یادواره شهدای شهر اقبالیه و شهید جاویدالاثر ذکریا شیری با حضور مسؤولان، خانواده شهدا و مردم شهیدپرور شهر اقبالیه در این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 06 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، یادواره شهدای شهر اقبالیه و شهید جاویدالاثر ذکریا شیری با حضور مسؤولان، خانواده شهدا و مردم شهیدپرور شهر اقبالیه در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام وحید مهری استاد حوزه و دانشگاه در این یادواره اظهار داشت: برپایی یادواره شهدا برای این نیست که آن‌ها با رفتنشان داغ بر دل ملت گذاشته‌اند، بلکه برای تجدید میثاق با افرادی بوده که اوج گرفتند، پرواز کردند و به نقطه‌ای رسیدند که با انبیا و اولیای الهی همنشین شده‌اند.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد آن‌ها است، افزود: مهمترین وظیفه مسؤولان، مدیران و مردم در شرایط امروز جامعه ترویج فرهنگ شهادت، مقاومت، ایثار و انتقال آن به نسل جوان است که باید در این راه بیش از پیش تلاش کنیم چراکه پاسداری از این ارزش‌ها موجب آگاهی جوانان و رشد و تعالی جامعه می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: همه وظیفه داریم که انقلاب اسلامی را پاسداری کنیم و آن را به نسل بعد انتقال دهیم.

مهری با بیان اینکه مسئله سیاست از دین جدا نیست، تصریح کرد: رژیم ستم‌شاهی با عزاداری و نماز مردم مشکل نداشت آن چیزی که مخالف بود، مسئله سیاسی امام و روحانیت بود.

وی خاطرنشان کرد: سیاست باید در بطن جامعه باشد و همه مردم توجه خاص به موضوع سیاست داشته باشند الان کشور، جنگ سخت ندارد آن چیزی که مواجه هستیم تهدید و جنگ نرم است که با نفوذ ماهواره به خانواده‌ها، پایه‌ها و تحکیم خانواده‌ها را تضعیف می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شبکه‌های ماهواره که از سوی دشمنان ایجاد شده است، یادآور شد: اگر ماهواره وارد خانه‌ای شود نباید انتظار داشت فرزندی صالح و سالم در این خانواده تربیت شود.

مهری با بیان نقش تربیتی پدر و مادر در خانواده مطرح کرد: جهاد فرهنگی فقط برای مسؤولان نیست بلکه باید پدر و مادر با تربیت صحیح و محیط امن و مطمئن در خانه جهاد کنند.

وی بر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید تأکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار، مجاهدت و شهادت از دیگر موضوع‌های مهم در یادواره شهدا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار