تابناک: اصفهان مملوء از اتحادیه‌های مختلف است و هر اتحادیه تمام هم و غمش نظارت روی قیمت‌ها است و نه کیفیت محصولات و نه بررسی قیمت‌ها که آیا با نوع کیفیت محصول همخوانی دارد یا خیر بلکه تنها اگر قیمت کالا از این چک لیستی که در اختیار دارد به هر دلیلی بالاتر باشد، جریمه می‌شود.
کد خبر: ۳۶۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴ 21 January 2017
تابناک اصفهان: اصفهان مملوء از اتحادیه‌های مختلف است و هر اتحادیه تمام هم و غمش نظارت روی قیمت‌ها است و نه کیفیت محصولات و نه بررسی قیمت‌ها که آیا با نوع کیفیت محصول همخوانی دارد یا خیر بلکه تنها اگر قیمت کالا از این چک لیستی که در اختیار دارد به هر دلیلی بالاتر باشد، جریمه می‌شود.
 
امروز بازرسین به جای نظارت و بازرسی در جهت حمایت از مصرف کنندگان و حذف محصولات بی کیفیت از چرخه تولید تنها با ایرادهای بنی اسرائیلی ، انگیزه را از کارآفرینان گرفته‌اند.
 
امروزه که یکی از گلایه‌های کاسب کاران از بازرسین اصناف مختلف از جمله بازرسین اتحادیه‌ها تا بازرسین مرکز بهداشت و غیره می‌شود اینکه به دنبال بهانه‌های مختلف برای جریمه کردن کاسبان هستند و به نوعی باعث شده که خیلی از کارآفرینان دیگر رمقی برای ادامه کار نداشته باشند.
 
اگر چه پای صحبت مسئولان ارگان‌های مختلف که خط اعتراض بر آنها نشانه گرفته شده است، بنشینیم می‌گویند بازرسی و نظارت یکی از بخش‌های مهم هر نهاد و سازمانی است و ما نظارت می‌کنیم در جهت امنیت و ایمنی از مصرف کنندگان اما امروز نظارت و بازرسی‌ها هدف دیگری را نشانه گرفته است و با وجودی که هر روزه بازرسین مختلفی از نهادهای مختلف برای کسبه‌ها حوصله نگذاشته‌اند، اما همچنان شاهد محصولات بی‌کیفیت در عرصه بازار هستیم که دو دلیل دارد.
 
اول اینکه بازرسین به جای دقت نظر روی نوع کیفیت محصول تنها به دکوراسیون و کاشی و شیشه سکوریت مغازه داران  و قیمت و غیره توجه می کنند و به جای اصل، پی حاشیه رفته اند.
 
دوم اینکه بیشترین نظارت ها در سطح عرضه می‌شود در صورتی که اگر نظارت‌ها را درسرمنشا که همان کارخانه‌جات است ، بیشتر کنند و جریمه‌هارا آنجا بالا ببرند دیگر شاهد محصول بی کیفیتی در سطح بازار نیستیم.
 
جالب توجه است که وقتی می گویم چرا فلان محصول بی کیفیت است مگر بازرسی صورت نگرفته تنها می شنویم که تعداد بازرسین ما کم هستند یا اینکه نیاز به آزمایش است تا کیفیت محصولات را متوجه بشویم و البته این سخن در حالی که آزمایشات هیچ گاه انجام نمی گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار