مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان مطرح کرد:
کد خبر: ۳۶۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 20 January 2017
تابناک اصفهان: امیر حسین کمیلی ظهر امروز در خطبه های پیش از نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: با تفکیک زباله ها در خانه ضمن برخورداری از هوای پاک، محیط زیست سالمی را بدنبال خواهیم داشت.

وی از خانواده ها خواست با دسته بندی زباله ها به سه قسمت تر، خشک و خطرناک به کمک محیط به سالم و داشتن هوای پاک یاری برسانند و افزود: با تفکیک زباله ها در مبدا میتوان صرفه جویی در هزینه ها داشت.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای برخورداری از هوای پاک باید از فضای سبز و درختان حفاظت کرد، اظهار داشت: لازمه برخورداری از فضای سبز و درختان کاهش تولید پسماند است.

وی با بیان اینکه روزانه ۵۰ تن پسماند خشک شامل کاغذ و مقوا جمع آوری می شود، ادامه داد :جمع آوری این میزان پسماند از قطع ۸۰۰ اصله درخت جلوگیری می کند.

کمیلی با اظهار اینکه هر یک تن پسماند خشک که به این میزان اضافه می شود روزانه از قطع ۱۶ اصله درخت جلوگیری می کند، اعلام کرد: در صورتی که فرهنگ جدا سازی پسماند خشک از تر در خانواده ها شکل بگیرد از صرف هزینه بسیار برای جداسازی پیشگیری می شود.

وی با بیان اینکه بی توجهی خانواده ها به اصل تفکیک زباله ها در منازل باعث می شود بخشی از هزینه هایی که برای جداسازی صرف می شود به خود شهروندان تحمیل شود، اضافه کرد: مدیریت صحیح پسماند نیازمند مدیریت درست زباله ها از مبدا و منازل است که تنها در این صورت شاهد صرف جویی در هزینه ها و تولید کود با کیفیت خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان گفت: مخلوط کردن زباله های خطرناک با دیگر زباله ها برای محیط زیست بسیار مضر است.

وی با بیان اینکه منظور از پسماند تر، باقی مانده غذا، سبزیجات و میوه جات است و در مجموع موادی که منشا طبیعی دارد را شامل می شود، افزود: این پسماند ها باز هم به طبیعت بر می گردد و تبدیل به کود مرغوب می شود.

کمیلی بیان داشت: پسماند خشک شامل موادی که منشا طبیعی ندارد و جزو مواد نفتی و پلیمری شمرده می شود از جمله مواد پلاستیکی، بطری های شیشه ای و غیره است که قابل بازیافت و فشرده سازی است.

وی میزان پسماند خطرناک را بسیار کم دانست و ادامه داد: پسماند خطرناک شامل موادی می شود که در تولید آن از فلزات سنگین استفاده شده و عامل بسیاری از بیماریهای لاعلاج است از جمله مواد الکترونیک مثل انواع لامپ ها و موارد آرایشی و انواع دارو و سرنگ و سوزن ها است که باید به مراکز پسماند خشک تحویل داده شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار