معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان:
تابناک:
کد خبر: ۳۶۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 19 January 2017

تابناک اصفهان: زهرا اخوان نسب، معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در نشست خبری که به مناسبت برگزاری نخستین همایش ملی بهینه کاوی فعالیت اقتصادی زنان برگزار شد با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت ما را زنان تشکیل می‌دهند و این در حالی است که ظرفیت این قشر از جامعه در حوزه کارآفرینی و مهارت غافل بوده‌ایم، اظهار داشت: از این رو قصد داریم در این همایش زنان موفق با شعار «اقتصاد پاک و زنان» را معرفی کنیم تا الگو و انگیزه‌ای برای دیگر زنان جامعه باشند.

وی به نقش تاثیرگذار زنان در اقتصاد کشور اشاره کرد و بیان داشت: نقش زنان در این عرصه غیر قابل انکار است و ما در این همایش قصد داریم از تجربیات این قشر از جامعه در حوزه کارآفرینی و امور اقتصادی بهره مند شویم.

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکع فراخوان ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش به صورت سراسری در همه استان‌های کشور از تاریخ 23 آبان ماه سال جاری اعلام شده است، افزود: آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات نهم دی ماه اعلام شد ضمن اینکه اصل مقالات نیز باید حداکثر تا 16 بهمن ماه به دبیرخانه این همایش ارسال شود.

ارسال 30 چکیده مقاله به دبیرخانه همایش ملی بهینه کاوی فعالیت اقتصادی زنان

وی به ارسال 30 چکیده مقاله به دبیرخانه همایش ملی بهینه کاوی فعالیت اقتصادی زنان اشاره کرد و ابراز داشت: مردان نیز امکان حضور در این بخش را داشتند ضمن اینکه آثار از 23 بهمن ماه داوری شده و آثار راه یافته به بخش مسابقه اعلام خواهند شد.

اخوان نسب هدف نخست این همایش را شناسایی بانوان موفق در حوزه‌های مختلف کاری اعلام کرد و افزود: بر این اساس مهارت‌ها و نگرشی که در زنان وجود دارد دسته بندی شده تا بتوانیم به بهترین نحو از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هنوز زنان به جایگاه واقعی خود در جامعه نرسیده‌اند، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که یکی از چالش‌ها در این عرصه حذف زنان توسط همجنس خودشان است و باید در این زمینه فرهنگسازی جدی صورت پذیرد.

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی اصفهان با تاکید بر اینکه همه تلاش ما در راستای ارتقای جایگاه زنان در جامعه است، تصریح کرد: در حوزه کارآفرینی پیشنهادات متعددی داشته و جلسات مختلفی برگزار کردیم، حتی مدعی شدیم که مسئولان باید تبعیض مثبت را نسبت به بانوان ایجاد کنند، بانوان ما باید جایگاه خود را پیدا کنند و در این راستا معاونت بانوان اتاق بازرگانی اصفهان می تواند کمک بسیاری کند.

وی که معتقد است توسعه تنها به میزان سواد افراد تحصیلکرده در جامعه نیست، اضافه کرد: توانمندی افراد جامعه یکی از شاخص‌های توسعه است که در این راستا زنان و مردان باید در کنار یکدیگر همکاری و مشارکت داشته باشند.

زنان جامعه ما دانشمند شدند اما هنوز به توانمندی نرسیدند

اخوان نسب با تاکید بر اینکه زنان جامعه ما دانشمند شدند اما هنوز به توانمندی نرسیدند، گفت: از این رو افزایش مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی امری ضروری است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی و تصمیمات جدی اتخاذ شود.

اخوان نسب، درباره برخی از موانع حضور زنان در جامعه، گفت: برخی از انحصارطلبی ها موجب شده زنان نتوانند کار کنند همچنین حرکت بانوان تا حداقل است و آنها هنوز طریقه تعامل با یکدیگر را یاد نگرفته اند از سوی دیگر باید نگرش مردان را به آنها تغییر دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه نوآوری، ریسک و رشد سه شاخصه مهم برای انتخاب بانوان برتر در نخستین همایش ملی بهینه کاوی فعالیت اقتصادی زنان است، اضافه کرد: به دلیل نقش مهم ریسک پذیری، باید بدانیم زنان ما چه میزان در مدیریت کار توانمند هستند و معتقدم بانوانی که در جامعه امروز بتوانند زمان و خانواده خود را به خوبی مدیریت کنند، راه موفقیت را در پیش گرفته‌اند.

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه در این همایش می خواهیم ابتدا زنان توانمند را به دیگران نشان دهیم، بیان داشت: اساس کار ما ایجاد فعالیت تیمی است و بایدکوچک‌ها در کنار یکدیگر بزرگ می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به نقش زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی بیان داشت: زنان را می‌توان طلایه داران اقتصاد مقاومتی دانست چرا که آنها در خانه و خانواده نقش بسزایی دارند و در خط مقدم نهادهای اجتماعی و اقتصادی قرار دارند.

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه سهم زنان در اقتصاد کشور 11.9 درصد است، اضافه کرد: این آمار نشان دهنده سهم زنان در اقتصاد مقاومتی است بنابراین نقش زنان در توسعه اقتصادی شعار نیست.

محمد حسن شهشهان در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در ارتباط با این همایش اظهار داشت: به منظور آموزش توانمند سازی بانوان، در ۱۵ فرهنگسرا دوره آموزشی برگزار کردیم.

وی بیان داشت: مردان در ابتدا فرصت‌ها را پیدا می کنند بعد تهدیدها را بررسی می‌کنند اما زنان در ابتدا تهدیدها را مورد بررسی قرار می‌دهند بعد از فرصت استفاده می‌کنند و همین باعث می‌شود که زنان خیلی کم وارد حوزه کارآفرینی و کار شوند.

دبیر علمی نخستین همایش جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار بیان داشت: هدف اصلی این همایش نشان دادند ویژگی‌های زنان توانمند است و اینکه لازمه توانمند شدن، یک کار تیمی هست.

وی زنان به عنوان طلایه داران اقتصاد مقاومتی هستند و به عنوان خط مقدم اقتصاد خانواده درنهادهای اجتماعی هستند.

شهشهان با اعلام اینکه نیمی از جمعیت جامعه، زنان هستند اما از انرژی آنها استفاده نمی کنیم، تصریح کرد: توسعه فرهنگ نقش آفرینی، توسعه پایدار و شناسای روش‌های علمی به صورت کاربردی برای نسل جوان و استخراج شیوه‌های کاربردی از اهداف برگزاری این همایش است.

وی گفت: باید به زنان اعتماد کنیم به طوری که سهم زنان از حوزه مدیریت تغییر نگرش است و لازم است که رسانه‌ها باید به کمک اتاق بازرگانی بیایند.

در ادامه این نشست، عضو کمیته بانوان اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: در حوزه کارآفرینی پیشنهادات متعددی را داشتیم و جلسات زیادی را برگزار و توصیه‌هایی نیز داشتیم، حتی مدعی شدیم که مسئولان باید تبعیض مثبت را نسبت به بانوان ایجاد کنند، بانوان ما باید جایگاه خود را پیدا کنند و در این راه معاونت بانوان اتاق بازرگانی در این راستا می‌تواند کمک بسیاری داشته باشد.

وی به برگزاری نخستین همایش جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار اشاره کرد و بیان داشت: شعار همایش اقتصاد پاک و زنان موفق است.

جوزدانی بیان کرد: توسعه پایدار در جامعه زمانی رخ می‌دهد که مشارکت آن جمعی و همگانی باشد و زن و مرد دوش به دوش یکدیگر تلاش کنند.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار