لیستها تعیین کننده هستند
کوچه و بازار سیاست امروز هرچند تحت شعاع فوت آیت الله هاشمی و ریزش ساختمان پلاسکو قرار گرفته ولی باز هم از تب و تاب انتخابات غادفل نبوده است.
کد خبر: ۳۶۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 22 January 2017
تابناک ایلام::انتخاب همزمان رییس دولت دوازدهم و نمایندگان مردم در شوراهای شهر و روستا ، یک اردیبهشت تاریخی را برای ملت ایران رقم خواهد زد.
 
 
در این بین انتخابات شوراهای شهر و روستا برای جریانهای سیاسی بسیار مهم و حیاتی است.
 
همواره تغییرات دولتها و شکل گیری جایگاه سیاسی مجلس از شوراهای شهر و روستا آغاز شده است.شورای سوم را اصولگرایان در تهران به دست گرفته و پس از آن مجلس با اکثریت اصولگرایی تشکیل شد.
 
اصولگرایان و اصلاح طلبان و اعتدالیون هرکدام به سهم خود برای تصاحب کرسی های شورای شهر تلاش خواهند کرد.تلاشی که بدون شک به میتینگ های جالب و جنجالی سیاسی خواهد انجامید.
 
در شهر ایلام هم جریانهای سیاسی به جنب و جوش افتاده و در حال تهیه لیست نامزدهای مورد حمایت خود هستند.
 
از طرفی عملکرد بسیار ضعیف و بحث برانگیز شورای چهارم شهر ایلام زمینه را برای مشارکت بیشتر نخبگان و احزاب سیاسی فراهم آورده است. چرا که عامه ی شهروندان ایلامی به این نتیجه رسیده اند که انتخاب بر اساس قبیله گرایی یک آفت سهمگین بر تارک المان شهری ایلام است.
 
به نظر بسیاری از تحلیل گران شورای چهارم مسیر را برای ورود نخبگان و عرض اندام آنها باز کرده است.بسیاری از مردم از انتخاب قبیله ای خسته شده و آن را مخل مردمسالاری می دانند.
 
بنا بر این در شورای پنجم بیش از پیش راه برای ورود احزاب و نخبگان باز شده است.در کوی و برزن های محافل سیاسی بحثهایی به گوش می رسد مبنی بر اینکه نخبگان قهر خود را با انتخابات شکسته و در این دوره قصد حضور در میدان عمل را دارند.
 
متاسفانه رفتارهای پوپولیستی و انتخاب قبیله ای فاصله ی زیادی را بین نخبگان و فضای انتخابات در ایلام ایجاد کرده بود . ولی خوشبختانه این قهر گویی به پایان رسیده و شورای پنجم قرار است شورایی متفاوت باشد.
 
شنیده ها حکایت از آن دارد که اصلاح طلبان و اصولگرایان و حتی حامیان دولت به صورت جداگانه در حال تهیه لیست نامزدهای مورد حمایت خود هستند.
 
هر چند لیست اصلاحات و حامیان دولت یا همان اعتدالیون بدون شک اشتراکات فراوانی دارد ، ولی هستند افرادی که هم در لیست اصولگرایان قرار دارند و هم به اعتدالگرایان حامی دولت تمایل دارند.
 
هرکدام از طیف های سیاسی در تلاش هستند لیست قوی و با اقبال بالاتری را تکمیل نمایند.سرلیست این جریانها بسیار مهم است . شنیده های زیادی در خصوص سرلیستهای جریانهای فکری مختلف به گوش می رسد که تکمیل آنها در روزهای آتی راه را برای اطلاع رسانی ما ساده تر خواهد کرد.
 
اینکه چه فردی از چه جریان فکری به شورا وارد شود در درجه ی اول اهمیت قرار ندارد.چرا که شورا عموما سیاسی نیست.مهم این است که جریانهای سیاسی در بستن لیستها خود به شایستگی و تخصص و توان فردی افراد توجه ویژه ای داشته باشند.
 
بدون شک اگر چنین اتفاقی بیافتد شاهد روی کار آمدن شورایی کاربردی و متفاوت خواهیم بود.
 
در روزهای آینده اسامی نامزدهای احتمالی انتخابات شورای شهر و گرایش سیاسی آنها را به اطلاع شما خواهیم رساند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار