دبیر همایش کتاب سال حوزه علمیه خبر داد
دبیر همایش کتاب سال حوزه علمیه با اشاره به اینکه ۸۷۵ آثار به همایش کتاب سال حوزه ارسال‌شده است، گفت: از میان ۸۷۵ اثر ارسال‌شده ۱۳۵ اثر از پایان‌نامه‌های سطح چهار حوزه علمیه بوده است.
کد خبر: ۳۶۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳ 24 January 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی حقی در نشست رسانه‌ای هجدهمین همایش کتاب سال حوزه که در سالن کنفرانس انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، اظهار داشت: ترویج و پژوهش حوزویان بیشتر در نگاه جامعه اسلامی است که بتوانند از این طریق نیازهای جامعه اسلامی را برطرف کنند.

وی افزود: از 875 آثار ارائه داده‌شده 28 درصد آن‌ها یعنی 242 اثر موفق شدند به مرحله رقابت راه پیدا کنند که بیش از 600 داوری را به خود اختصاص دهند و در پایان 36 اثر موفق شده انتخاب شدند.

دبیر همایش کتاب سال حوزه خاطرنشان کرد: از این 36 آثار انتخاب‌ شده 9 اثر برگزیده شد و 9 اثر شایسته تقدیر و 18 اثر هم قابل‌تحسین بوده‌اند که در روز همایش 36 آثار را اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه از دو شخصیت علمی در این همایش تقدیر خواهد شد عنوان کرد: از شخصیت علمی آیت‌الله صافی گلپایگانی و آیت‌الله موسوی اردبیلی در همایش کتاب سال حوزه تقدیر و به نمایش گذاشته خواهد شد.

حقی با اشاره به اینکه 875 آثار به همایش کتاب سال حوزه ارسال‌شده است، تصریح کرد: از میان 875 اثر ارسال‌شده 135 اثر از پایان‌نامه‌های سطح چهار حوزه علمیه بوده است.

وی بیان کرد: دو کار مهم و بزرگ این همایش رونمایی از سه اثر مهم و دو اثر در ارتباط با نیازسنجی پژوهشی خواهد بود، همچنین از یک کتاب علمی کشور هم در این همایش رونمایی می‌شود.

دبیر همایش کتاب سال حوزه بابیان اینکه یکی از سخنران این همایش آیت‌الله مکارم شیرازی خواهند بود، بیان کرد: سخنرانان مهم این همایش آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله اعرافی هستند، همچنین از نمایندگان مراجع، نویسندگان، مدیران رسانه‌ها، مدیران مراکز و مدارس حوزوی هم در این همایش دعوت به‌عمل‌آمده است.

وی تصریح کرد: امسال هم‌زمان در 11 گروه از 16 گروه علمی تقسیم‌بندی به‌عمل‌آمده است که تحلیل محتوایی 11 گروه را هم‌زمان با همایش منتشر می‌کنیم.

حقی بابیان اینکه تفسیر و علوم قرآنی در این همایش بسیار موفق عمل کردند، خاطرنشان کرد: سه اثر از تفسیر و علوم قرآنی به جشنواره راه پیدا کردند که بسیار موفقیت بزرگی است ولی متأسفانه از فقه و کلام در این جشنواره آثاری نداشته‌اند.

وی عنوان کرد: آثار ارائه‌شده به دلیل اینکه برسی محتوایی می‌شوند بسیار آثار خوب و پرمحتوایی هستند ولی متأسفانه یک سازوکار معینی برای اینکه کتاب‌های برگزیده مورداستفاده کاربردی قرار بگیرد وجود ندارد.

دبیر همایش کتاب سال حوزه خاطرنشان کرد: کسانی که در این همایش برگزیده شوند به مرکز بنیاد ملی نخبگان در حوزه علمیه معرفی می‌شوند که مورد حمایت‌هایی صورت می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه سالانه 2500 مقاله در حوزه تولید می‌شود بیان کرد: در سال آینده قرار است جشنواره مقالات علمی هم در کنار همایش کتاب سال برگزار شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار