سفیر ترکیه در ایران:
تابناک: سفیر ترکیه در ایران با اشاره به بازدید یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ایرانی در سال ۹۴ از ترکیه گفت: در سال گذشته ۴۰۰ هزار گردشگر ترکیه از ایران دیدن کردند.
کد خبر: ۳۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ 17 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، رضا هاکان تکین در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان حجم سرمایه‌گذاری ترکیه در ایران را بیش از 2.1 میلیارد دلار برشمرد و اظهار داشت: ایران در طول سال‌های گذشته 100 میلیون دلار در ترکیه سرمایه‌گذاری کرده و این رقم‌ها قابل افزایش است‌.

وی از تمایل شرکت‌های ترکیه‌ای برای سرمایه‌گذاری در ایران خبر داد و افزود: با توجه به قیمت انرژی در ایران و وجود نیروی انسانی متخصص می‌توان زمینه حضور سرمایه‌گذاران ترکی را در ایران فراهم ساخت.

سفیر ترکیه در ایران با اشاره به صنعت توسعه‌یافته توریسم ترکیه بیان کرد: این کشور آماده بوده تجارب خود را در اختیار ایران قرار دهد و زمینه حضور سرمایه‌گذاران را در ایران فراهم سازد.

وی با اشاره به بازدید یک میلیون و 600 هزار نفر ایرانی در سال 94 از ترکیه تصریح کرد: در سال گذشته 400 هزار گردشگر ترکیه از ایران دیدن کردند و اگر شرایط و زیرساخت‌های صنعت گردشگری ایران توسعه پیدا کند این عدد می‌تواند چندین برابر شود.

تکین با اشاره به برقراری هفته‌ای 5 پرواز ترکیش ایر به اصفهان گفت: این ایر‌لاین ترکی، آمادگی برقراری پرواز روزانه 2 پرواز از اصفهان به مقصد ترکیه را دارد.

وی خاطر‌نشان کرد: هر هفته 63 پرواز از ترکیه به ایران از سوی ترکیش ایر صورت می‌گیرد که قابلیت توسعه تا 100 پرواز در هفته را داشته، ولی مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که با همکاری سازمان هواپیمائی ایران قابل برطرف شدن است.

از سرمایه‌گذاران ترک برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری اصفهان استقبال می‌کنیم

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار خواستار تشویق گردشگران ترکیه برای بازدید از اصفهان شد و اظهار داشت: استان اصفهان با دارا بودن آثار تاریخی و فرهنگی ثبت شده یونسکو می‌تواند یکی از مقصد‌های گردشگری ترکیه باشد.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی نزدیک بودن فرهنگ ایران و ترکیه را یکی از عوامل مؤثر در توسعه همکاری‌های اقتصادی 2 کشور برشمرد و افزود: سابقه تجارت 2 کشور به چندین قرن گذشته برگشته، و با این پشتوانه تاریخی امروز باید شاهد حجم وسیعی از تعاملات تجاری ایران و ترکیه باشیم‌.

وی برداشتن تحریم‌های اقتصادی را عامل مؤثری در توسعه همکاری‌های اقتصادی 2 کشور دانست و تصریح کرد: انتقال وجوه توسط بانک‌های 2 کشور می‌تواند نقش مؤثری در توسعه مبادلات تجاری داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان همچنین خواستار ارتباط نزدیک اتاق‌های بازرگانی اصفهان و استانبول شد و گفت: 2 اتاق بازرگانی می‌توانند زمینه توسعه مبادلات تجاری و همچنین توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک را فراهم سازند.

وی خاطرنشان کرد: ایران فقط تولید‌کننده نفت‌، گاز و مواد خام پتروشیمی نبوده، بلکه تولیدات صنعتی و کشاورزی قابل توجهی در اغلب بخش‌ها دارد که می‌تواند نیازهای ترکیه را برطرف سازد.

سهل‌آبادی از آمادگی فعالان اقتصادی استان اصفهان با سرمایه‌گذاران ترکیه در انجام پروژه‌های مشترک سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین زمینه‌های قابل سرمایه‌گذاری مشترک بین 2 کشور است.

وی از سفیر ترکیه خواست که موانع قانونی و مشکلات پیش‌روی تجارت ایران و ترکیه برداشته شود و بیان کرد: برخی مصوبات دولت‌ها سبب بروز اختلال در تجارت 2 کشور می‌شود که دولت و اتاق‌های بازرگانی باید نسبت به برداشتن آن اهتمام جدی بورزند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار