کد خبر: ۳۶۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ 29 January 2017
نظام آموزشی، یک سیستم برای آماده کردن کودکان و مستعد ساختن آنها برای مواجهه با جهان واقعی در آینده است. این سیستم پیش از آنکه یک نظام آموزشی محض باشد، سیستمی پرورشی است. در این سیستم معلمین و اساتید به منظور پیشرفت توانمندی های فکری و عقلی دانش آموزان، از مقاطع ابتدایی تا ورود به دانشگاه به کار گرفته می شوند، تا جایی که دانش آموزان قدرت ورود به جهان با تمام چالش های موجود در آن را با تکیه بر آموخته های خود داشته باشند.

در این میان، گاهی برخی معلمان، دانش آموزانی را که عملکرد رضایت بخشی در کلاس ندارند به داعیه برحذر داشتن از تنبلی و تشویق به فعالیت تنبیه می کنند. در این گزارش برخی از تنبیه های عجیب و غریب در مدارس دنیا را خواهید خواند که در نوع خود تکان دهنده و قابل تأمل هستند.

زانو زدن روی نخود فرنگی های یخ زده
 
عجیب ترین روش های تنبیه در مدارس 

یک دختر دانش آموز در چین مجبور به زانو زدن بر روی نخودفرنگی های منجمد شد. جای نخود فرنگی ها بر روی ساق پای او کاملا واضح و دردناک به چشم می خورد. نکته جالب اینکه دانش آموز دختری که عکس تنبیه دوستش را به این شیوه گرفته و در اینترنت منتشر کرده بود از سوی مدرسه اخراج شد.

بستن دست ها
 
عجیب ترین روش های تنبیه در مدارس 

دو دانش آموز دبیرستان ویستود در میسا آریزونا با هم درگیر شده و دعوای سختی بین آن دو اتفاق افتاد. معلم های مدرسه دریافتند که بهترین شیوه برای متنبه کردن آن دو این است که آنها را در کنار هم روی صندلی بنشانند و دست هایشان را به هم ببندند و به مدت یک دقیقه در میدان لیکونا بنشانند تا مورد تمسخر سایر دانش آموزان قرار بگیرند.

شرمنامه
 
عجیب ترین روش های تنبیه در مدارس 

هیچ چیز بدتر و حقارت بارتر از به تن کردن یک شرمنامه برای دانش آموز نیست. مایکل بیل جونیور در کلاس هفتم مجبور شد، شرح عملکرد نادرست خود را روی مقوا و با زبان ساده بنویسد و بر خود بیاویزد. او سر کلاس ادای یک دلقک را درآورده بود و برای دفعات متوالی در واحدهای درسی مشخصی مردود شده بود.

مخروط شرم
 
عجیب ترین روش های تنبیه در مدارس 

اغلب مخروط شرم برای تنبیه سگ ها و گربه ها استفاده می شود؛ اما مدرسه ای در ایالت فلوریدا از آن برای تنبیه دانش آموزان کم کار و بازیگوش استفاده کرد. این معلم مجازات شد و برای چند ماه از دریافت حقوق محروم شد.

برداشتن غذا از روی زمین آلوده و خوردن آن
 
 عجیب ترین روش های تنبیه در مدارس

در سال ۲۰۰۹ میلادی، گروهی از دانش آموزان پنجم از سوی معلم خود مجبور به برداشتن غذا از سطح کثیف زمین و خوردن آن شدند. این مجازات به دلیل این بود که دانش آموزی روی زمین آب دهان پرتاب کرده بود. اولیای دانش آموزان خواستار محاکمه مدرسه شدند و توانستند ۵۰۰ هزار دلار غرامت بگیرند.

خط خطی کردن صورت با ماژیک
 
عجیب ترین روش های تنبیه در مدارس 

یک معلم ابتدایی در ایالت آیداهو آمریکا به دلیل ضعیف بودن دانش آموزان کلاس چهارم در  مهارت خواندن صورت آنها را با ماژیک خط خطی کرد.

کوتاه کردن مو
 
عجیب ترین روش های تنبیه در مدارس 

وقتی لیمیا کامون در کلاس نشسته بود به بغل دستی اش یک شکلات تعارف کرد، معلم کلاس این حرکت را مخرب معرفی نمود و قیچی آورد و یک دسته از موهای خرگوشی او را کوتاه کرد.

تخریب روحیه دانش آموز الکس بارتون
 
عجیب ترین روش های تنبیه در مدارس 

الکس بارتون پسر کوچک مبتلا به اوتیسم بود. معلم به دلیل آنچه رفتارهای نادرست الکس می نامید، او را به دفتر مدیر ارجاع داد. اما این پایان ماجرا نبود. در ترم جدید هم معلم سر کلاس بحثی را با عنوان کدام یک از رفتارهای الکس را دوست نداریم، راه انداخت و این گونه روحیات دانش آموز خود را تخریب کرد.

اتاق وحشت
 
عجیب ترین روش های تنبیه در مدارس 

یک معلم در هیوستن دانش آموزان را درون اتاقک کم نور، تاریک و قفل شده انداخت و از آنها خواست تا داستان های ترسناک بخوانند و بترسند. این معلم به دلیل چنین تنبیهی از کار اخراج شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار