تابناک: معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: در سال گذشته مجوز آموزش ۲۰۰ رشته به صورت الکترونیکی از وزارت علوم دریافت شد.
کد خبر: ۳۶۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶ 16 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از مهر، فیصل حسنی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری که در مزکز پیام نور استان اصفهان برگزار شد با اشاره به تحصیل ۵۸۰ هزار دانشجو در ۵۰۰ مرکز پیام نور کشور اظهار داشت: این دانشگاه رتبه اول آموزش و مقام دهم پژوهشی را بین دانشگاه‌های کشور به خود اختصاص داده است.

۳۰ درصد قبولی کارشناسی ارشد کشور مربوط به پیام نور بود

وی با بیان اینکه در سال جاری ۳۰ درصد از قبولی‌های کارشناسی ارشد مربوط به دانشگاه پیام نور بوده است، افزود: همچینن باید توجه داشته باشیم که در دانشگاه‌های پیام نور کشور چهار هزار نفر در هیات‌های علمی فعالیت دارند که بیش از ۸۰۰ نفر از آنها نیز استاد تمام هستند.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور در ادامه با بیان اینکه اولویت ما در بخش عمرانی اتمام پروژه‌های عمرانی باقی‌مانده از دولت قبل بوده است، ابراز داشت: بر این اساس از ۴۰۰ پروژه نیمه تمام ۱۱۰ پروژه در سال گذشته به بهره برداری رسید ضمن اینکه در دهه فجر امسال نیز ۱۰۰ پروژه عمرانی در مراکز دانشگاهی پیام نور کشور به بهره برداری می‌رسد.

حسنی با اشاره به اینکه تجهیز ورزشگاه‌ها، مراکز فرهنگی و آزمایشگاه‌ها در اولویت برنامه‌های عمرانی دانشگاه پیام نور است، اضافه کرد: هدف ما محوطه سازی در مراکز دانشگاهی برای ایجاد فضای شادی و نشاط برای دانشجویان و ارتقای برنامه‌های فرهنگی است.

ریزش دانشجو نداشتیم

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور بر خلاف بسیاری از دانشگاه‌های کشور در سال گذشته ریزش دانشجو نداشته است، تصریح کرد: این در حالی است که در سال گذشته تعداد دانشجویان پیام نور ۴۳ هزار نفر افزایش یافته است.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور در ادامه با بیان اینکه استان اصفهان با ۵۰ هزار دانشجو دارای دومین استان برتر کشور در این زمینه است، ابراز داشت: بر این اساس در سال جاری ۸ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای شهرستان‌ها و ۷ میلیارد تومان اعتبار نیز برای دانشگاه مرکز استان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مساحت مراکز آموزشی پیام نور کشور ۱۳ هزار متر مربع است، افزود: این زیرساخت‌ها در سال آینده به ۴۸ هزار متر مربع افزایش خواهد یافت.

حسنی در ادامه با بیان اینکه تا سه سال آینده در بحث شهریه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری افزایشی نخواهیم داشت، اضافه کرد: این در حالی است که در مقطع کارشناسی ارشد به دلیل تورم و مشکلات اقتصادی تا ۱۵ درصد افزایش شهریه را خواهیم داشت.

وی در ادامه به افتتاح سیستم رسانه تعاملی در دانشگاه پیام نور با حضور وزیر علوم در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه افرادی همچون زنان خانوار و معلولان می‌توانند با دریافت آموزش‌های از راه دور و برای هر واحد ۱۷ ساعت آموزش دریافت کنند.

دریافت مجوز  ۲۰۰ رشته الکترونیکی از وزارت علوم

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور اضافه کرد: همچنین در سال گذشته مجوز آموزش ۲۰۰ رشته به صورت الکترونیکی از وزارت علوم دریافت شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد صندلی‌های خالی مراکز دانشگاه پیام نور نیز ابراز داشت: در این راستا باید توجه داشته باشیم که ما صندلی خالی در دانشگاه‌ها نداریم و مرکزی را نیز جز دو الی سه مورد آن هم به صورت موقتی نداریم.

حسنی اضافه کرد: سیاست ما تغییر رویکرد در برخی از مراکز است که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و دیگر خدمات آموزشی برای دانشگاه درآمدزایی داشته باشیم.

وی در ادامه به توجه دانشگاه پیام نور به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: بر این اساس در سال گذشته بیش از ۷۰ میلیارد تومان در دانشگاه کاهش هزینه ها را خواهیم داشت.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور در خصوص راه‌اندازی مراکز دانشگاه پیام نور در خارج از کشور بیان داشت: تاکنون ۷۰ مرکز دانشگاهی با بیش از چهار هزار دانشجو در خارج از کشور فعالیت دارد که دانشگاه‌ افغانستان یک هزار و ۲۰۰ دانشجو و دانشگاه دبی نیز ۵۰۰ نفر دانشجو دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار