تابناک: با توجه به اینکه چند روز دیگر مردم اصفهان شاهد جاری شدن آب بر بستر رودخانه زاینده رود هستند، کشاورزان اقدام به پاکسازی مسیر رودخانه و موانعی که باعث هدررفت آب می‌شوند شد و در این میان ماموران محیط زیست چادگان نیز 30 هزار متر تور غیرمجاز در سواحل زاینده رود کشف کردند.
کد خبر: ۳۶۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 14 January 2017
تابناک اصفهان: با توجه به اینکه چند روز دیگر مردم اصفهان شاهد جاری شدن آب بر بستر رودخانه زاینده رود هستند، کشاورزان  اقدام به پاکسازی مسیر رودخانه و موانعی که باعث هدررفت آب می‌شوند شد و در این میان ماموران محیط زیست چادگان نیز 30 هزار متر تور غیرمجاز در سواحل زاینده رود کشف کردند.
 
رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان چادگان گفت: در مسیر رودخانه زاینده رود 30 هزار متر تور غیرمجاز در سواحل زاینده‌رود جمع آوری شد.
 
وی بیان داشت: امسال در سواحل شهرستان چادگان بیش از 30 هزار متر تور ماهیگیری غیرمجاز توسط مأموران حفاظت از محیط‌زیست چادگان جمع آوری شد.
 
رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان چادگان بیان داشت: شکارچیان بسیاری از استان همجوار و تعداد کمی شکارچی بومی این منطقه به زیست‌بوم این رودخانه هجوم آورده و در حال تخریب محیط‌زیست این منطقه هستند.
 
مجتبی حاجتی ادامه می‌دهد: رودخانه زاینده‌رود زیستگاه آبزیان مختلفی است، از ماهی‌های رودخانه زاینده‌رود می‌توان به خانواده کپور، ماهیان دندان ‌دار و قزل‌آلای رنگین‌کمان، آمور و زرده پر اشاره کرد، همچنین حشرات آبزی، مارهای آبی و لاک‌پشت نیز از دیگر جانداران زاینده‌رود به هستند که در شکارهای غیرمجاز از بین می‌روند.
 
وی می‌افزاید: یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهای دریاچه زاینده‌رود صیدهای غیرمجاز هست که این اتفاق تأثیر زیادی روی زیست‌بوم جانوران آبزی رودخانه داشته است.
 
رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان چادگان ادامه می‌دهد: ما باید این حس را در خود ایجاد و تقویت کنیم که علاوه بر لذت بردن از مواهب طبیعی، وظیفه حفاظت از آن را هم بر عهده‌داریم.
 
وی با اشاره به اینکه حفاظت از محیط‌زیست، وظیفه آحاد جامعه است که هم در اصل 50 قانون اساسی و هم در دین مبین اسلام نسبت به آن تأکید شده است، می‌گوید: این دیدگاه که حفاظت از طبیعت، فقط وظیفه سازمان حفاظت محیط‌زیست و سازمان منابع طبیعی است، دیدگاه اشتباهی است.
 
حاجتی تأکید می‌کند: مردم، دستگاه‌های اجرایی و در رأس آن سازمان حفاظت از محیط‌زیست، سازمان منابع طبیعی و تشکل‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی، سه ضلع حفاظت از محیط‌زیست هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار