رضا امینی:
تابناک: رئیس شورای شهر اصفهان تسهیل فرآیندهای اداری برای سرمایه‌گذاران ضمن حفظ شان و جایگاه شهروندان را امری مهم دانست و افزود: در این راستا پیشنهاد می‌شود برنامه‌ریزی جدی و مجزایی برای این امر در خصوص فعالیت سرمایه‌گذاران تدوین شود.
کد خبر: ۳۶۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 19 January 2017
تابناک اصفهان: رضا امینی ظهر پنجشنبه در نشست رونمایی از نشان کیفیت برتر پروژه‌های مشارکتی شهرداری اصفهان در جمع بیش از ۱۰۰ نفر از سرمایه‌گذارانی که طی ۱۰ سال با شهرداری اصفهان همکاری داشتند با اشاره به اینکه نگاه شهرداری طی سال‌های اخیر در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی در توسعه فضاهای شهری بوده است، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که در نظام مدیریت شهری اصفهان پوست اندازی اساسی در حال شکل‌گیری است و در این نگاه جدید منافع همه شهروندان و سرمایه‌گذاران مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزایش مشارکت بخش خصوصی با مردم را همراه با افزایش زندگی شهروندان دانست و ابراز داشت: نگاه حاکمیت به بخش خصوصی باید نگاهی موثق، بسیط و با سعه صدر بالا باشد و چنانچه این امر محقق نشود به طور حتم جذب سرمایه نیز وجود نخواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه ایجاد جاذبه‌های سرمایه‌گذاری باید در همه رده‌های مدیریت شهری مشاهده شود، اضافه کرد: دستگاه‌های مختلف نیز باید به این باور جمعی برسند که ورود بخش خصوصی برای کمک به اداره شهر ضروری است هر چند این ورود نیز نیاز به ملزوماتی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

تسهیل فرآیندهای اداری برای سرمایه‌گذاران مهم است

وی تسهیل فرآیندهای اداری برای سرمایه‌گذاران ضمن حفظ شان و جایگاه شهروندان را امری مهم دانست و افزود: در این راستا پیشنهاد می‌شود برنامه‌ریزی جدی و مجزایی برای این امر در خصوص فعالیت سرمایه‌گذاران تدوین شود.

امینی با تاکید بر اینکه باید نگاه تضمینی برای سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد، اضافه کرد: همه باید بپذیرند که بخش خصوصی باید وارد فعالیت‌های شهری شود در غیر این صورت در آینده‌ای نزدیک به نقطه تاریکی در توسعه شهری می‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری وظیفه مردم‌داری دارد، ابراز داشت: شهرداری باید متناسب با افزایش جمعیت رشد فضاهای شهری را نیز مورد توجه قرار دهد و نباید در ایستگاه اجرای پروژه‌ها متوقف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه به لزوم رعایت زمانبندی از سوی سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاران باید در مدت زمانی که اعلام می‌کنند پروژه‌های خود را به بهره برداری برسانند چرا که در این زمینه شهرداری باید پاسخگوی شهروندان باشد.

وی عدم رعایت زمانبندی در اجرای پروژه‌ها را یکی از مشکلات مربوط به مشارکت شهرداری و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دانست و ادامه داد: این موضوع کار را برای مدیریت شهری مشکل کرده که باید دراین زمینه اقدامات موثری صورت گیرد.

امینی تاکید کرد: اعتقادم بر این است که حاکمیت اگر قصد دارد در اداره شهر و کشور موفق باشد باید بخش خصوصی را با تمام مولفه‌ها و ویژگی‌های خاص خودش بپذیرد چراکه در غیر این صورت هزینه‌های بیشتری در اداره شهر و کشور وارد می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار