تابناک: سفر یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی است که می‌توانیم تجربه کنیم. اما در کنار لذت و خاطرات خوبی که به دنبال دارد، سفر ممکن است گاهی بسیار پرهزینه باشد. هزینه‌ی بالا باعث می‌شود که از آن صرف نظر کنیم و خود را از یک تعطیلات به یاد‌ماندنی محروم کنیم. با رعایت این چند نکته می‌توانیم مقدار زیادی در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنیم.
کد خبر: ۳۵۹۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 13 January 2017

تابناک اصفهان: بسیاری از ما مسافرت را به خاطر مسائل مالی عقب می‌اندازیم و از فواید زیادی که برای روح و روان ما دارد صرف ‌نظر می‌کنیم. اما با در نظر گرفتن چند نکته می‌توانیم هزینه‌های سفر را تا حد زیادی کاهش دهیم.

سفر یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی است که می‌توانیم تجربه کنیم. اما در کنار لذت و خاطرات خوبی که به دنبال دارد، سفر ممکن است گاهی بسیار پرهزینه باشد. هزینه‌ی بالا باعث می‌شود که از آن صرف نظر کنیم و خود را از یک تعطیلات به یاد‌ماندنی محروم کنیم. با رعایت این چند نکته می‌توانیم مقدار زیادی در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنیم.

راهکارهایی برای سفر  ارزان

۱. از رستوران‌های توریستی فاصله بگیرید. چند خیابان دور شوید و رستوران‌های کوچک‌تر را امتحان کنید. جایی غذا بخورید که بیشتر مشتریان آن را اهالی شهر تشکیل می‌دهند.

۲. در فصل‌های کم‌گردشگر سال سفر کنید. در روزهای تابستانی یا نزدیک تعطیلات سفر نکنید. البته فصل پرگردشگر و کم‌گردشگر در مقصدهای گردشگری مختلف با هم متفاوت است. حتما قبل از سفر در این مورد اطلاعات کسب کنید.

۳. به جای غذا خوردن در رستوران، یک پیک‌نیک ساده ترتیب دهید. کافی است که به یک سوپرمارکت سر بزنید و بساط پیک‌نیک را فراهم کنید. با سر زدن به این فروشگاه‌ها، با زندگی و فرهنگ اهالی شهر بهتر آشنا می‌شوید.

۴. اگر قرار است بین دو کشور سفر کنید، سعی کنید تا جایی که ممکن است خریدهای مورد نیاز خود را در کشور ارزان‌تر انجام دهید. از خریدن سوغات در کشور گران‌تر اجتناب کنید.

۵. در سفر به خصوص در اروپا، حتما مسیرهای قطار را بررسی کنید. بیشتر اوقات می‌توانید قطار را جایگزین هواپیما کنید و هزینه‌ی سفر را کاهش دهید.

سفر ارزان

۶. اگر می‌خواهید داخل شهرها جابه‌جا شوید، بهترین و ارزان‌ترین انتخاب، اتوبوس است. در شهرهایی که مترو دارند از این گزینه هم می‌توانید به عنوان وسیله‌ی جابه‌جایی ارزان استفاده کنید.

۷. اگر خودتان قرار است رانندگی کنید، همیشه حواستان باشد که کجا پارک می‌کنید. هم بابت هزینه‌ی پارکینگ و هم اینکه بسیاری از دزدان در کمین ماشین توریست‌ها هستند.

۸. از هواپیمایی‌های ارزان‌قیمت استفاده کنید. مثلا در اروپا شرکت‌های هواپیمایی ارزان زیادی وجود دارند که در رقابت با هم، هزینه‌های پرواز را به قدری کاهش می‌دهند که از بلیط قطار هم ارزان‌تر می‌شود.

۹. برای پرداخت هزینه‌ی کمتر مذاکره کنید. معمولا به شکل تلفنی می‌توانید با ایرلاین‌ها و هتل‌ها در تماس باشید تا از پایین‌ترین قیمت‌ها و تخفیف‌های ویژه‌ی آنها باخبر شوید.

۱۰. از کارت‌های تخفیف موزه استفاده کنید. علاوه بر موزه بسیاری از جاذبه‌های گردشگری دنیا دارای کارت‌های تخفیف ورودی هستند. برخی از موزه‌ها یا همیشه رایگان هستند یا بعضی از ایام و ساعات هفته، هزینه‌ی ورودی ندارند. قبل از سفر در مورد این هزینه‌ها، اطلاعات لازم را کسب کنید.

سفر ارزان

۱۱. بطری آب به همراه داشته باشید. همراه داشتن آب باعث می‌شود که مجبور نباشید گاه و بی‌گاه برای خرید آب معدنی هزینه کنید. همین هزینه‌های به ظاهر کوچک وقتی جمع شوند می‌توانید با آن یک شب بیشتر در یک هاستل اقامت کنید.

۱۲. اگر به منطقه‌ی گرمسیر سفر کرده‌اید و این امکان برای شما وجود دارد که بین هاستلی که حمام با آب گرم و هاستلی که فقط آب سرد دارد انتخاب کنید، انتخاب هاستل دوم برای شما کم‌هزینه‌تر خواهد بود. البته اگر با دوش سرد مشکلی ندارید.

۱۳. صبحانه‌ی مفصل بخورید و در وعده‌های بعد، از غذای سبک و ساده استفاده کنید.

۱۴. بسیاری از نانوایی‌ها برای اینکه همیشه محصول تازه ارائه کنند، آخر روز، نان‌های آماده شده را با قیمت ارزان‌تر می‌فروشند. به این ترتیب می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی کمتر، نان مورد نیاز خود را تهیه کنید.

۱۵.  برای خرید وسایل گران‌قیمت به عنوان سوغات هزینه نکنید. مطمئنا نزدیکان شما، ارزش مادی سوغاتی را در نظر نمی‌گیرند. یک کارت‌پستال ساده می‌تواند یادگاری خوبی از سفر باشد. به خصوص اگر قصد دارید کوله‌گردی کنید، نباید بار خود را سنگین کنید.

سفر ارزان

۱۶. هر کاری را تا حد امکان به شکل گروهی انجام دهید. این کار، هزینه‌ی همه‌ی افراد گروه را کاهش خواهد داد؛ مثلا هنگام کرایه‌ی ماشین و استفاده‌ی مشترک از آن یا تورهای گردش در شهر.

۱۷. وسایل اضافه با خود نبرید. داشتن اضافه‌بار ممکن است منجر به افزایش هزینه‌های پرواز شما بشود. به علاوه جابه‌جا کردن چندین ساک و چمدان، سخت‌تر است.

۱۸. روز خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که در طول روز چقدر باید هزینه کنید. لازم نیست تمام مدت سفر را برنامه‌ریزی کنید. همین که از یک روز قبل برای فردا برنامه داشته باشید، بهتر می‌توانید هزینه‌های سفر را مدیریت کنید.

۱۹. قبل از شروع سفر حتما برای دریافت بیمه‌ی مسافرتی اقدام کنید. درست است که این بیمه ممکن است هزینه‌های زیادی به شما تحمیل کند اما گاهی برخی شرایط دشوار پیش می‌آید که متوجه می‌شوید هزینه کردن برای بیمه واقعا ارزشش را دارد. در صورتی که مشکلی برای شما در سفر پیش بیاید، بیمه، بسیاری از هزینه‌های ناشی از آن را جبران خواهد کرد.

۲۰. اگر می‌خواهید با قطار سفر کنید، بهتر است قطارهای شبانه را رزرو کنید. به این ترتیب در هزینه‌های اقامت خود یک شب صرفه‌جویی می‌کنید.

۲۱. اگر قصد دارید از شهرهای توریستی دیدن کنید لازم نیست حتما در مرکز شهر اقامت کنید و هزینه‌های زیادی بابت هتل و محل اقامت بپردازید. می‌توانید در حومه‌ی شهر اقامت کنید و با وسایل نقلیه‌ی عمومی خود را به مرکز شهر و جاذبه‌های گردشگری برسانید. بسیاری از هزینه ها در مناطق اطراف شهرهای توریستی، پایین‌تر هستند.

۲۲. از طریق وب‌سایت‌های مختلف مانند Jetsetter، Priceline یا Hostelworld می‌توانید از پروازهای دقیقه نودی و تخفیف‌های ویژه‌ی ایرلاین‌ها مطلع شوید.

سفر ارزان

۲۳. در برخی از نقاط دنیا و با کمک بعضی از سایت‌های اینترنتی می‌توانید به جای هتل در خانه‌ی یکی از اهالی اقامت کنید. این کار در عین حال که هزینه‌ی کمتری نسبت به سایر اقامتگاه‌ها دارد، این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا زندگی اهالی را از نزدیک ببینید و با فرهنگ آن‌ها آشنا شوید.

۲۴. در سایت‌های مختلف رزرو هتل از جمله Booking، علاوه بر رزرو هتل می‌توانید از آخرین تخفیف‌ها و پیشنهادهای دقیقه‌ نودی مطلع شوید و هتل‌های خوب را با قیمت‌های عالی رزرو کنید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار