مشروط کردن بانک باعث می‌شود تا هیچ بنگاه اقتصادی و بانک اروپایی حاضر به همکاری و تبادل ارزی با ایران نشود.

نقوی حسینی با اشاره به سفرهای متعدد هیأت‌های تجاری برای اعلام آمادگی در راستای تبادل و توافقات اقتصادی اعلام کرد: یک دلار از 70 میلیارد دلار توافق ارزی با هیأت‌های اروپایی عملیاتی نمی‌شود، چون کنگره آمریکا مصوبه ممنوعیت و کنترل روادید کسانی که به ایران سفر کنند را توسط سازمان سیا به مدت پنج سال صادر کرد و بعد این مصوبه یک بنگاه اقتصادی و سرمایه‌گذار خارجی وارد ایران نشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار