معاون آموزش، پژوهش و فن‌آوری جمعیت هلال احمر کشور :
معاون آموزش، پژوهش و فن‌آوری جمعیت هلال احمر کشور در مشهد تاکید کرد: عدالت آموزشی از مهمترین اهداف ما در هلال احمر است و آموزش صرفا مربوط به گروهی خاص نیست و بنابراین درپی تسری آموزش‌های تخصصی در همه بخش‌ها هستیم.
کد خبر: ۳۷۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 06 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، دکتر سید حمید جمال‌الدینی در همایش آموزش مقدماتی مدیران ترابری جمعیت هلال احمر از سراسر کشور در مشهد اظهار کرد: مدت‌هاست به این نتیجه رسیدیم که برای آنها که به صورت سیار در حال خدمت به مردم در این نهاد عام‌المنفعه هستند باید دوره آموزشی ویژه ای برگزار کنیم چرا که گاهی رفتار ما در یک خودرو با نشان و آرم جمعیت هلال احمر می‌تواند باعث ایجاد نگرش مثبت و افزایش سرمایه اجتماعی ما باشد یا برعکس.
 
هر راننده، واحد سیار مروج ارزشهای سازمان است / تحقق عدالت آموزشی را پیگیری می‌کنیم 
 
دکتر سید حمید جمال الدینی افزود: تقریبا در همه کشورهای توسعه یافته دوره ویژه برای دست اندرکاران ترابری و حمل و نقل دارند چرا که انتقال فرهنگ سیستم به صورت سیار توسط این بخش می‌تواند محقق شود.
وی ادامه داد : اگر می خواهیم بگوییم عامل به علمی هستیم و ادعای مدافعه گری و مطالبه داریم می بایست ابتدا خودمان عامل به ارزشهای سیستم خودمان و مروج عملی فرهنگ و اصول ایمنی و اخلاق حرفه ای باشیم.
به گفته وی، برگزاری دوره آموزش ترابری برای کلیه عوامل امدادی ضروری است و فردی که می خواهد در این حوزه خدمت کند باید استانداردهای لازم برای آن را بداند.
وی تاکید کرد: علت برتری آموزش توسط مجموعه داخلی یک نهاد این است که می تواند ارزشها و دیدگاههای خودش را به مخاطب منتقل کند که در غیر اینصورت بخش خصوصی از ما موفقتر خواهد بود .
دکتر جمال الدینی افزود: تسکین آلام بشری و حفظ کرامت انسانی برای ما اولویت دارد و دیده بانی ارزشی ما با نهادینه شدن این اهداف بشردوستانه میسر می‌شود.
وی تاکید کرد: مجموعه ای پویا و موفق است که تک تک اعضای آن در راستای اهدافش اهتمام داشته باشند و همگی به این نتیجه برسند که آبرو یا سرمایه اجتماعی آن نهاد را باید اعتلا بخشند.
وی با اشاره به برخی مسائل مجموعه مانند هزینه های اولیه خودروها و برخی ملاحظات مدیران گفت: اگر ادبیات جدید امروز را درک نکنیم و نگاهمان ارتقا نیابد نگرش مجموعه و مدیران و مردم بهبود نمی یابد.
معاون آموزش، پژوهش و فن‌آوری جمعیت هلال احمر گفت: در حال حاضر به غیر از فضاهای معمول و متعارف فضای سومی را نیز معرفی می کنند که شامل فضای اجتماعی و سرمایه اجتماعی منبعث از روابط انسانی و مراودات ماست که هرچه اعتماد و شفافسازی بالاتر باشد خوشنامی ما افزون می شود که باید آن را حفظ و ارتقا بخشید.
وی افزود: اگر همه اعضای مجموعه ما در راستای ارتقای سرمایه اجتماعی نهاد ما فعالیت کنند هیچ مشکلی نخواهیم داشت چنانکه به عنوان نمونه یک مجموعه خیریه در تهران سال گذشته بیش از ما جذب اعتبار داشت.
به گفته جمال الدینی، هلال احمر جزو پاک ترین نهادهاست و برای همین هم سرمایه اجتماعی بالایی در جامعه دارد.
وی یادآوری کرد: اثر احترام یک راننده پشت چراغ قرمز با خودروی نشاندار مجموعه امدادی به خودروی کناریش اعتمادساز است یا زمانیکه خودروی ما در هنگامی که فوریت خاصی نیست به احترام کودکان دبستانی می ایستد تا ابتدا آنها عبور کنند نیز باعث ارتقای سرمایه اجتماعی ماست.
معاون آموزش، پژوهش و فن‌آوری جمعیت هلال احمر با اشاره به ضرورت حمایت‌های روانی و اجتماعی در هنگام بروز حادثه در 90 درصد موارد در مخاطرات گفت: بخش ترابری و خودرویی در حوادث، نقش زیادی در آرامش بخشی به خانواده‌ها دارد که با احترام و برخورد شایسته ما محقق می شود و این فراتر از عملیاتهای امدادی و رهاسازی و نجات فیزیکی است.
دکتر جمال الدینی تاکید کرد: هلال احمر نهادیست که پیش از اینکه درباره عقیده افراد بخواهد بپرسد بتدا به او کمک می کند و مردم این را دوست دارند.
به گفته وی، هر چه بیشتر بتوانیم موجب بالارفتن سرمایه اجتماعی نهادمان باشیم آورده اقتصادی و تسهیل در مدیریت بحران هم میسر می شود.
وی ادامه داد : اگر به چرایی کارهایمان همیشه پاسخگو باشیم همه مسائل حل می شود و همیشه در مجموعه خردمحور ارزشهای سازمانی ارزش بالایی دارد.
دکتر جمال الدینی بیان کرد : اگر ما به ایجاد ارزش بپردازیم به نیازهای ما نیز پاسخ می‌دهند و هر حمایتی که نیاز باشد را می‌شود جلب کرد به شرطیکه همه ما خودمان در پی انتقال مفاهیم ارزشی خودمان به دیگران و مردم باشیم .
وی افزود: قرار است دستورالعمل خاصی برای برگزاری چنین دوره ای در استانهای مختلف با استاندارهای کیفی مطلوب توسط مدیران ترابری پیش بینی شود ضمن اینکه با توجه به نیاز هر استانی از پیشنهادات و ابتکارات در این زمینه استقبال می کنیم و در نهایت متولی برگزاری این دوره در استانها مدیران ترابری خواهند بود.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر کشور خطاب به مدیران ترابری این نهاد در استان های مختلف گفت: شما چشم و چراغ و آبروی جمعیت در بسیاری از اوقات مدیران حمل و نقل هستند و درواقع، هر راننده، واحد سیار مروج ارزشهای سازمان است.
معاون آموزش، پژوهش و فن‌آوری جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: وقتی یک راننده در مجموعه ما گاهی روزی بیش از 200 کیلومتر مسیر را می پیماید یعنی اینکه شعاع گسترده ای را برای ارزش‌آفرینی تحت نفوذ خود دارد که بسیار موثر و مغتنم است هرچند که گاهی ما ممکن است از چنین مواردی غافل باشیم.
 
وی افزود: اخلاق و ارزشها با تملق و تزویر و دورویی متفاوت است و جالب اینکه افراد مروج ارزشها و ایثارگرانی که علی الظاهر ما چندان عاقل نمی شناسیم به مراتب میزان رضایتشان از زندگی بیشتر است و به فرموده رسول مکرم اسلام اینها بهشتی هستند.
دکتر جمال الدینی بیان کرد: اصطلاح صف و ستاد را به خصوص در جمعیت هلال احمر قبول ندارم چرا که ستادها می‌بایست بسی چابکتر از صف باشند و گاهی یک کارشناس یا نیروی در ارتباط با مردم در مجموعه امدادی ما چنان ارزش افزوده ای ممکن است برایمان ایجاد کند که مدیران ارشد قادر به انجام آن نیستند.
وی افزود : اگر فضا برای رشد ارزشهای اجتماعی مناسب باشد آن موضوع رشد کرده و ترویج می شود و در جمعیت هلال احمر نیز موضوع ارزشهای بشردوستانه مطرح است.
به گفته وی، دیده شدن در دنیای امروز با خلق ارزش ممکن است و دوره های آموزشی نیز مقدمه ایجاد ارزش هستند.
معاون آموزش، پژوهش و فن‌آوری جمعیت هلال احمر کشور یادآوری کرد: در هلال احمر ما صرفا یک مدیرکل یا رئیس یک سازمان نیستیم و ادبیات کار کردن اداری و سازمانی با روحیه متناسب با یک جمعیت مردمی متفاوت است و بنابراین دیدگاه و تفکرمان باید به این سمت جهت بگیرد و روحیه فعالیت داوطلبانه و مباحث ارزشی در این نهاد می بایست پررنگ باشد.
وی همچنین اعلام کرد: با همکاری سازمان فنی و حرفه ای پیگیری میکنیم تا برای رانندگان جمعیت هلال احمر گواهینامه های مهارتی با کد بین المللی ثبت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار