حدادعادل در قم:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عملکرد مردم در راستای حفظ انقلاب اسلامی را قابل تقدیر دانست و گفت: انتظار مردم حرکت مسؤولان و دولت در مسیر امام و رهبری و داشتن زندگی همانند آنهاست، مردم حق دارند با شنیدن موضوع حقوق‌های نجومی ناراحت شوند چراکه انتظار دارند دولت و قوه قضاییه از تبعیض جلوگیری کنند.
کد خبر: ۳۷۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۰ 09 February 2017
به گزارش تابناک قم، غلامعلی حدادعادل در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری را برای ایران به دنبال داشته است، اظهار کرد: ایران به برکت انقلاب به کشور بزرگی در سطح بین‌المللی تبدیل شده است به همین علت در معاهدات مختلف جایگاه مشخصی دارد.

وی از استقلال به عنوان یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی نام برد و اضافه کرد: در دوران شاهنشاهی کشورهای مختلف استکباری برای ملت ایران تصمیم می‌گرفتند و به منافع ملت هیچ توجهی نداشتند در حالی که در شرایط کنونی ملت در عرصه‌های مختلف حضور داشته و با استفاده از انتخابات به صورت غیر مستقیم در تصمیم‌گیری‌های کشور مشارکت دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رژیم پهلوی خیانت‌های بسیاری به ایران کرده است، تصریح کرد: ملت ایران برای رسیدن به استقلال و آزادی رنج‌های بسیاری کشیدند؛ در شرایط کنونی به غیر از خطوط قرمز مشخص، آزادی در کشور وجود دارد و هر فردی می‌تواند با استفاده از تریبون‌های مختلف عملکرد مسؤولان را نقد کند در حالی که در دوران قبل از انقلاب اسلامی برخی از افراد به علت انتقاد جان خود را از دست می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه باید قدردان نعمت جمهوری اسلامی باشیم، عنوان کرد: در شهر قم روحانیون و دانشگاهیان در کنار یکدیگر برای تحقق اهداف اسلامی تلاش کرده‌اند به همین علت این شهر از نظر اسلامی و علمی نسبت به دوران قبل از انقلاب اسلامی بسیار تغییر کرده است.

حدادعادل از جایگاه ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی یاد کرد و گفت: نعمت امنیت یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی است چرا که در شرایط کنونی که کشورهای مختلف دچار ناامنی هستند، امنیت کنونی کشور با وجود هجمه‌های مختلف استکبار مثال‌زدنی است.

وی امنیت را یک نعمت خدادادی ویژه ملت ایران دانست و مطرح کرد: خداوند متعال به ملت ایران عزت داده است که باید قدردان این دستاورد نیز باشیم چرا که اکنون در کشورهای مختلف بزرگی و احترام نسبت به ایران به خوبی قابل مشاهده است.

حدادعادل با تاکید بر اینکه حزب‌الله حرف اول و آخر را در لبنان می‌زند، اظهار کرد: اینکه فردی که مورد نظر سید حسن نصرالله است در انتخابات لبنان انتخاب می‌شود نشان می‌دهد که بزرگی مقاومت در کشورهای مختلف درحال اثبات بوده به همین علت باید بگوییم که حزب‌الله لبنان ترجمه عربی انقلاب اسلامی است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به محبت سید حسن نصرالله نسبت به رهبر انقلاب اسلامی تصریح کرد: این افراد در نزدیکی رژیم صهیونیستی قدرتی را به وجود آورده اند که آنها را سرگردان کرده است.

وی از تلاش دشمن برای به آشوب کشیدن سوریه یاد کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی در مورد بشار اسد و سوریه حقایق را به صورت صریح بیان کردند و در نقطه مقابل کشورهای مختلف از جمله آمریکا، عربستان و ترکیه به دنبال براندازی بشار اسد بودند اما نتوانستند به این نتیجه برسند چرا که نیروهای لبنان همراه مردم سوریه و مدافعان حرم ایرانی، افغانستانی و عراقی مقابل نیروهای دشمن ایستادگی کردند.

حدادعادل با بیان اینکه انقلاب اسلامی با حقیقت و صداقت ولایت فقیه به کشورهای مختلف صادر شده است، اظهار کرد: عشق به رهبری در میان مردم کشورهای داخلی و خارجی به خوبی قابل احساس است و گاهی خارجی‌ها قدر این نعمت را بیشتر از ایرانی‌ها می‌دانند و این دستاورد نشان از عزت انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: گفته‌ها و عصبانیت‌های مسؤولان آمریکایی از جمله ترامپ در مورد ایران طبیعی است چراکه این افراد خود را مدعی ابر قدرت بودن می‌دانند اما جوانان انقلابی به فرمان رهبری مانع از تحقق اهداف آنها در سوریه و دیگر کشورها می‌شوند به همین علت حق‌طلبی ملت ایران سبب ناراحتی امثال ترامپ شده است.

حدادعادل با تاکید بر اینکه بر اساس فرمایشات امام و رهبری آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، تصریح کرد: ترامپ از قدرتمندی و استقلال نظام اسلامی عصبانی است و دیگر مباحثی را که مطرح می‌کند، در حقیقت بهانه است.

وی به حمایت کشورهای غربی از عربستان اشاره کرد و یادآور شد: این کشور در یمن زمین‌گیر شده و اینکه اخیرا یمنی‌ها به نزدیکی ریاض موشک زده‌اند پیام‌های مشخصی را به دنبال دارد، عربستان فکر می‌کند با سلاح می‌تواند به پیروزی برسد در حالی که عنصر اصلی پیروزی نیروی انقلابی، ایمان به خداوند متعال و انسان با اخلاص است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از انتقال فرهنگ «ما می‌توانیم» توسط ایران به کشورهای مختلف یاد کرد و گفت: هر چند با دستور جلوگیری از ورود ایرانی‌ها به آمریکا مشکلاتی برای برخی از افراد ایجاد می‌شود اما مردم ایران برای خود یک دنیا هستند و از این اقدام ناراحت نیستند، بر اساس گفته‌های رهبری ترامپ کار ما را آسان کرده چرا که وضعیت حقیقی آمریکا را به نمایش گذاشته است.

وی استقلال ایران را عامل عصبانیت آمریکا دانست و اضافه کرد: شعار ملت ایران «هیهات من‌الذله» است و دشمن نمی‌تواند با وعده‌های دروغین استقلال را از ایران بگیرد.

حدادعادل با اشاره به اینکه برخی کشورها مطیع آمریکا هستند، مطرح کرد: ملت ایران با وجود فشارهای دشمن ماهواره به فضا فرستاده و با موشک‌های خود دیگران را حیرت‌زده کرده‌اند چرا که مردم بصیرت داشته و می‌دانند کدام مسیر را باید دنبال کنند.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها مشکلاتی را برای ایران به دنبال داشته است، عنوان کرد: مردم باید متوجه باشند که دشمن تلاش می‌کند نظام اسلامی را عامل مشکلات نشان دهد تا مردم از انقلاب دور شوند و برخی از گرسنگی و برخی دیگر از بی‌ایمانی مقابل نظام بایستند اما تاکنون دشمن به این هدف نرسیده و مردم بصیرت خود را با حضور در صحنه‌های مختلف همانند راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن به نمایش گذاشته‌اند.

حدادعادل عملکرد مردم در راستای حفظ انقلاب اسلامی را قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: انتظار مردم حرکت مسؤولان و دولت در مسیر امام و رهبری و داشتن زندگی همانند آنهاست، مردم حق دارند با شنیدن موضوع حقوق‌های نجومی ناراحت شوند چرا که انتظار دارند دولت و قوه قضاییه از تبعیض جلوگیری کنند.

رئیس فرهنگستان ادب و زبان فارسی با اشاره به اینکه دشمن هر روز بهانه جدیدی را برای تحریم ملت ایران مطرح می‌کند،‌ اظهار کرد: دشمنی‌های دشمن پایانی ندارد چرا که آنها در حقیقت مخالف ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند و ملت ایران نیز با تکیه بر وعده‌های الهی از آرمان‌ها کوتاه نیامده و ایستادگی لازم را دنبال می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه پرتو انقلاب اسلامی کشورهای مختلف را مورد تاثیر قرار داده است، اضافه کرد: نیروهای انقلابی در کشورهای مختلف زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی شده‌اند و در مسیر بسترسازی برای ظهور امام زمان(عج) حرکت می‌کنند.

حدادعادل یادآور شد: دهه فجر فرصت مطلوبی برای بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی است که سبب تقویت آرمان‌ها و ارزش‌ها می‌شود و با توجه به اینکه نسل اول انقلاب در انتقال آموزه‌های انقلابی به نسل سوم و چهارم نقش اصلی را بر عهده دارند باید در این دهه به صورت مستمر فعالیت‌های فرهنگی را دنبال کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار