با جاری شدن زاینده رود؛
تابناک: امسال به دلیل تنش آبی و خشکسالی شدیدی که بر اصفهان حاکم شد کشاورزان نتوانستند از پاییز اول بهره مند شوند و با باز شدن آب در 28 دی ماه، تنها پاییز دوم بهره آنها شده است.
کد خبر: ۳۵۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 11 January 2017
تابناک اصفهان: امسال به دلیل تنش آبی و خشکسالی شدیدی که بر اصفهان حاکم شد کشاورزان نتوانستند از پاییز اول بهره مند شوند و با باز شدن آب در 28 دی ماه، تنها پاییز دوم بهره آنها شده است.
 
رئیس هیأت مدیره صنف کشاورزان شهرستان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر کشاورزان
شرق اصفهان بذر کاشته‌اند و منتظر باز شدن آب هستند، ادامه داد: از 10 دی تا 25 بهمن پاییز دوم است که زمان خوبی برای کشت و کار است.
 
محسنی اضافه کرد: در حال حاضر کشاورزان شرق اصفهان بذر خود را کاشته و منتظر رسیدن آب به زمین‌هایشان هستند.
 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا آب باز شده پاسخگوی همه زمین‌های شرق اصفهان است، گفت: اگر همان‌طور که وعده داده شده دبی آب رودخانه در نکوآباد 46 متر باشد و همه آب برای شرق شهرستان اصفهان اختصاص داده شود، آب جاری شده به کل زمین‌های کشاورزی شرق اصفهان می‌رسد.
 
رئیس هیأت مدیره صنف کشاورزان شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: البته به شرطی این اتفاق می‌افتد که کشاورزان بالادست در 7 شهرستان غرب استان که بنا نبود برای کشت غله آب تحویل بگیرند، از آب استفاده نکنند.
 
محسنی یادآور شد: طول زمان جاری بودن رودخانه و دبی آب نسبت به سال‌های گذشته کمتر است و طبیعتاً میزان محصول برداشت شده هم در پایان کمتر خواهد بود.
 
رئیس هیأت مدیره صنف کشاورزان شهرستان اصفهان گفت: اگر همه آب جاری شده برای شرق شهرستان اصفهان اختصاص داده شود و در بالادست برداشت صورت نگیرد، آب به کل زمین‌های کشاورزی شرق اصفهان می‌رسد.
 
وی با اشاره به بازگشایی آب زاینده‌رود در هفته آینده، اظهار کرد: می‌دانیم آب به اندازه‌ای نیست که کشاورزان همه کشت خود را انجام دهند.
 
وی با بیان این که نسبت به سال‌های قبل آب کمتری در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، افزود: با توجه به شرایط موجود و تشدید خشکسالی همین میزان آب هم غنیمت است.
 
رئیس هیأت مدیره صنف کشاورزان شهرستان اصفهان با اشاره به زمان‌بندی کاشت محصول گفت: از اول آبان تا 20 آذر یا همان پاییزه اول بوده که بهترین زمان برای کشت است؛ از 20 آذر تا 10 دی ماه اصطلاحاً پرهیز است که در این مدت نباید کشاورزی کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار