حجت‌الاسلام قرائتی:
تابناک: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: تنها 13 درصد از مردم کشور زکات محصولاتشان را پرداخت می‌کنند.
کد خبر: ۳۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 21 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در چهارمین همایش گفتمان مهدویت که با محوریت آثار آیت‌الله‌ العظمی صافی گلپایگانی برگزار شد با اشاره به آیه 101 سوره آل‌عمران در قرآن کریم، بر وجود توأمان قرآن مجید و پیامبر در حکومت نهایی صالحان دنیا تأکید و اظهار کرد: وقتی امام خمینی (ره) در مقیاس کوچکی توانست در ایران حکومت تشکیل دهد، مطمئناً امام زمان (عج) نیز بر کل دنیا حکومت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در زمان انقلاب امثال شهید بابایی به ایران آمدند و علم خودشان را در اختیار کشور گذاشتند، افزود: در زمان ظهور نیز بسیاری از متخصصان، تخصص و مهارت خود را در اختیار حضرت ولی‌عصر (عج) قرار خواهند داد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر لزوم ساده‌زیستی منتظران امام زمان (عج)، عدم علاقه به مسائلی همچون پرداخت زکات و افراط در انجام امری همچون حج را از نفسانیات انسان دانست و تصریح کرد: با وجود اینکه هر روز پنج بار در نمازهایمان به اصحاب امام زمان (عج) سلام می‌کنیم، به طور دقیق متوجه این موضوع نیستیم.

این مسئول، ترجمه کتاب انجیل به 2 هزار زبان دنیا را یکی از اقدامات مهم مسیحیت در ترویج این دین عنوان کرد و گفت: این در حالی است که قرآن مجید تاکنون تنها به 50 زبان ترجمه شده است.

قرائتی در ادامه با انتقاد از عدم برنامه‌ریزی در زمان تعطیلی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در فصل تابستان و امتحانات میان ترم، بر لزوم تغییرات اساسی در نحوه فعالیت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تأکید کرد.

وی تغییر و تطابق محتوای دروس در دانشگاه‌ها با نیازهای کنونی جامعه را از اولویت‌های مهم کشور دانست و ادامه داد: در حال حاضر حدود 9 میلیون نفر در دانشگاه‌ها منتظر شغل هستند، در حالی که این دانشجویان نباید منتظر برنامه‌های دولت باشند و باید خودشان مهارت لازم برای انجام کارهای گوناگون را کسب کنند.

این کارشناس امور دینی و مذهبی به بیان ویژگی‌های امام و اولی‌الأمر پرداخت و افزود: لازم است با قرآن و نهج‌البلاغه آشنا شویم و در آموزش و فهم تفسیر در کشور بیش از گذشته تلاش کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: با وجود اینکه تنها 13 درصد از مردم کشور زکات محصولاتشان را پرداخت می‌کنند، در سال جاری مبلغ 450 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شد و این نشان می‌دهد که اگر تمامی زکات کشور پرداخت می‌شد، دیگر فقیری در جامعه باقی نمی‌ماند.

چهارمین همایش گفتمان مهدویت با محوریت آثار آیت‌الله‌ العظمی صافی گلپایگانی، صبح امروز توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار