تابناک: چند وقتی است که از رسانه‌ای شدن این جریان می‌گذرد و اتباع چینی هم مدت‌هاست بی‌سر و صدا مشغول خدمات‌دهی به شهروندانی از کشورشان هستند که برای گردش به ایران می‌آیند.
کد خبر: ۳۵۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 11 January 2017

تابناک اصفهان: چند وقتی است که از رسانه‌ای شدن این جریان می‌گذرد و اتباع چینی هم مدت‌هاست بی‌سر و صدا مشغول خدمات‌دهی به شهروندانی از کشورشان هستند که برای گردش به ایران می‌آیند، فعالیتی که متولیان گردشگری آن را غیرمجاز اعلام کرده‌اند و معاون گردشگری استان تهران هم پرونده آن را برای رسیدگی بیشتر به کمیسیون ارتقای امنیت گردشگران خارجی فرستاده، هرچند او از نوعی برخورد همراه با رعایت احتیاط سخن گفته و تاکید کرده به خاطر حساسیت‌ها نمی‌خواهند برخورد قهری با این قضیه داشته باشند.

فعالیت غیرمجاز چینی ها

با این حال مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری صراحتا گفت که طبق قوانین و ضوابط موجود، ایجاد اقامتگاه غیرمجاز، فعلی غیرقانونی است که باید طبق ضابطه با آن برخورد شود.

تیموری افزود که اگر گردشگری وارد کشور شود و در یکی از این مراکز اقامتی غیرمجاز که خارج از «آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آن‌ها» تاسیس شده، اقامت کند، عملی غیرقانونی رخ داده است و باید به موضوع آن رسیدگی شود.

فعالیت غیرمجاز چینی ها

وی تاکید کرد که اتباع خارجی که مشغول تحصیل و یا کار در ایران هستند، مجاز نیستند از محل اقامت‌شان برای پذیرش گردشگران آن هم به قصد کسب درآمد استفاده کنند، این کار غیرمجاز است و باید اطلاع داده شود تا طبق قانون و ضوابط رسیدگی شود.

تیموری با بیان این‌که اداره کل نظارت و ارزیابی معاونت گردشگری تا کنون گزارش مکتوبی از این اقامتگاه‌ها و فعالیت غیرمجاز اتباع خارجی دریافت نکرده است، یادآور شد:


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار