کد خبر: ۳۷۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۴ 10 February 2017
بازنشستگان بسیاری را شاهد هستیم که برای گشت و گذار به ایران می آیند، اینها به دنبال کاباره نیستند و حتی از اینکه برای احترام به احکام اسلامی، روسری هم بر سر بگذارند ناراحت نمی شوند. بنابر این باید ببینیم که اینها چه میخواهند و نیاز آنان را تامین کنیم.
نایب رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برابری هر گردشگر با یکصد بشکه نفت، جمله بسیار درستی است گفت: نکته مهم در این است که گردشگر نیاز به زیرساختها دارد و اگر توسعه زیرساختها مورد بی توجهی قرار بگیرد، سرمایه های ایران از دیگر کشورها سردر می آورد.

احمدی لاشکی با تاکید بر اینکه باید بررسی کنیم تا مشخص شود هر گردشگر از کدام کشور و با چه انگیزه ای وارد کشورمان می شود گفت: اینکه گردشگربرای ما یک سرمایه است شکی در آن نداریم اما اینکه یک گردشگر برای ما تا چه اندازه سرمایه می آورد، باید روی آن قدری تامل کنیم.

وی گفت: ابتدا باید بررسی کنیم که گردشگر از کدام کشور آمده باشد. امکان دارد که گردشگر از کشورهای کم درآمدی همچون افغانستان یا پاکستان آمده باشد. این قبیل گردشگران زیاد نمی تواند در اقتصاد کشور ما تاثیر گذار باشد و باید واقع بین باشیم.

نماینده نوشهر با تاکید بر اینکه گردشگری که از کشورهای اروپایی و آمریکایی به ایران سفر کنند، شرایط متفاوتی دارند گفت: باید گردشگری به ایران بیاید که از توان مالی قابل توجهی برخوردار باشد و مهمتر اینکه دلش بخواهد برای رفاه و آسایش خودش و حانواده اش هزینه کند.

نایب رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه همچنان بودجه کشورمان به نفت وابسته است گفت: فضای کار برای بهره برداری اقتصادی فراوان داریم. اما نکته مهم این است که تا کی می خواهیم به نفت وابسته باشیم؟

احمدی با ابراز تاسف از اینکه هرگاه وضعیت نفت در کشور ما خوب شده، دیگر ظرفیتها را فراموش کرده ایم و به سوی درآمدهای نفتی رفته ایم گفت: سال گذشته به دلیل تحریمها ومحدودیتهای اقتصادی که داشتیم، وابستگی بودجه کشور به نفت حدود 26 درصد بود. اما امسال به جای آنکه روند کاهش وابستگی به نفت را ادامه دهیم، به دلیل رفع محرومیتها، وابستگی بودجه به نفت را به مرز 36 درصد رساندیم. بنابر این می بینیم که وابستگی بودجه به نفت حدود 10 درصد اضافه شد.


وی با تاکید بر اینکه گردشگری می تواند ظرفیت قابل توجهی برای رونق اقتصادی و کاهش وابستگی بودجه به نفت باشد گفت: نکته مهم این است که اگر می خواهیم درآمد گردشگری ما به اندازه درآمدهای نفتی باشد، نیاز به بستر سازی داریم.

نماینده نوشهر با تاکید بر اینکه بسترهای لازم برای گردشگری وجود ندارد گفت: در شرایطی که همه زیرساختها آماده باشد امکان دارد یک گردشگر به کشورمان بیاید و از تمامی این بسترها استفاده کند و نه تنها به اندازه 100 بشکه نفت بلکه بسیار بیشتر از اینها هزینه کند. اما وقتی بسترهای گردشگری آماده نیست نه تنها نمی توانیم از ظرفیتها خوب گردشگری کشورمان استفاده کنیم، بلکه به اندازه حداقلها می توانیم از گردشگری کسب درآمد کنیم.

نایب رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمارهایی که بیانگر بیشترین گردشگر در استان مازندران است گفت: چندین سال است که بیشترین گردشگر را در شمال کشور داریم.

وی با اشاره به اینکه تنها در منطقه نمک آبرود مازندران بیش از شش میلیون گردشگر شاهد هستیم گفت: کشور قطر حدود یک میلیون جمعیت دارد. بنابر این نمک آبرود به اندازه شش برابر قطر گردشگر پذیر است. اما سوال اینجاست که آیا به اندازه این همه گردشگر می توانیم بهره بگیریم؟

احمدی با تاکید بر اینکه در اندازه معمولی می توانیم از گردشگران بهره بگیریم گفت: سوال من این است که آیا به اندازه کافی هتل و میهمان پذیر برای پذیرایی از گردشگران داریم؟

وی با ابراز تاسف از اینکه برنامه درستی برای مدیریت گردشگران نداریم گفت: گردشگری ما تنها برای ایام نوروز و تابستان است و در دیگر فصلها مفهوم گردشگری را درک نکرده ایم.

نماینده نوشهر افزود: نیاز به امکانات گسترده در همه زمینه ها داریم. آیا به درستی از امکانات اکوترویست استفاده می کنیم؟ امروزه گردشگران از کنار کیلومترها جنگل زیبا می گذرند تا به کنار دریا بیایند در صورتی که جنگل ظرفیت بسیار بزرگی است.

وی بااشاره به سفری که به شهر کن دو در کشور چین کرده بود گفت: در این منطقه خرس پاندا را نگهداری می کنند و بزرگترین ظرفیت گردشگری را در این  منطقه به وجود آورده اند.

احمدی با انتقاد از اینکه بیشتر شعار می دهیم تا اینکه زیرساختهای گردشگری را آماده کنیم گفت: اینکه دایم می گوییم تا سال 1404 باید 20 میلیون گردشگر جذب کنیم، با توجه به زیرساختهای ضعیفی که در کشور داریم، شعاری بیش نیست.

وی با انتقاد از اینکه دایم همایش برای گردشگری می گذاریم اما کار عملی انجام نمی شود گفت: با روند کندی که برای توسعه زیرساختهای گردشگری سراغ داریم، شاید بتوانیم از نقطه صفر به یک برسیم اما اینکه به نقطه ایده آل برسیم، رویایی بیش نیست مگر آنکه ظرفیتها را افزایش دهیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا دولت باید در این زمینه ورود کند گفت: چرا اینقدر به دنبال دعوت از دولت هستیم.دولت ندارد که بخواهد برای توسعه زیرساختهای گردشگری اقدام کند.

نماینده نوشهر با اعلام اینکه در حال حاضر دولت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام به 400 هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد گفت: اگر از همین امروز دولت بخواهد همین پروژه ها را به پایان برساند، می بایست 20 سال کار کند و البته تامین اعتبار کند.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه چاره این است که از توان بخش خصوصی استفاده شود گفت: اکنون نیز بخشهای خصوصی و نیمه خصوصی به بحث توسعه زیرساختهای گردشگری ورود کرده اند.

احمدی از دولت خواست تا از همه کسانی که برای ساخت هتلها و دیگر امکانات گردشگری فعالیت می کنند، همکاری کند و گفت: اگر این بخشها که علاقمند به گسترش زیرساختهای گردشگری هستند، مورد بی مهری قرار بگیرند، شک نکنید که سرمایه هایشان را می برند و در کشورهای دیگر سرمایه گذاری می کنند و آنگاه باید افسوس کشورهایی مانند ترکیه وو حتی دوبی را بخوریم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه کشورما جاذبه های گردشگری بسیاری دارد گفت: جمهوری اسلامی یک جاذبه برای گردشگران است و کسانی که گمان می کنند محدودیتهای دینی ما از جمله حجاب مانع است، اشتباه می کنند.

پژمانفر با تاکید بر اینکه در کشورمان ظرفیتهای گردشگری بسیاری در کشور داریم گفت: کشور ما گردشگری سیاحتی، زیارتی و سلامت را همزمان دارد و باید از این ظرفیتها که هدیه الهی هستند، نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به اماکن مذهبی کشورمان گفت: بسیاری از گردشگران خارجی برای دیدن این اماکن مذهبی می آیند و دیدن کشوری اسلامی که محدودیتهای اسلامی را با تمام وجود رعایت می کنند، می تواند یکی از جاذبه های گردشگری باشد.

وی با ابراز تاسف از اینکه از این ظرفیت کمتر استفاده برده ایم گفت: تمامی این امکانات به صورت بالقوه وجود دارد و می بایست آنها را تبدیل به بالفعل کنیم. این در حالی است که بسیاری از کشورها جاذبه های گردشگری  ما را ندارند، اما بسیار بیشتر از ما در زمینه جذب گردشگر موفق بوده اند.

نماینده مشهذ با اشاره به اینکه شیب حضور گردشگران در ایران رو به افزایش است گفت: اگر نتوانیم ابتدایی ترین امکانات مورد نیاز یک گردشگر را تامین کنیم، این اقبال عمومی به شدت رو به افول خواهد گذاشت و ظرفیتی که در کشور ما وجود دارد و می تواند به اقتصاد کشورمان رونق بدهد، از دست خواهد رفت. بنابر این توجه به گردشگری و تامین نیازهای آنان، چالش فعلی دولت و کشور است.

وی با ابراز تاسف از اینکه ضعف زیرساختها باعث شده تا استقبال از این همه ظرفیت خدادادی به شدت کاهش داشته باشد گفت: متاسفانه به اندازه کافی امکانات از جمله هتل، حمل و نقل عمومی و دیگر امکانات وجود ندارد و همین امر به زیان اقتصاد گردشگری کشورمان تمام شده و اگر برای این مهم فکر اساسی نکنیم، به چالش تبدیل می شود.

پژمانفر با تاکید بر اینکه گردشگر به شرایط خاصی نیاز دارد گفت: نمی توان از گردشگر خواست که تن به هر شرایطی بدهد. امروزه در جهان شاهد هستیم که اتوبوسهای خاصی را برای گردشگران تعریف کرده اند تا بتوانند به راحتی در سطح شهر رفت و آمد کنند و از تمامی مناطق بازدید داشته باشند. اما آیا این امکانات در کشور ما وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه نمی توانیم گردشگر را مجبور به پذیرش شرایط کشورمان کنیم گفت: وقتی می توانیم به اندازه کافی و البته با کیفیت مناسب هتل بسازیم، چرا این کار را نمی کنیم؟ آیا انتظار داریم که گردشگر به هر شرایطی تن بدهد. ان تفکر بسیار بیهوده ای است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه اگر به گردشگری توجه نکنیم، دچار یک سرخوردگی از سوی مردمان کشورهایی می شویم که می خواهند با فرهنگ و سنتهای ایران اسلامی آشنا شوند گفت: ایجاد زیرساختهای گردشگری یک ظرفیت است که برای سالها می ماند. بنابر این کسانی که گمان می کنند ساخت هتل یا توسعه زیرساختهای گردشگری در اولویت سرمایه گذاری نیست، اشتباه بزرگی می کنند.

وی در خصوص اظهارات یکی از مسوولان مبنی بر اینکه هر گردشگر با 100 بشکه نفت برابری می کند گفت: این حرف بی راهی نیست. کسی که این حرف را زده قطعا با ظرفیتهای سیاحتی، مذهبی، طبیعی و سلامت کشورمان اطلاعات دقیقی داشته است. اما نکته مهم این است که اگر به زیرساختها و ابزارهای گردشگری توجه نکنیم و نیازهای اساسی آنها را توسعه ندهیم، نمی توانیم با این اطمینان سخن بگوییم زیرا همه چیز را از دست می دهیم.

 پژمانفر با اعلام اینکه بی شک تاکنون بی توجهی های بسیاری نسبت به صنعت گردشگری کشورمان صورت گرفته است گفت: اگر شرایط گردشگری کشورمان را با دیگر کشورهای جهان مقایسه کنیم، می بینیم که چقدر کمبود داریم و اگر با دقت توجه کنیم، به این نتیجه می رسیم که باید زیرساختها را گسترش بدهیم.

وی در خصوص وضعیت ساخت هتل گفت: در این زمینه به شدت کوتاهی شده است. امروزه هتل های موجود متعلق به سالها قبل است و لازم داریم که این مراکز سیاحتی بازسازی یا بهسازی بشود. مهمتر اینکه بسیاری از هتلها متعلق به نهادهای نیمه دولتی است که می بایست دولت در این زمینه ورود کند و نسبت به تحول در این مورد گامهای اساسی بردارد.


رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با تاکید براهمیت گردشگری گفت: نباید گردشگری را تنها به اقتصاد گره بزنیم بلکه لازم است ابعاد فرهنگی گردشگری نیز مورد توجه خاص قرار بگیرد.

جبار کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه باید بتوانیم از طریق گردشگری بر روی بسیاری از جوامع دنیا اثرگذار باشیم گفت: وقتی یک گردشگر به کشورمان سفر می کند، وضعیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورمان را می بیند و به عنوان سفیر به کشورخودشان باز می گردند و از ایران تعریف می کنند.

وی با اشاره به اینکه بارها شاهد بوده ایم که گردشگران خارجی پس از بازگشت از ایران به کشورشان اعلام کرده اند که با تفکر خاصی که ناشی از جریان سازی علیه ایران بوده، به کشورمان سفر کرده و اکنون می بینند که درست نبوده است گفت: چقدر باید هزینه کنیم تا ایران را به جهان بشناسانیم در حالی که هر گردشگر می تواند یک سفیر و مبلغ برای کشورمان باشد.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات یکی از مسوولان مبنی بر اینکه هر گردشگر با 100 بشکه نفت برابری می کند گفت: اینکه گردشگر درآمد بدون هزینه است، شکی در آن نداریم. گردشگر از زمانی که وارد کشورمان می شود تا زمانی که از کشور خارج می شود، فقط پول خرج می کند بدون آنکه نیازمند آن باشیم که هزینه خاصی به عمل بیاوریم. اما باید بین گردشگران تفاوت قایل شویم.

وی با تاکید بر اینکه گردشگر اروپایی و آمریکایی با گردشگر آفریقایی و برخی دیگر از کشورهای کم درآمد فرق می کند گفت: توقعی که گردشگران دارند، متفاوت است و هر گردشگر با توجه به توان مالی و فرهنگی که دارد، انتظار پذیرایی خاصی است. همانطور که تورهای گردشگری نیز قیمتهای متفاوتی دارند.

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه باید برای هر گردشگر با توجه به توقعات معقولی که دارند، امکانات فراهم کنیم گفت: اگر گردشگر خارجی نقدینگی بالایی دارد و می خواهد هتل شش ستاره داشته باشد، باید بتواند آن را در هر نقطه از کشور در اختیار داشته باشد و این در مورد بقیه موارد نیز قابل تعریف است.

وی با تاکید بر اینکه گردشگر توسعه اقتصادی و فرهنگی را همزمان به دنبال دارد گفت: هر چقدر بتوانیم خواسته های مطابق با اسلام را برای گردشگران خارجی فراهم کنیم، به همان نسبت می توانیم امیدوار باشیم که همین گردشگر به عنوان مبلغ عمل کند و گردشگران دیگر را نیز برای سفر به ایران ترغیب کند.

رییس فراکسیون گردشگری مجلس وضعیت حمل و نقل و راههای کشور را برای گردشگران مناسب دانست و گفت: متاسفانه در زمینه هتل و هتل داری ضعیف هستیم زیرا بخش خصوصی یک تنه بار این مسوولیت را به دوش می کشد و دولت در این زمینه سرمایه گذاری نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه هتل سازی در شهر مشهد به نسبت دیگر مناطق کشور مناسب است گفت: در بسیاری از مناطق کشور توجه لازم به هتل سازی نمی شود و مناطق گردشگری بسیار خوبی در کشور وجود دارد که به دلیل نداشتن زیرساختها، گردشگر رغبتی برای حضور در آنها ندارد.

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه بخش خصوصی می تواند در این زمینه ورود کند گفت: فراکسیون گردشگری به ضعف هتل داری در کشور پی برده و به همین دلیل صندوق توسعه ملی را مکلف کردیم که بخشی از نقدینگی خود را برای ساخت هتلها در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

وی با انتقاد از بروکراسی اداری گفت: اینکه دولت در زمینه هتل سازی وارد شود، شرایط آن فراهم نیست زیرا باید نقدینگی رها شده ای داشته باشد که برای ساخت هتل به جریان بیندازد که اینچنین نیست. اما دولت می تواند به استانداران و فرمانداران خود بخشنامه کند که روند صدور مجوز برای ساخت هتل را سرعت بدهند و از ایجاد محدودیت خودداری کنند.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلام با ابراز تاسف از اینکه گاهی صدور یک مجوز قانونی چندین سال طول می کشد گفت: منابع طبیعی، شهرداری ها و دیگر ادارات و دستگاههای مربوطه آنچنان موانعی برای ساخت هتل ایجاد می کنند که گاهی شاهد بوده ایم بخش خصوصی از سرمایه گذاری منصرف شده و کار را رها کرده است.

وی با تاکید بر اینکه می توانیم بخشودگی هایی را برای سرمایه گذاران هتل اختصاص دهیم گفت: می توانیم مالیات و عوارض را از هتل ها برداریم یا برای سالهای معینی معافیت برای آنها قایل شویم زیرا باید بدانیم که هتلها بهترین زمینه جذب گردشگر هستند یا می توانیم مالیات و عوارض را با شرایط خاصی بگیریم که مورد توافق هتل داران باشد.

کوچکی نژاد در پاسخ به اینکه گمان نمی کنید به دلیل محدودیتهای حجاب، گردشگران خارجی تمایلی به حضور در ایران نداشته باشند گفت: گردشگر که برای استفاده از کاباره به ایران نمی آید. گردشگر برای دیدن مناطق دیدنی طبیعی، آثار باستانی و فرهنگ ایرانی اسلامی به ایران سفر می کند.
وی با اشاره به اینکه اگر گردشگران جهان را مورد مطالعه قرار دهید، می بینید که به دنبال این موارد نیستند گفت: مگر می شود گردشگر امکانات کشور خودش را رها کند و دنبال همانها در دیگر کشورها بگردد. بنابر این به جای آنکه به فکر چنین موارد باشیم، بهتر است به توسعه زیرساختهایی باشیم که در انها نقص داریم.

نماینده کرمانشاه در مجلس نیز با تاکید بر اهمیت گردشگری گفت: اعتقاد من بر این است که هر درآمدی غیر از نفت بهترین درآمد است. زیرا نفت را از زیر زمین بیرون می آوریم و هنگامی که می فروشیم دیگر آن را نداریم. اما در صنعت گردشگری زیرساختها را به حرکت در می آوریم.

عبدالرضا مصری با تاکید بر اینکه در بحث گردشگری سرمایه مستقیم وارد آن کشور می شود و چرحه های اقتصادی را به حرکت در می آوریم گفت: کاری نداریم که این گردشگر از اروپا می آید یا از یک کشور آفریقایی با کمترین درآمد وارد کشورمان می شود. مهم این است که ارز وارد کشورمان می شود.
وی با تاکید بر اینکه ظرفیت اقتصادی کشور یک عدد مشخص است گفت: مردم ما روزانه مبلغ مشخصی را هزینه می کنند که گردش مالی اتفاق می افتد. وقتی یک نفر از کشور دیگر با پول خودش به کشورمان سفر می کند و پولش را در بخشی هزینه می کند، این پول چرخه جدیدی در کشورمان ایجاد می کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: تصور کنید که یک گردشگر سفارش غذا می دهد. این گردشگر نیاز جدیدی را ایجاد کرده که بر اساس آن بخشهای گوناگون از تولید کننده برنج تا گوشت و دیگر موارد فعال می شود. بنابر این اشتغالزایی ایجاد می شود. اما نفت هیچ خاصیتی برای کشور ندارد به غیر از اینکه یک چرخه مشخص را به حرکت می اندازد.

وی با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم گردشگری را فعال کنیم، یک چرخه جدیدی فعال می شود گفت: اینکه یک گردشگر با 100 بشکه نفت برابری می کند به دلیل این است که یک گردشگر می تواند مشاغل جدید ایجاد کند و صدها شغل برای آنکه یک گردشگر بتواند از مناطق ایران بازدید کند، فعال می شود.

مصری با تاکید بر اینکه در قبال پول گردشگر چیزی از کشورمان خارج نمی شود گفت: وقتی نفت را می فروشیم ذخایر زیر زمینی را از دست می دهیم و دیگر چیزی جایگزین آن نمی شود.

وی ضعف ذیرساختها برای جذب گردشگر را به مثال مرغ و تخم مرغ تشبیه کرد و گفت: عده ای می گویند ابتدا باید هتل، حمل و نقل مناسب، خدمات رفاهی و دیگر موارد باید باشد تا گردشگر به ایران بیاید و عده ای دیگر می گویند ابتدا باید گردشگر باشد تا زیرساختها را ایجاد کنیم و ایجاد زیرساخت بدون وجود گردشگر بی معنی است.

مصری با اشاره به اینکه امروزه شاهد هستیم که برای سفر به محلهایی می رویم که محل اقامت آنها در اندازه مسافرخانه هم نیست گفت: اکنون برخی موارد در روستاها که هتل هم ندارند، مسافران خارجی به آنها می روند. بنابر این باید ببینیم گردشگر از ما چه می خواهد.

وی با تاکید بر اینکه گردشگران سلایق متفاوتی دارند گفت: برخی گردشگران به دنبال هتل شش ستاره هستند و برخی دیگر به دنبال حضور در مناطق بکر و دست نخورده هستند. بنابر این باید بر اساس سلیقه گردشگران به ایجاد امکانات فکر کنیم.

نماینده کرمانشاه گردشگران را توصیف کرد و گفت: گردشگری داریم که عاشق طبیعت است، دیگری آثارر باستانی را میخواهد، یکی دیگر دانشجویی است که می خواهد با درآمد اندک دانشجویی سفر کند و خلاصه اینکه هر کدام خواسته ای دارند. بنابر این وظیفه ما شناخت خواسته ها و تامین امکانات بر اساس خواسته های گوناگون است.

وی به ایرانیانی که به دیگر کشورها سفر می کنند اشاره کرد و گفت: کافی است به تورها توجه کنید. ایرانیانی که به دیگر کشورها می روند از اقشار گوناگون هستند. عده ای با اتوبوس می روند و در مسافرخانه زندگی می کنند. عده ای دیگر با هواپیما می روند و در هتل هفت ستاره اسکان می گیرند. عده ای دیگر هم با کمترین امکانات سفر می کنند. اما می بینیم که همه اینها در کشور دیگر هزینه می کنند و این برای کشور میزبان مهم است.

وی با پذیرفتن اینکه حتما باید زیرساختها مورد توجه قرار گیرد گفت: نوسازی و بهسازی هتل ها را انکار نمی کنیم. اما اینکه بخواهیم گردشگر را به زلف هتل گره بزنیم، حرف درستی نیست.

مصری توریسم درمانی را بسیار مهم دانست و گفت: امروزه هیچ کجای دنیا به اندازه ایران عمل زیبایی صورت نمی گیرد. اگر به مسافران خارجی که از ایران خارج می شوند توجه کنید، حداقل روی بینی پنج نفر آنان چسب جراحی چسبیده است. دلیل این همه جراحی این است که آنها در ایران عمل زیبایی می کنند و پزشکان ما دلیل آن را انحراف بینی می نویسند و با این ترفند هزینه عمل را از بیمه میگیرند.

وی با اعلام  اینکه بازنشستگان بسیاری را شاهد هستیم که برای گشت و گذار به ایران می آیند گفت: اینها به دنبال کاباره نیستند و حتی از اینکه برای احترام به احکام اسلامی، روسری هم بر سر بگذارند ناراحت نمی شوند. بنابر این باید ببینیم که اینها چه میخواهند و نیاز آنان را تامین کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه بسیاری از ساختمانهای تاریخی کشورمان را برای نوسازی تخریب می کنند و میراث فرهنگی هم حریف آنها نمی شود گفت: می توانیم این ساختمانهای تاریخی را به محل اقامت گردشگر تبدیل کنیم. کافی است در هر اتاق آنها چند تخت بگذاریم و امکانات اولیه را نیز تامین کنیم. آنگاه مشاهده می کنیم که همین اماکن تاریخی میتواند مانند یک هتل 20 طبقه شش ستاره کارایی داشته باشد.

وی با احترام به کسانی که برای گردشگری کشور زحمت می کشند گفت: باید این توانمندی را قدر بشناسیم و کسانی که از این ظرفیت استفاده بهینه می کنند مورد احترام باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار