معاون اول رییس جمهور
معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: مگر می شود درمورد شاخص های عملکرد نقد کرد. این ها مدل ریاضی و علم آماری است که داده هایی داده می شود و برون داد دارد. حال بحث کنیم که این رشد اقتصادی صورت گرفته قابل بحث نیست و همین که بحث می کنیم معلوم است که این کاره نیستیم.
کد خبر: ۳۶۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵ 23 January 2017
به گزارش تابناک تبریز، اسحاق جهانگیر معاون اول رییس جمهور درمراسم در مراسم اعطای تندیس و نشان امین الضرب به کارآفرینان برتر و تجلیل از پیشکسوتان عرصه اقتصاد به مناسبت 133 سالگی اتاق تهران در جمع کارآفرینان وفعالین بخش خصوصی افزود: این که صدا و سیما و رسانه ها فرصت برای نقد دولت فراهم می کنند، کار خوبی است و ما ناراحت نمی شویم ولی گاهی اوقات عده ای درمورد رشد اقتصادی بحث می کنند که درست نیست.

وی ادامه داد: این که بحث کنیم صادرات این میزان رشد کرده است آیا این ارقام درست است یا خیر، قابل نقد نیست و این اقدامات هزینه زیادی برای پخش این برنامه می شود.


معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: مگر می شود درمورد شاخص های عملکرد نقد کرد. این ها مدل ریاضی و علم آماری است که داده هایی داده می شود و برون داد دارد. حال بحث کنیم که این رشد اقتصادی صورت گرفته قابل بحث نیست و همین که بحث می کنیم معلوم است که این کاره نیستیم.


جهانگیری همچنین گفت: اتاق بازرگانی بعنوان یکی از قدیمی ترین نهادهای مدنی نقش کم نظیری در اقتصاد کشور داشته و به پارلمان بخش خصوصی تبدیل شده است که می تواند نظرات بخش خصوصی را به مسئولان اتاق و دولت منتقل کند.


وی با یادآوری این که دولتی موفق خواهد بود که از این مشورت ها استفاده کند، افزود در دولت تدبیر و امید اعتقاد ما این است که نخبگان، دانشگاهیان وفعالان بخش خصوصی به عنوان مشاوران امین و صادق در کنار خود می دانیم.


معاون اول رییس جمهوری همچنین اظهار داشت: اگر کسی برای ایران و سربلندی آن می خواهد کاری انجام دهد باید به این انسان هاکه 133 سال پیش نهاد مدنی تاسیس کرد، افتخار کند چرا که تولید کنندگان و کارآفرینانی که دهها، صدها و هزاران نفر شاغل دارند نمی تواند دوستی نداشته باشند و از زندگی لذت نبرند.

اگر کاری از دستمان بر نمی آید دوستشان داشته باشیم
جهانگیری خاطرنشان کرد: هر کس فرصت دارد باید مسیر کارآفرینان و تولید کنندگان را تسهیل کند و اگر ندارد آنها را دوست داشته باشد و اقتصاد ایران راهی ندارد جز این که بخش خصوصی به میدان بیاید و با سرمایه گذاری و تولید، کار و اشتغال ایجاد کنیم.


به نقل از جماران وی همچنین افزود: رشد اقتصادی 6 ماهه با احتساب نفت نیز مثبت بوده، البته عده ای نقد می کنند که سهم نفت در این رشد زیاد است که درست است ولی بعد از اجرای برجام دوستان وزارت نفت کار کارستانی انجام دادند و در زمان کوتاهی میزان تولید نفت را دو برابرکردند.
معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: آنهایی که با عملکردشان فروش نفت را متوقف کردند و کاهش دادند، تصور نمی کردند بعد از برجام و در مدت کوتاهی این اقدامات صورت گیرد. البته اگر نفت را از این میزان رشد اقتصادی خارج کنیم رشد اقتصادی به 4.3 درصد می رسد.
جهانگیری ادامه داد: امروز در بین حدود 20 رشته فعالیت اقتصادی، 10 الی 12 فعالیت دارای رشد مثبت هستند و 5 الی 6 فعالیت رشد منفی دارند و این بدان معناست که تک تک فعالیت های صنعتی کشور در مسیر حرکت قرار دارند.
معاون اول رییس جمهوری گفت: رشد کشاورزی در سال 92 به گونه ای بود که بیش از شش میلیون تن گندم وارد کردیم و در برخی استانها برای سه روز بیشتر گندم نداشتیم ولی امروز بیش از اندازه ذخیره گندم داریم .
جهانگیری افزود: در صادرات کشور در طول 10 ماه گذشته 102 میلیون تن کالا صادرات شده است که 33 درصد رشد ارزشی دارد بنابراین فکر می کنم اقتصاد کشور با سیاست گذاری صحیح در مسیر رشد خوبی قرار گیرد و باید نسبت به آینده کشور امیدوار بود و نگذاریم نسل جوان مایوس شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :