امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز با بیان اینکه حقوق‌های نجومی نمونه بارز اجحاف در حقوق مردم است، گفت: قصور دولت و خیانت در بیت‌المال مصداق حق‌الناس است و بخشش آن دست خداوند نیست.
کد خبر: ۳۶۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 20 January 2017

به گزارش تابناک تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: اول بهمن ماه یادآور حوادث بهمن سال 57 است و در این روز فرودگاه مهرآباد اشغال نظامی به دستور شاپور بختیار برای جلوگیری از ورود رهبر کبیر انقلاب شد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه بزرگداشت دهه فجر بر همه واجب و ضروری است، گفت: تنها چراغانی اداره‌ها و زدن پرچم کافی نیست بلکه باید جشن مردمی باشد و همه مردم حضور داشته باشند و دهه فجر که فجر انقلاب و تحول تاریخ ایران و مسلمانان جهان رخ داده را همه جشن بگیریم.

وی افزود: دهه فجر یادآور ایثار و فداکاری و امری مطلوب در جهان اسلام است و باید یاد شهدا را گرامی داشته و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: دهه فجر باید مملو از خاطرات انقلاب برای نسل نویی باشد که انقلاب را درک نکرده باشد و جشن‌های دهه فجر به سادگی برگزار شود.

تاکید بر برگزاری جشن‌های انقلاب به صورت ساده و مردمی

وی با یادآوری اینکه جشن 2500 ساله شاهنشاهی بیشتر از بودجه دولتی و با هزینه 800 هزار دلار با عیاشی‌ها و عیش و نوش‌های زیاد برگزار شد، تصریح کرد: دهه فجر یک جشن مذهبی و نماد جمهوری اسلامی است و تمام جشن‌های انقلاب اسلامی نباید قابل قیاس با جشم‌های شاهنشاهی شود.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به اینکه دهه فجر فرصتی مناسب برای نقل و بیان دستاوردهای همه‌‌‌جانبه انقلاب اسلامی است، گفت: نباید افراط و تفریط در این جشن‌ها باشد، بلکه همانگونه که است، بیان شود.

وی خاطرنشان کرد: باید در نقل و انتقال رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری تلاش شود که جامعه اسلامی غرب زده نشده و از مسیر احیای دین و پایداری اسلامی خارج نشوند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه 7 بهمن ماه سالروز تحصن روحانیون در دانشگاه تهران است، گفت: این تظاهرات در راستای جلوگیری شاپور بختیار از ورود امام بود و در این جمع روحانیون، علما و دانشجویان نیز حضور داشتند تا 12 بهمن ماه امام تشریف آوردند و چه نذر و نیازها برای ورود امام با سلامتی انجام گرفت.

آتش‌نشانان عزیز سنگرنشین همیشه در صحنه هستند

نماینده ولی فقیه در استان حادثه فرو ریختن ساختمان پلاسکو تهران را بیان کرد و گفت: این حادثه بسیار تلخ و ناگوار است که علاوه بر خسارت‌های مالی به این ساختمان 15 طبقه وارد شده، تعدادی از آتش‌نشانان و مردم در آن جان باخته و تعدادی مصدوم شدند، اسباب تاثر در جامعه شد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این زمینه پیام دادند و توصیه کردند بیشتر به فکر نجات افراد باشید، افزود: باید بحث‌ها در زمینه علل حادثه بعد از روشن شدن و کنکاش موضوع بیان شود و برای مقابله با تکرار چنین اتفاقاتی تلاش شود.

شبستری گفت: آتش‌نشانان عزیز سنگرنشین همیشه در صحنه هستند.

خطیب جمعه تبریز مهم‌ترین موضوع از مسائل منطقه را اعدام سه جوان انقلابی بحرینی دانست و افزود: این سه جوان توسط دولت منحوس بحرین اعدام شدند که موج تظاهرات در بحرین را به همراه داشت و با اینکه مردم بحرین علیه دولت و آل‌سعود تظاهرات مسالمت‌آمیز داشتند، ولی برخی افراد مبارزه مسالمت‌آمیز را غیرقابل اجتناب دانسته و دستگیری و اخراج، تخریب مساجد و حسینیه اعطای تابعیت به مخالفت و سلب تابعیت از شیخ قاسم و شکنجه و سرکوب از جمله اقداماتی برای تشدید تظاهرات مردم انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه اعدام این سه جوان در شرایطی که حکم اعدام آنها در جلسه قبلی رد شده بود موجب تظاهرات شد، افزود: تحلیل ریشه‌ها مثل انگلیس، آل‌خلیفه و آل‌سعود به تحلیل زیادی لازم دارد ولی اجمالا رژیم آل‌خلیفه و اربابان بدانند ملت بحرین در 6 سال اخیر تسلیم نشده و تظاهرات مسالمت‌آمیز داشته، ولی اکنون با شدت برای استقرار حکومت اسلامی قیام بزرگ خواهند داشت.

شبستری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به انواع ظلم در کتب معتبر، گفت: طبق روایتی از پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) ظلم سه بخش بوده که یکی ظلمی که بخشیده نمی‌شود که همان شرک به خداست، نوع دوم ظلم قابل بخشش است که گناهان صغیره است و مشروط به توبه است و ظلم سوم غیرقابل رها شدن است و دست خداوند نیست و آن ظلم بندگان نسبت به دیگران و حق‌الناس است.

وی با بیان اینکه اگر حقی در این دنیا از قبیل مسائل مالی و غیرمالی داریم، باید رضایت طرف مقابل را کسب کنیم و طلب حلیت داشته باشیم، گفت: مساله حق‌الناس از اهمیت بالایی برخوردار است و با استغفرالله حل نخواهد شد.

تقصیر و قصور دولت و خیانت در بیت‌المال مصداق حق‌الناس است و بخشش دست خداوند نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: حق‌الناس از مالی گرفته تا حالت تهمت و خیانت در بیت‌المال و پارتی بازی، تقصیر و قصور دولت‌ها و تقصیر و قصور مردم مصداق ظلم به دیگران و تضییع حق‌الناس است.

وی خاطرنشان کرد: دایره حق‌الناس بسیار گسترده است و نباید در این زمینه کوتاهی کنیم.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه وضع بازار جامعه اسلامی باید به گونه‌ای باشد که دقت کنند تا ظاهر و باطن جنس یکی باشد و عیب جنس را بگویند، گفت: در غیر این صورت غش در معامله است و مورد لعن و نفرین قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: غضب قطعه‌ای از بیت‌ المال و اموال مردم نیز مورد غضب خداوند قرار می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خیانت کردن به خدا و ائمه و امانت از جمله دیگر ظلم‌ها دانست و گفت: خیانت در امانت  بسیار قبیح است و همچنین در تربیت اولاد قصور کند.

وی تصریح کرد: افرادی هستند که خود مومن و صالح هستند و کارهای بزرگی انجام داده، ولی در تربیت اولاد کوتاهی کرده و این خیانت در امانت است.

مجتهد شبستری دستبرد به بیت المال را یکی دیگر از خیانت‌های جامعه دانست و گفت: طبق روایتی از پیامبر اکرم (ص) حتی شهیدی که غنائمی از بیت‌المال برداشته را در آتش جهنم دیده‌اند و این بسیار تکان‌دهنده است.

حقوق‌های نجومی نمونه بارز اجحاف در حقوق مردم است

وی با بیان اینکه حقوق‌های نجومی نمونه اجحاف به حقوق مسلمانان است، اظهار داشت: بیش از استحقاق برداشتن از بیت‌المال که حقوق نجومی نمونه بارز آن است و دستبرد به حقوق ایتام، نابخشودنی بوده و ادامه آن در جامعه تفرقه اسجاد می‌کند./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار