کد خبر: ۳۷۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 01 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ یه مناسبت گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی یادواره 108 شهید کارمند شهرستان ایلام سپاه ناحیه و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان در سالن اجتماعات بانک کشاورزی ایلام برگزار شد.


وی تاکید کرد: اگر شهدای گرانقدر خون های پاک و مقدسشان را تقدیم این انقلاب نمی کردند به یقین امروز شاهد حاکمیت نظام جمهوری اسلامی، پیشرفت، اقتدار و توسعه در کشور نبودیم.

وی بر ضرورت حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده تاکید کرد و گفت: جوانان به دلیل اینکه سال‌ها بعد از دفاع مقدس متولد شده‌اند کمتر با مسائل جنگ آشنا هستند اما باید آنها را با فرهنگ ایثار و شهادت و از خودگذشتگی بیشتر آشنا کرد.

فرماندار ایلام اضافه کرد: وظیفه داریم راه و اندیشه شهدا را ادامه بدهیم و با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا روح خودمان را جان تازه ای ببخشیم.

استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان جبهه میانی 2 هزار و 700 شهید، 11 هزار جانباز و 331 آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
 
در این یادواره از چند تن از خانواده شهید کارمند شهرستان ایلام با اهداء لوح یادبود تقدیر و تجلیل شد.

فرماندار ایلام در این مراسم با ذکر اینکه اقتدار، صلابت و عزت امروز ایران اسلامی مرهون خون شهیدان است، اظهار کرد: دهه فجر نماد همبستگی، ظلم ستیزی، خود باوری و ایثارگری مردم ایران اسلامی است.

معروف بسطامی با تبریک ایام دهه مبارک فجر به نقش رهبری حضرت امام خمینی (ره) در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امام راحل با جسارت ، شخصیت والای خود و همراهی ملت ایران و توکل برخدا توانست نظام فاسد شاهنشاهی را کنار بزند و نظام اسلامی و معنوی را جایگزین آن کند.

وی الگو شدن نظام جمهوری اسلامی در بین ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان را مرهون مجاهدت ها و رهنمودهای امام راحل دانست و یادآور شد: اندیشه های حضرت امام(ه) برای تداوم انقلاب اسلامی ضرورت دارد و ما مسئولان رسالت بزرگ نشر افکار امام راحل را بر عهده داریم.

بسطامی به دلاورمردی های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز اگر امنیت آرامش و اقتدار در ایران اسلامی وجود دارد به برکت خون شهیدانی است که در طول هشت سال جنگ تحمیلی با ایثار و از خود گذشتگی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و با کمترین امکانات جهان را متحیر کردند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار