در آستانه روز ملی هوای پاک؛
تابناک: اصفهان بیش از ده سال است که با آلودگی دست و پنجه نرم می‌کند و امسال با گذشت ده ماه از سال شاید روزهای سالم از تعداد انگشتان دست هم تجاوز نکند.
کد خبر: ۳۶۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 14 January 2017
تابناک اصفهان: استاندار اصفهان با بیان اینکه  اصفهان در سال 92 آلوده‌ترین شهر کشور بود، اظهار داشت: در سال 92، تنها 76 روز هوای سالم داشته و امسال هوای سالم به 226 روز رسیده است.
 
البته این سخن وی در حالی است که به طور میانگین در طول یک هفته تنها بین یک و در حالت خوشبینانه دو روز هوای سالم داشتیم.
 
وی بیان داشت: آلودگی هوا مربوط به امروز و دیروز نیست و از قبل از انقلاب نیز وجود داشته و در این راستا اقدامات زیادی صورت گرفته است.
 
زرگر پور اعلام کرد: تمام تلاش دولت این بوده است که نرخ رشد آلودگی هوا را کاهش دهد و از افزایش آن جلوگیری کند و امروز اصفهان دیگر جزء آلوده‌ترین شهرهای کشور نیست.
 
 وی بیان داشت: 2 نیروگاه اصفهان روزانه 500 تن گوگرد را وارد هوا می‌کردند که از سال 92 بخش مازوت سوز این دو نیروگاه پلمب شد و کوره‌های گچ در اطراف اصفهان نیز که روزانه یک تن گچ و گرد و خاک را وارد هوا می‌کردند تعطیل شد.
 
وی با بیان اینکه افتتاح مترو آرزوی 20 ساله مردم اصفهان بود، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته درحال حاضر 12 کیلومتر از متروی اصفهان فعال است.
 
البته پلمب مازوت سوز نیروگاه ها و تعطیلی کوره‌های آجر پز و روی کار آمدن مترو همچنان اصفهان را از این آلودگی سرسام آور و بیماری زا نجات نداده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار