این روزها از میان زمزمه های جریان رقیب اصولگرایان، اسم ابراهیم رئیسی به عنوان، یکی از نامزدهای احتمالی اصولگرایان برای قرار دادن وی در مقابل حسن روحانی شنیده می شود و در صورت جدی شدن حضورش، می توان از او به عنوان رقیبی "متفاوت" برای حسن روحانی نام برد.
کد خبر: ۳۶۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳ 15 January 2017
تابناک اصفهان: در شرایطی که جریان های سیاسی کشور و به تبع آن برخی لایه های اجتماعی به روزهای بدون هاشمی می اندیشند اما گمانه زنی ها در خصوص آینده سیاسی ایران در نزدیکترین و جدی ترین رقابت های سیاسی همچنان ادامه دارد و اردوگاه اصولگرایان درصدد پیش بینی نامزدهای جریان رقیب و بالعکس است و تاکنون نیز گزینه های زیادی به خصوص از سوی اصلاح طلبان و در مورد کاندیداهای اصولگرا مطرح شده است.

تیتر شهر در این زمینه نوشت: برخی از این حدس و گمان های رسانه ای و حزبی با تایید افراد یا سکوتشان به واقعیت تبدیل شده و برخی نیز یا تکذیب یا همچنان در ابهام به سر می برد اما بعد از آنکه مشخص شد اصولگرایان در شرایط عادی و در میان چهره های تکراری و شکست خورده رقابت های انتخاباتی چنته پری ندارند، سمت و سوی پیش بینی ها به سوی برخی شخصیت ها که نه در نهادهای اجرایی و نه سیاست گذاری حضور دارند، متمایل شده است.

این روزها از میان زمزمه های جریان رقیب اصولگرایان، اسم ابراهیم رئیسی به عنوان، یکی از نامزدهای احتمالی اصولگرایان برای قرار دادن وی در مقابل حسن روحانی شنیده می شود. فردی که به سبب سوابق اجرایی و نیز سیاسی به ظاهر چهره ای مقبول و مورد تایید اکثر بزرگان اصولگرا به شمار می رود و در صورت جدی شدن حضورش، می توان از او به عنوان رقیبی "متفاوت" برای حسن روحانی نام برد.

ابراهیم رئیسی هم به سبب شخصیت آرام و به دور از حاشیه ای که تاکنون داشته برای روحانی یک رقیب سیاسی متفاوت است هم به دلیل نوع رابطه ای که او با قوه قضاییه و مقامات ارشد این نهاد در مقایسه با حسن روحانی دارد می تواند جایگاه متمایزی از رئیس جمهور کنونی در برخورداری از حمایت ها داشته باشد.

ابراهیم رئیسی با سابقه حوزوی و قضایی، تاکنون خود را وارد چالش و حاشیه با جناح های سیاسی نکرده است و با وجود اینکه یکی از شخصیت های نزدیک به جریان اصولگرایی به شمار می رود اما تاکنون جدال لفظی و سیاسی هم با جریان مخالف یعنی اصلاح طلبان نداشته است و به دلیل همین مولفه های مثبت در کارنامه سیاسی خود می تواند گزینه بالقوه و رقیب جدی برای دو دوره ای شدن حسن روحانی به حساب آید.

البته جالب اینجاست که زمزمه های ورود ابراهیم رئیسی به رقابت های انتخاباتی، از سوی جریان اصلاح طلب بر سر زبان ها افتاده است و تاکنون اصولگرایان موضع گیری رسمی یا استقبال از چنین گزینه ای را نداشته اند که البته با توجه به عدم قطعیت این موضوع، موضع اردوگاه اصولگرایان نیز در حال حاضر چندان نامربوط نیست.

حضور رئیسی در جریان رقابت ها یک مزیت مهم هم برای اصولگرایانی دارد که سال ها از یک گزینه جدی و قابل رقابت در انتخابات اینچنینی، محروم بودند و با مطرح شدن رئیسی می توانند، جایگاه از دست رفته و گسل های ایجاد شده بین احزاب و جبهه های مختلف را ترمیم کنند چراکه تولیت آستان قدس رضوی در شرایط کنونی هیچ گوه تضارب آرا و تقابلی به نسبت دیگر نامزدهای اصولگرایان با لایه های مختلف این جناح نداشته است و از بسیاری از جوانب گزینه ای با پشتوانه برای این جریان سیاسی به شمار می رود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار