کد خبر: ۳۶۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱ 23 January 2017
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی بسیج اساتید استان فارس: احمد کریم‌خانی در جمع اساتید دانشگاه‌های شیراز به بررسی بحران سوریه پرداخت و با بیان اینکه برای بررسی هر تحول و بحرانی باید به نقش بازیگران آن پرداخت، اظهار داشت: امروز مهم‌ترین وظیفه و رسالتی که بر دوش همگان گذاشته شده، جهاد کبیر است و باید در جهاد تبیینی وضعیت را تبیین کنیم.

معاون سیاسی سپاه قدس خطاب به اساتید با بیان اینکه مخاطبان شما با انبوهی از شبهات روبه‌رو هستند، تصریح کرد: یک بخش مهمی از جهاد تبیینی فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

کریم‌خانی با بیان اینکه پایان جمع شدن قصه گروهک تروریستی داعش نزدیک است، گفت: امروز شاهد وجود ۲۵۰ گروهک تروریستی در سوریه و گروه‌های دیگر تروریستی در سطح جهان هستیم.

این فعال حوزه سیاست خارجی با بیان اینکه وظیفه ما تبیین جنس و ماهیت تحولات است، بیان کرد: پشت تمام بحران‌های منطقه و تحولاتی که بوده است، برنامه‌های شیطان بزرگ آمریکا بوده و امروز شیطان با برنامه‌تر از هر نهادی برای بحران‌ها تصمیم‌گیری کرده است.

وی با نام بردن از بحران‌های منطقه تشریح کرد: جنگ یمن و عربستان نیز برخلاف تصورات خام جنگی است که آمریکا آن را برنامه‌ریزی کرده و از دل این آشوب چه سود بزرگی متوجه شیطان بزرگ ‌شده و در این بین شاهد مظلومیت انصارالله هستیم که رسانه‌ای به آن نمی‌پردازد و با مقاومت یمن زمینه نابودی آل‌سعود را رقم می‌زند.

معاون سیاسی سپاه قدس عنوان کرد: مؤسسات آینده‌پژوهی غرب بررسی کرده‌اند که با خطر بزرگی به نام رشد اسلام‌گرایی مواجه هستند و به این دلیل به سمت برخورد درون‌تمدنی رفته‌اند تا از تقابل تمدن اسلام با تمدن‌های دیگر جلوگیری کنند.

وی با گرامیداشت یاد سردار شهید همدانی توضیح داد: رهبر معظم انقلاب در دیداری که با این شهید پیش از سازماندهی نیروهای سوری داشته‌اند، فرموده بودند، «باید تا جای ممکن کاری شود تا میزان تلفات و شهادت از هر دو طرف کم شود؛ چراکه طرف مقابل یک عده نادان و فریب‌خورده هستند».

کریم‌خانی با اشاره به بحران سوریه تشریح کرد: تحولات سوریه از ۳۶ سال گذشته رقم خورده و برنامه‌ریزی‌ شده و عمق این فجایع از اسناد لانه جاسوسی به‌ دست‌آمده که در سندی مربوط به ۲۰ شهریور ۵۸ از اسناد لانه جاسوسی آمریکا به‌ دست‌ آمده به برنامه‌ریزی‌ها از آن زمان در سوریه و عراق اشاره دارد.

وی با تصریح بر دشمن‌شناسی و تحلیل درست وقایع عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار با وزیر جدید آموزش‌وپرورش بر قرار دادن برخی از اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی تأکید فرمودند.

این فعال جبهه انقلابی با بیان اینکه آنچه در سوریه اتفاق افتاده، پروژه آمریکایی است و سوریه تاوان حضور در محور مقاومت را می‌دهد، متذکر شد: عده‌ای تحلیلشان این بود که بشار اسد باید برود و این مقدمات ظهور است.

وی بیان کرد: زمانی گروهک تروریستی داعش تا مرز ۴۰ کیلومتری کشورمان پیش رفت و رعب و وحشت بسیاری غرب کشور را گرفته بود و اگر جلوی آن‌ها گرفته نمی‌شد، کل منطقه را می‌گرفتند.

کریم‌خانی یادآور شد: هیلاری کلینتون به نحوه شکل‌گیری داعش اشاره‌ کرد و اذعان داشته به ۱۵۲ کشور سفر داشته و مقدمات را مهیا کرده و قول همکاری و به رسمیت شناختن دولت اسلامی (داعش) را در زمان اعلام حضور گرفته است.

وی ادامه داد: آن‌ها درصدد بودند تا افراطی‌ها را به صحرای سینا در مصر برده و در آنجا با درگیری با دولت مرکزی و زمینه تجزیه مصر و در واقع استارت طرح خاورمیانه بزرگ را بزنند که با کودتای نظامی مصر و دستگیری محمد مرسی این موضوع را در سوریه و عراق وارد کردند.

کریم‌خانی با طرح این موضوع که آمریکا بزرگ‌ترین چالش خود را خاورمیانه می‌داند، تأکید کرد: مقام معظم رهبری در اساس واژه خاورمیانه و خاور دور را طرح راهبردی آمریکا می‌دانند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی با اشاره به راهبرد ۲۰۰۶ آمریکا مطرح کرد: جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ حذف حزب‌الله از مقاومت بود که موفق نشدند.

وی با اشاره به گذشت ۶ سال از بحران و جنگ سوریه گفت: ما در سوریه با بدترین نوع جنگ مواجه هستیم که خاکریز مشخص ندارد و جنگی سیاسی و عقیدتی که جنایات در آن با نام الله‌اکبر و پول عربستان شکل‌ گرفته است.

معاون سیاسی سپاه قدس با بیان اینکه ما در پیچ تاریخی حساسی قرار داریم، تصریح کرد: امروز در حال عبور از این پیچ تاریخی هستیم و توانسته‌ایم وضعیت برتری در جنگ جهانی علیه محور مقاومت داشته باشیم و قدرت مقاومت را تثبیت کنیم.

کریم‌خانی با تحلیل نقش بازیگرهای بحران تحمیلی بر منطقه مقاومت گفت: داعش یک بازیگر این منطقه بود که امروز در حال کشیدن نفس‌های آخرش است و آمریکا آن را ایجاد کرده و داعش و مابقی گروهک‌های تروریستی ابزاری برای شیطان بزرگ بودند تا زمینه حضور آمریکا را در سوریه ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا به بهانه مبارزه با داعش در شمال سوریه پایگاه ایجاد کرده است، بیان کرد: سرانجام تا چند مدت دیگر داعش نابود و سرنوشت گروه‌های دیگر نظیر جبهه النصره مانند گروهک‌های منافقان می‌شود.

معاون سیاسی سپاه قدس با بیان اینکه ما توانستیم سوریه را به سلامت از این مرحله خطر عبور دهیم و دنیای امروز بر معاملات استوار است، گفت: ارتباط ایران و روسیه براساس راهبرد منافع و تهدید مشترک شکل گرفت و در این مبنا توانستیم همکاری‌های فزاینده و مثبتی در بحث پیشبرد توانمان در محور مقاومت داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار