تابناک: آنها تصمیم دارند که که در بمبئی، آسمانخراش ویژه‌ای برای تدفین مردگان بسانزد، این آسمانخراش سبز، موشکا نام دارد. از لحاظ سمبلیک طراحان کوشیده‌اند، نمای این برج یادآور اتصالی بین زمین و بهشت باشد.
کد خبر: ۳۶۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 19 January 2017

در شهرهای بزرگ، معضل پیدا کردن جا برای تدفین مردگان، روز به روز بیشتر می‌شود، هزینه تدفین هم بیشتر و بیشتر می‌شود.

شاید خبر آن جوان ژاپنی را شنیده باشید که بعد از مرگ مادربزرگش، به خاطر اینکه نمی‌خواست هزینه سنگین تدفین را متحمل شود و برای استفاده از مستمری او، تا مدتها جسدش را در چمدانی نگاه داشت!

دو طراح به نام‌های یالین فو و ایهسوان لین، طرح‌هایی برای حل این مشکل دارند. آنها تصمیم دارند که که در بمبئی، آسمانخراش ویژه‌ای برای تدفین مردگان بسانزد، این آسمانخراش سبز، موشکا نام دارد. از لحاظ سمبلیک طراحان کوشیده‌اند، نمای این برج یادآور اتصالی بین زمین و بهشت باشد.

جالب اینجاست که در طراحی این آسمانخراش ویژه، توجه خاصی به مسئله ادیان و مذاهب مختلف و تفاوت‌های آنها در تدفین مردگانشان شده است. مثلا برای مسلمان‌ها فضای برای خاک کردن ، برای مسیحیان مکان مناسب برای مراسم ختم ویژه و تدفین، برای هندوها، تسهیلاتی برای سوزاندن پیکر مردگان و ریختن خاکستر آنها در یک رودخانه مجاور در نظر گرفته شده است. حتی برای زرتشتی‌های هند، طبقه فوقانی برج برای آرامش درگذشتگان آماده شده است.

خوب! شاید این طراحی را جدی نگیرید و فکر کنید که شاید اصلا عملی نشود.

اما جالب است بدانید که در شهر سانتوس برزیل، یک برج ۳۲ طبقه برای تدفین مردگان، از قبل وجود دارد. این برج به قدری زیبا ساخته شده است که یکی از جاذبه‌های توریستی سانتوس شده است.

این برج مجهز به رستوران، کلیسا، دریاچه و باغ هم است و در آن اصلا تبعیضی بین مردگان ادیان مختلف گذاشته نمی‌شود.

در شهر بوگوتا در کلمبیا هم مجموعه از برج‌های سیزده طبقه‌ای برای تدفین مردگان وجود دارد.

حالا که صحبت از طراحی آسمانخراش‌های ویژه مردگان شد، بد نیست به آسمانخراش زیبایی که یک طراح کره‌ای به نام چانجونگ کیم طراحی کرده هم توجه کنید. این آسمانخراش ۱۱۰ متر طول خواهد داشت و نامش کلومباریوم است. طراحی‌‌اش یک شبکه عروقی را تداعی می‌کند. این برج با تیتانیوم و پنل‌های سلول‌های خورشیدی درست شده است و منبعی هم برای انرژی سبز خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار