تابناک: اداره مالیاتی در سخت‌ترین شرایط به جای حمایت از شرکت‌های تولیدی و صنعتی به فکر درآمدزایی می افتد و مالیات را با سه برابر افزایش از تولید کنندگان دریافت می‌کند.
کد خبر: ۳۶۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 23 January 2017
تابناک اصفهان: اداره مالیاتی در سخت‌ترین شرایط به جای حمایت از شرکت‌های تولیدی و صنعتی به فکر درآمدزایی می افتد و مالیات را با سه برابر افزایش از تولید کنندگان دریافت می‌کند. نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان از افزایش دو برابر مالیات استان طی سه سال اخیر انتقاد کرد و گفت:در شرایطی که 5 بنگاه بزرگ اقتصادی استان درآمدشان از 64 هزار به 4 هزار میلیارد تومان رسیده است ولی روند دریافت مالیات همچنان رو به صعودی است.
 
سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان هم در این زمینه گفت: مسایل بانکی مهم‌ترین دغدغه  فعالان اقتصادی در شرایط کنونی شده است که با استهمال بدهی‌ها اتفاق مثبتی نمی‌افتد.
 
وی با انتقاد از محاسبه بهره مرکب در تسهیلات بانکی گفت:محاسبه بهره در بهره تسهیلات بانکی واحدهای تولیدی باعث افزایش میزان بدهی به بانک‌ها شده است .
 
امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه اصفهان نیز چندی پیش در دیدار اعضای اتاق بازرگانی اصفهان، اعلام کرد: اشتغال‌زایی و تامین نیاز خانوارها را از ویژگی‌های بارز فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران است.
 
 وی گفت: اتاق بازرگانی با راهنمایی سرمایه‌گذاران و مسوولین می‌تواند همواره بر کسب‌وکار استان تأثیرگذار باشد.
 
وی با انتقاد از شیوه بانکداری موجود در ایران گفت: نرخ بهره بانکی تسهیلات 2 درصد و نرخ سپرده یک درصد در سیستم بانکداری کشورهایی توسعه‌یافته است و در برخی از کشورها بابت نگهداری پول از مشتریان کارمزد دریافت می‌کنند ولی در ایران شیوه ایی دیگر اجرا می‌شود.
 
وی اضافه کرد: دولت می‌تواند تسهیلات بانکی را با نرخ مناسب به تولیدکنندگان پرداخت و از محل فعالیت‌های اقتصادی آنان مالیات دریافت کند و کشور را مدیریت کند.
 
طباطبایی نژاد در ادامه سخنان خود تاکید کرد: بخش‌های اصلی مانند بانک و شرکت نفت باید  زیر نظر دولت باشد تا بتواند بر اساس سیاست‌های کلان  اقتصادی از واحدهای تولیدی حمایت کند.
 
امام‌جمعه اصفهان از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران استان اصفهان خواستار  توسعه مشاغل خانگی  شد و گفت: تولیدکنندگان به‌جای راه‌اندازی واحدهای بزرگ تولیدی می‌توانند واحدهای کوچک تولیدی در منازل مردم استفاده کنند .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار