مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان خبر داد:
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی از برگزاری گنکره معماری و شهرسازی ایران در خراسان جنوبی خبر داد و گفت این کنگره به مدت سه روز از پنجم تا هفتم بهمن ما در سه شهرستان بیرجند، فردوس و خوسف برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 21 January 2017
حسن رمضانی در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه این  کنگره درگذشته به صورت ثابت درشهرستان بم برگزار می شده، اظهار کرد: از سال ۸۴ برگزاری این کنگره متوقف شده و حدود ۱۰ سال است که این کنگره برگزار نشده اما امسال با توجه دولت، سازمان میراث فرهنگی و دیگر متولیان حوزه معماری و شهرسازی قرار شد این کنگره کشوری و بین والمللی برگزار شود.
وی با اشاره به تفاوت این دوره از کنگره با دوره های قبل افزود: دوره های قبلی این کنگره به صورت ثابت و در یک دوره در بم برگزار می شد که از امسال قرار است این کنگره در دو مرحله کشوری در استانها ومرحله بین والمللی اردیبهشت ماه 96  در بم برگزار شود.

22 مقاله در کنگره معماری و شهرسازی خراسان جنوبی پذیرفته شده است.
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان مرحله استانی در تمام استانها برگزار و برگزیده مقالات به مرحله بین والمللی ارسال خواهد شد.
وی افزود محور های این کنگره در  حوزه های فرهنگی و طبیعی شهرها و روستاهای استان، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی، معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و راه های فرهنگی و عناصر وابسته می باشد.
رمضانی با بیان اینکه اعلام فراخوان شرکت در این کنگره از دوماه پیش شروع شده، عنوان کرد: در مجموع ۶۳ چکیده مقاله از داخل و خارج استان در سامانه ثبت شد که از این تعداد ۲۲ مقاله در نهایت پذیرفته شده که سه مقاله به مرحله بین والمللی راه خواهند یافت.
 
معرفی برگزیده گان نمایشگاه ملی "میراث عاشورا در قاب عکس" استان
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی  در ادامه به آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه ملی عکس "میراث عاشورا در قاب عکس" اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار فراخوان این نمایشگاه ملی همزمان با ایام محرم و صفر داده شد که 2 هزار و 449 اثر از 263 عکاس از سراسر ایران به دبیرخانه عکس میراث عاشورا در قاب ایران ارسال شد.
وی افزود: پس از داوری آثار در نهایت 40 اثر از 40 عکاس به این نمایشگاه راه یافت که این آثار به مدت دو هفته در محل عمارت جهانی اکبریه در نگارخانه سرو مورد بازدید علاقه‌مندان قرار گرفت.
مدیرکل صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مجموع 5 اثر در بخش عکاسی حرفه‌ای و موبایلی به عنوان آثار برگزیده این نمایشگاه انتخاب شد تصریح کرد: موضوع مهمی که در روند این نمایشگاه اتفاق افتاد انتخاب آثار برتر توسط بازدیدکنندگان بود که در نهایت احسان درستکار در بخش عکس حرفه‌ای و محمدرضا خسروی در بخش عکس موبایلی هر دو از خراسان جنوبی بالاترین رأی را کسب کردند.
به گفته وی هیئت دواران متشکل از کارشناسان میراث فرهنگی استان 3 اثر را بدون در نظر گرفتن اولویت شایسته تقدیر دانستند که رامین محمدی از استان آذربایجان غربی، پریسا میرزاباقریان از استان اصفهان و سهیل زندآذر از استان تهران جز نفرات منتخب عکاسی حرفه‌ای قرار گرفتند.
رمضانی عنوان کرد: این نمایشگاه برای نخستین بار در ایران رقم خورده است که با توجه به استقبال صوت گرفته از این نمایشگاه مقرر شد دبیرخانه دائمی آثار فرهنگی و آیین‌های سوگواری سراسر ایران در بیرجند از سال آینده همزمان با ارسال آثار این نمایشگاه از استان‌های همجوار برگزار شود.

طراحی اپلیکشن راهنمای گردشگری استان
وی در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی اپلیکشن اندروید راهنمای گردشگری استان از 20 اسفند خبر داد و گفت:این اپلیکشن  شامل معرفی جاذبه گردشگری و تاریخی استان،معرفی مکان های مورد نیاز گردشگران و مسافران، جاده های استان و ... می باشد.
رمضانی با بیان اینکه این اپلیکشن دو زبانه هست و در راستای حفاظت محیط زیست طراحی و راه اندازی شده افزود: این اپلیکشن قابلیت اتصال به رادیو و پوشش اخبار ، اطلاعیه های ایام عید را دارد.
به گفته وی اپلیکشن راهنمائی گردشگری استان را می توان از تمامی مارکت های داخلی و خارجی دریافت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار