برای نخستین بار در کشور؛
دهکده حقوقی سفید برای نخستین بار در کشور اورژانس حقوقی 24 ساعته را در مشهد افتتاح کرد و شماره نخستین اورژانس حقوقی کشور با تلفن 31601 در مشهداعلام شد.
کد خبر: ۳۶۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 21 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، دکتر مجید قاضی زاده دبیر اتاق فکر دهکده حقوقی سفید در حاشیه همایش "ثروت بیان، فن سخن‌وری و دفاع"  که در هتل درویشی مشهد برگزار شد با بیان این خبر افزود: برخی فوریت های حقوقی نیز همانند فوریت های پزشکی نیازمند اقدام سریع متخصص امر می باشد از این رو نخستین اورژانس حقوقی کشور به شماره 31601 در مشهد ایجاد شد.
 
 اورژانس حقوقی در مشهد ایجاد شد
 
 وی افزود: در اورژانس حقوقی این مرکز عموم افراد می توانند به محض وقوع مشکل، با شماره تلفن پنج رقمی ۳۱۶۰۱ تماس گرفته و در کمترین زمان مشکلات حقوقی خود را برطرف کنند.
 
وی بیان کرد: برخی فوریت های حقوقی نیازمند اقدام سریع متخصصان این حوزه است زیرا بسیاری از رخداد های ساده حقوقی در ابتدا به جهت عدم شناخت مناسب حقوق و تکالیف به مشکلی بزرگ تبدیل می شود، از این رو عموم افراد می توانند با کمترین هزینه و در کوتاه زمان نیازهای حقوقی خود را مرتفع نمایند.
 
قاضی زاده در ادامه تصادفات رانندگی، ورود به عنف، آدم ربایی، منازعه، سرقت، حبس غیرقانونی و کودک آزاری را برخی از رخدادهای حقوقی عنوان کرد که نیازمند اقدام فوری و سریع می باشند.
وی اضافه کرد: پس از تماس افراد با اورژانس حقوقی، در صورت نیاز وکیل تخصصی برای حضور در مکان رخداد حقوقی، وکلا این مرکز به محل اعلام شده نیز اعزام خواهند شد.
 
14 میلیون پرونده حقوقی در دستگاه های قضایی کشور
 
این استاد حقوق جزا و جرمشناسی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از  14 میلیون پرونده حقوقی وارد دستگاه های قضایی شده است، اذعان داشت: جمع کثیری از خانواده های ایرانی دارای پرونده قضایی هستند از این رو نیاز است که ارتباط افراد حقوقی با غیر حقوقی پیوند عمیق تری داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه پیش گیری بهتر از چاره جویی است، گفت: حجم عظیمی از مشکلات حقوقی مردم ناشی از عدم شناخت حق و تکلیف است، و معتقدیم با آسیب شناسی رخدادهای حقوقی و پیش بینی راه کارهایی قبل از ایجاد اختلافات می توان صلح و آرامش را در جامعه نهادینه کرد.
وی افزود: اتاق فکر دهکده حقوقی سفید بر این باور است که باید موضوع مراجعه به وکیل و کارشناسان متخصص در مرحله پیش از ایجاد اختلاف و هنگام تنظیم قراردادها در میان صنوف مختلف مردم فرهنگ سازی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار