تابناک: استانداری اصفهان هر روز محل تجمع جمعی از معترضین است و امروز تعدادی از کارمندان و سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع)، به نشانه اعتراض در مقابل استانداری تجمع کردند و خواستار گفتگو با بالاترین مقام استان شدند.
کد خبر: ۳۷۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷ 08 February 2017
تابناک اصفهان: موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج (ع) که پس از سالها فعالیت سال گذشته مهر غیر مجاز بر آن خورد، در حالی بود که سپرده‌گذاران و کارمندان این موسسه که سالها در این مرکز فعالیت می کردند معتقدند چطور امکان دارد موسسه ای که سالها لوح های تقدیر متفاوت میگرفت سال گذشته به یکباره مهر غیر مجاز بر آن زده شود.
 
افرادی که برای موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج (ع) امروز در مقابل استانداری اصفهان تجمع کرده بودند شامل دو گروه سپرده‌گذاران و کارکنان این موسسه بودند.
 
خواسته سپرده‌گذاران از مسئولان و به خصوص استاندار اصفهان این بود که سپرده‌گذاران نمی‌خواهند که دولت از حساب دیگری و یا با سود پول‌ها را برگرداند بلکه تاکید داشتند که اموال خودمان را به ما بازگردانید.
 
به گفته یکی از سپرده‌گذاران موسسه طبق آمارهای برآورد شده توسط 50 کارشناس از کل کشور، کل دارایی این موسسه 3 برابر بدهکاری‌های موسسه به طلبکارانش است.
 
این سپرده‌گذار موسسه مالی و اعتباری ثامن‌ افزود: این موسسه حدود 550 شعبه در سراسر کشور داشت که در تمام شعب خود حک کرده بود که این موسسه تحت نظارت بانک مرکزی است.
 
 وی ادامه داد: دولت جدید کار تمام سپرده‌گذاران و کارکنان را خراب کرد چرا که در زمانی که بهمنی رئیس بانک مرکزی در دولت قبل بود این موسسه تقدیرنامه‌های زیادی را از بانک مرکزی دریافت کرده بود.
 
هم‌چنین کارکنان شعب موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج استان اصفهان نامه‌ای به استاندار اصفهان نوشتند که در ابتدای این نامه آمده است: به اطلاع می‌رساند این‌جانبان کارمندان سابق موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج در استان اصفهان پس از چندین مرحله تجمع سکوت روبروی بانک مرکزی و مجلس شورای اسلامی امروز همزمان با سایر استان‌ها در این مکان گرد هم آمده‌ایم تا ندای مظلومیت خویش را به گوش نمایندگی دولت تدبیر و امید در استان اصفهان برسانیم.
 
در ادامه این نامه گفته شده: جناب آقای استاندار، ما آمده‌ایم به مؤدبانه‌ترین شکل ممکن بگوییم که بیش از پنج سال از بهترین سال‌های جوانی خود را در موسسه‌ای گذراندیم که در پائیز سال گذشته به یک‌باره غیرمجاز اعلام شد اما طی تمام آن سال‌ها با تابلوهایی در سطح شهر منقش به عبارت «تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» روبه‌رو بودیم.
در ادامه نامه بیان شده: اینکه سربرگ تک‌تک سندها و فیش‌های مرتبط با کار روزمره ما نیز این عبارت تحت نظارت به چشم ما می‌خورد سبب این می‌شد که به قانونی بودن فعالیت سازمان خویش دلگرم باشیم.
 
کارکنان شعب موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج در استان اصفهان در این نامه گفته‌اند: آمده‌ایم از روزهای سختی بگوییم که در حدود 14 ماه گذشته بر ما گذشت، از هجوم مشتریانی که به حق سپرده‌های خویش را طلب می‌کردند تا تحمل توهین و بارها و بارها مواخذه به جرمی که هرگز مرتکب نشده بودیم.
 
در پایان این نامه آمده: در سی و هشتمین دهه فجر انقلاب اسلامی تقاضای ما از شما به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید و شخص حسن روحانی، رئیس‌جمهور فعلی اتخاذ تدبیری است جهت استخدام تمامی کارکنان برای آنکه امید فرزندان این دیار به یاس تبدیل نشود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار