دوز بالای سیاست در برخی رسانه ها؛
تابناک: در تفسیرهای چند رسانه خاص در اصفهان در خصوص این موضوع، ارتباط منطقی بین سازمان ثبت احوال اصفهان و تاثیر عمیق آن در نحوه برگزاری انتخابات و نیز نتایج آن به چشم نمی خورد هرچند این موضوع نمی تواند از اهمیت این سازمان در خدمت رسانی به مردم بکاهد.
کد خبر: ۳۶۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 27 January 2017

به گزارش تابناک اصفهان، در حالی طی چند روز اخیر تورج حاج رحیمیان بعد از پایان دوره خدمت خود در سازمان ثبت احوال استان اصفهان با مدیر جدید جایگزین شد که برخی رسانه ها سعی کردند با تفسیر این موضوع در بستر ماه های باقی مانده به پایان دوره اول دولت و انتخابات ریاست جمهوری و شوراها این، جابجایی را با عینک سیاسی دیده و تبیین کنند.

در تفسیرهای چند رسانه خاص در اصفهان در خصوص این موضوع، ارتباط منطقی بین سازمان ثبت احوال اصفهان و تاثیر عمیق آن در نحوه برگزاری انتخابات و نیز نتایج آن به چشم نمی خورد هرچند این موضوع نمی تواند از اهمیت این سازمان در خدمت رسانی به مردم بکاهد اما اساسا، سازمانی مانند ثبت احوال که فی الذات سیاسی نیست و نمی تواند هیچ نقش سیاسی یا حتی جریان ساز در زمان قبل و حین و بعد از انتخابات داشته باشد، چرا این روزها با پیوند سیاسی، از سوی برخی رسانه ها حاشیه دار می شود، جای تامل دارد!.

تورج حاج رحیمیان مدیرکل سابق این سازمان که سابقه همراهی با تیم قبلی شهرداری اصفهان و نیز فعالیت در جامعه اسلامی مهندسان را دارد، شاید خود به عنوان یک چهره سیاسی در استان اصفهان شناخته شده باشد اما شخصیت حقوقی او در سازمان ثبت احوال، قطعا ارتباطی به تغییرات انتخاباتی ندارد و نمی توان این تفسیر ناشیانه را ناشی از ارزشی بودن این مدیر یا عملکرد او طی سالهای خدمت در ثبت احوال قلمداد کرد.

اینکه حاج رحیمیان یا دوستان سیاسی او، تمایل به تداوم مدیریت وی در این سازمان را دارند بحثی جدا از منافع عمومی است که بهتر است با تمسک به آن، سیاسی جلوه دادن این تصمیم را برجسته نکنیم و منتقدان این روند هم بدانند، پایان دوره خدمت هر مدیری به معنای ناکارآمدی یا حذف او از جریان خدمت نیست و همانطور که دوستان حاج رحیمیان برای بقای او در ثبت احوال در این چند روزه از همه قدرت و توان رسانه ای و غیررسانه ای خود استفاده کرده اند، بهتر است با همین قدرت، زمینه حل بسیاری از معضلات مدیریتی در استان اصفهان را فراهم کنند.

تعبیر یکی از رسانه های اصفهان در این خصوص اینگونه است: "تغییر تنها مدیر کل انقلابی و ولایی جا مانده در اصفهان  اکنون قطعی شده و از آنجایی که وی عضو اصلی ستاد انتخابات اصفهان به حساب می آید، این تغییر باعث اختلافات شدیدی بین نمایندگان استان اصفهان و وزارت کشور شده است به نوعی که مجمع نمایندگان استان اصفهان در نامه ای صریح به وزیر کشور تغییر حاجی رحیمیان مدیر کل ثبت احوال استان به عنوان عضو اصلی ستاد انتخابات را نوعی شائبه در برگزاری انتخابات اعلام کردند".

حساسیت خود خواسته و از سر دلواپسی برخی رسانه ها تا جایی بالا گرفت که یکی از آنها در یاداشتی در این زمینه مدعی شد، حاج رحیمیان تنها مدیرکل انقلابی به جا مانده در اصفهان است!!! و گویی هیچ مدیر دیگری در این استان نه انقلابی است و نه پایند به اصول نظام و از همین رو، پروژه ای مخرب در صدد کنار گذاشتن تنها عنصر انقلابی استان از یک صندلی مدیریتی است!!.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار