تابناک: مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان، گفت: اگر چه دانشگاه مهد علم و دانش و تکنولوژی است، اما امامت و ولایت تنها راه هدایت باطنی علم دوستان و آحاد جامعه است.
کد خبر: ۳۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 20 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی حیدری امروز (چهارشنبه) در چهارمین همایش گفتمان مهدویت با محوریت آثار آیت الله صافی گلپایگانی كه در دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شد با اشاره به 144 شهید اين دانشگاه، اظهارکرد: در کنار پیشرفت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، تقدیم شهدای دانشجو به عرصه پر شور دفاع مقدس بهترین دستاورد این دانشگاه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: اصفهان پس از استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی و زنجان میزبان همایش گفتمان مهدویت با محوریت آثار آیت الله صافی گلپایگانی است، چرا که این مرجع عالی قدر آثار گران بار بسیاری را در حوزه محدویت به جهان اسلام تقدیم کرده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان، گفت: امام عصر (عج) عصاره همه زیبایی‌ها، فضیلت‌ها، خوبی ‌ها و برکت‌ها است و تنها راه نجات برای دنیایی است که با گرفتاری در جاهلیت مدرن با مشکلات و پیچیدگی‌های بسیاری رو به رو است و سعی دارد کام تشنه خود را به هر شکل ممکن سیراب کند.

حیدری ادامه داد: اگر چه دانشگاه مهد علم و دانش و تکنولوژی است، اما امامت و ولایت تنها راه هدایت باطنی علم دوستان و آحاد جامعه است.

وی از تشکیل کارگروه های مرتبط با برگزاری این همایش از سال گذشته خبر داد و خاطر‌نشان‌کرد: کمیته علمی این همایش با حضور کارشناسان مرکز تخصصی مهدویت و با حضور فعال اندیشمندان پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی حوزه علمیه قم تشکل شد و پس از برگزاری جلسات ممتد هم اندیشی و بررسی مقالات رسیده به دبیر خانه مقدمات برگزاری این همایش در دانشگاه صنعتی اصفهان فراهم شد.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان درباره محورهای چهارمین همایش گفتمان مهدویت با محوریت آثار آیت الله صافی گلپايگاني، گفت: مهدویت- دانشگاه و دستاوردها، انتظار- دانشگاه اصفهان و مسئولیت‌ها، مهدویت- ظهور و حکومت جهانی و مهدويت و خانواده از جمله محورهای اصلی این همایش یک روزه در دانشگاه صنعتی اصفهان محسوب می‌شود.

ده سال از تاسیس بنیاد فرهنگی مهدویت در اصفهان می‌گذرد

همچنین در ادامه این همايش حجت الاسلام و المسلمین مهدی نیلی‌پور رییس ستاد مهدویت و آینده پژوهی استان اصفهان با بیان اینکه منتظر امام غايب با منتظر امام قائم متفاوت است، اظهار‌کرد: جامعه امروز به قائد نیازمند است و منتظر امام عصر (عج) بايد طرفدار مهدویت قائم باشد.

وي با بیان اینکه تاسیس بنیاد فرهنگی مهدویت در اصفهان به پیشنهاد حجت الاسلام قرائتی صورت گرفت، افزود: پس از گذشت 10 سال از شکل گیری این نهاد، 70 هزار آموزش دیده علوم مهدویت در اصفهان وجود دارند و دانش آموزان بسیاری در نقاط مختلف استان از اردوهای مرتبط با مهدویت استقبال می‌کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار