مسئول اداره ترافیک و حمل و نقل شهرداری ایلام با اشاره به مصوبه شورای عالی ترافیک کشور در خصوص الکترونیکی شدن طرح پارکبان، گفت: تمامی مقدمه های لازم برای اجرایی شدن این مصوبه و اجرای طرح پارکبان به صورت الکترونیکی در شهر ایلام انجام شده است.
کد خبر: ۳۷۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰ 01 February 2017
به گزارش تابناک ایلام؛علیرضا سروری اظهار کرد: اجرای طرح پارکبان به صورت دستی باعث ایجاد نارضایتی هایی برای مردم شده بود بنابراین شورای عالی ترافیک مصوب کرد در هیچ شهری در کشور دیگر این طرح به این شکل اجرا نشود.
 
وی یادآور شد: در اجرای طرح پارکبان، به صورت الکترونیکی سیم کارت هایی حاوی پلاک ماشین و شماره تلفن همراه فرد بر روی شیشه جلوی تمامی خودروها نصب می شود که اطلاعات آنها توسط دستگاه های بارکد خوان از طریق اینترنت به سرور مرکزی ارسال می شود.
 
وی اضافه کرد: هزینه نصب این سیم کارت ها در مرحله نخست 50 هزار ریال است که 20 هزار ریال آن هزینه سیم کارت و 30 هزار ریال نیز شارژ اولیه است که امکان شارژ مجدد نیز وجود دارد.
 
مسئول اداره ترافیک و حمل و نقل شهرداری ایلام گفت: اکنون اجرای طرح پارکبان به صورت الکترونیکی تنها در خیابان های هسته مرکزی شهر ایلام انجام می شود اما این آمادگی وجود دارد که در هر خیابانی که مشکل پارک وجود داشته و برخی ساکنان و یا کسبه به صورت اختصاصی از آن استفاده کنند، اجرا شود.
 
سروری اظهار کرد: نیم ساعت نخست حضور در مناطق مشمول طرح پارکبان رایگان است اما پس از آن پنج هزار ریال از موجودی حساب فرد برای هر یک ساعت پارک برداشته شده و از طریق شماره تلفن همراه به وی اطلاع داده می شود.
 
وی یادآور شد: بر خلاف اجرای طرح پارکبان به صورت دستی امکان هیچ گونه دخل و تصرفی از سوی عوامل پارکبان وجود ندارد و تمامی برداشت ها و محاسبه زمان توقف به صورت خودکار توسط سامانه انجام می شود.
 
وی تاکید کرد: هدف شهرداری ایلام از اجرای این طرح به هیچ وجه درآمدزایی نیست بلکه به منظور جلب رضایت مردم و استفاده عادلانه و برابر تمامی شهروندان از محل های پارک خودرو انجام می شود.
 
مسئول اداره ترافیک و حمل و نقل شهرداری ایلام گفت: افزون بر این، اجرای این طرح جنبه امنیتی نیز داشته و در صورتی که خودرویی با پلاک سرقتی وارده محدوده شود از طریق سامانه به پلیس اطلاع داده می شود.
 
سروری اضافه کرد: تمامی شهروندان می توانند از طریق عوامل اجرایی طرح پارکبان سیم کارت مربوطه را دریافت کرده و روی شیشه جلوی خودروی خود بچسپانند.
 
شهر ایلام 220 هزار نفر جمعیت دارد.
 
ترافیک خودرویی و کمبود جا برای پارک وسایل نقلیه دو معضل جدی و شهر ایلام به عنوان مرکز استان است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار