معاون استاندار قم:
معاون استاندار قم گفت: بحث مترو با اعتبارات گره خورده است و بر اساس برنامه زمان‌بندي شده پيش نرفته ايم، زيرا در مقطعي بيشتر اعتبارات قطار شهري در منوريل هزينه مي‌شد و بخش اندكي براي مترو اختصاص پيدا كرده است.
کد خبر: ۳۶۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶ 17 January 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن بهشتی با اشاره به تکمیل حفاری مکانیزه خط A مترو اظهار کرد: تکمیل این تونل ۱۵ تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کل پروژه است، ولی اکثر کار مترو در مراحل بعدی قرار دارد که امیدواریم پیمانکار با سرعت انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم خاطرنشان کرد:‌ بخش حفاری دستی از میدان ولی عصر(عج) تا جمکران چند ماه دیگر به پایان می‌رسد و TBM  نیز چند ماهی زمان نیاز دارد تا جمع‌آوری و منتقل شود.

بهشتی با بیان اینکه طی مراسمی دستگاه TBM با حضور مسؤولان استان از تونل خارج خواهد شد، گفت: پس از انتقال دستگاه، خط B  مترو از پردیسان شروع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث مترو به اعتبارات گره خورده است، بر اساس برنامه زمان‌بندی شده پیش نرفتیم، زیرا در مقطعی بیشتر اعتبارات قطار شهری در منوریل هزینه می‌شد و بخش اندکی برای مترو اختصاص پیدا کرده است، این امر سبب شده بر اساس جدول زمان‌بندی برای پروژه مترو پیش نرفتیم، بنابراین بر اساس جدول زمان‌بندی و قرارداد عقب هستیم.

معاون استاندار قم ابراز کرد: تزریق منابع دولتی باید افزایش پیدا کند و اعتبارات دولتی بیشتر اختصاص داده شود، شهرداری نیز تعهدی در موافقت‌نامه دارد، به طوری که اعتبارات ۵۰ درصد دولتی و ۵۰ درصد از طریق شهرداری است.

بهشتی عنوان کرد: اقدامات اداری از طریق وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور و شورای عالی ترافیک پیگیری می‌شود، البته خط دو مصوب است، بنابراین باید هماهنگی لازم انجام شود تا بتوانیم اوایل سال آینده حفاری تونل خط B را با این دستگاه آغاز کنیم.

وی یادآور شد:‌ تلاش‌های صورت گرفته، در صورت اختصاص پیدا نکردن اعتبار به ثمر نمی‌رسد و باید در نظر داشت لازمه پیشرفت فیزیکی تأمین اعتبارات است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با تأکید بر تلاش و پیگیری برای تأمین میزان اعتبارات مترو، گفت: تلاش لازم صورت می‌گیرد تا اعتبارات بیشتری در زمینه مترو اختصاص پیدا کند، شهرداری نیز باید بتواند سهم خود را تأمین کند که در صورت تأمین اعتبار شاهد پیشرفت بهتری در پروژه مترو قم خواهیم بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار