تابناک: با وجودی که مقرر بود بامداد پنج شنبه آب باز شود اما با توجه به درخواست صنف کشاورزان برای تکمیل عملیات سامان دهی رودخانه باز گشایی رودخانه با تاخیر انجام می شود.
کد خبر: ۳۶۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 21 January 2017

تابناک اصفهان: در حالی که وعده های روزهای اخیر مسئولان استان، حکایت از بازگشایی رودخانه در بامداد پنجشنبه گذشته داشت اما به دلیل وضعیت بندهای موجود بر سر راه زاینده رود این بازگشایی باز هم به تاخیر افتاد تا در صورت جاری شدن آب در زاینده رود، حق کشاورزانی که در پایین دست و شرقی ترین نقطه شهرستان اصفهان زمین دارند، تضییح نشود.

وی بیان داشت: با وجودی که مقرر بود بامداد پنج شنبه آب باز شود اما با توجه به درخواست صنف کشاورزان برای تکمیل عملیات سامان دهی رودخانه باز گشایی رودخانه با تاخیر انجام می شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اعلام کرد: سد زاینده رود با دبی حدود ۶۰ متر مکعب بر ثانیه بازگشایی می شود.

وی گفت: در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود که با حضور وزیر نیرو برگزار شد پس از بررسی کارشناسی وضعیت ذخیره سد زاینده رود، رهاسازی آب زاینده رود برای انجام کشت کشاورزان تأیید شده بود.

بصیرپور ادامه داد: توزیع آب در شبکه های آبیاری غرب اصفهان طبق سنوات گذشته در فصول بهار و تابستان انجام می شود.

وی اضافه کرد: در کمیته پنج نفره تصمیم گیر برای استفاده بهره برداران از آب زاینده رود متشکل از مدیر عامل آب منطقه ای استان، نماینده استاندار، فرماندار اصفهان، نماینده کشاورزان و نماینده جهاد کشاورزی استان اصفهان پیش بینی شد برای کشت به مدت حدود ۱۸ روز امکان تحویل آب به کشاورزان میسر شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار