وزیر کشور گفت: در صورت عدم برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاهاها در مرکز نمایشگاههای بین المللی تهران و ارائه این برنامه ظرف یک ماه آینده جلوی برگزاری نمایشگاه ها در این مکان را می گیرم.
کد خبر: ۳۵۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱ 04 January 2017
به گزارش تابناک : عبدالرضا رحمانی فضلی روز چهارشنبه در جلسه شورای عالی ترافیک اظهار داشت: یکی از علل ترافیک تهران نمایشگاه بین المللی در اتوبان چمران است. یک ماه به مسئولان این نمایشگاه فرصت داده شده است تا برنامه زمانبندی برگزاری نمایشگاه ها را ارائه کنند. این در حالی است که اگر این زمان تمام شود در شورای عالی ترافی برگزاری نمایشگاه در این مکان را ممنوع اعلام می کنم. 

وی ادامه داد: در گذشته ادعا این بود که محلی برای برگزاری نمایشگاه نداریم حال آنکه شهرداری محلی را برای برگزاری نمایشگاه ساخته است. می توانیم با کمترین هزینه نمایشگاهها را در شهر آفتاب برگزار کنیم. 

وی در مورد وضعیت ترافیک در پایتخت گفت: مهمترین مسئله در تهران ترافیک و آلودگی هوا است. در چند نقطه که شاهد گره های ترافیکی هستیم که دستگاههای مسئول باید این مناطق را در اولویت قرار دهند. 

رحمانی فضلی تاکید کرد: شهرداری برای رفع مشکل ترافیک تهران هر راهکار یا وظیفه ای را که بر عهده دولت می داند اعلام کند تا ما در کمترین زمان آن را انجام دهیم. 

وزیر کشور با بیان اینکه آموزش باید در اولویت قرار گیرد،گفت: مقداری از درامد جریمه های رانندگی باید صرف آموزش فرهنگ ترافیک در جامعه شود.همچنین نیروهای پلیس راهور نیز باید آموزش ببینند. متاسفانه در حال حاضر پلیس راهور از سربازان بیشتر از نیروهای کادر استفاده می کند. 

وی افزود: پلیس راهور دارای اقتدار لازم نیست و باید برای برخورد با تخلفات اقتدار بیشتری داشته باشد. 

 رحمانی فضلی در مورد گسترش ناوگان حمل و نقل ریلی گفت:دولت قرارداد خرید دو هزار واگن را در دستور کار دارد. تقاضای دولت از مدیریت شهری این است که توجه بیشتری به حمل و نقل رسیلی داشته باشد. البته شهرداری در این حوزه اقدامات خوبی را انجام داده است. موضوع دیگر این است که راه آهن حومه باید با شهر پیوند بخورد. 

وی در مورد سامانه یکپارچه مدیریت معاینه فنی( سیمفا) گفت: خوشبختانه موضوع معاینه فنی در کشور یک پارچه شده و در حال حاضر 430 مرکز به این سامانه متصل شده اند. 

وزیر کشور در مورد میزان بدهی دولت به شهرداری اظهار داشت: باید میزان دقیق بدهی دولت به شهرداری ها مشخص شود. ضمن اینکه شهرداری ها نیز بدهی هایی دارند که باید برای تهاتر هماهنگی به وجود آید. 

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه اعلام شده استتردد کامیون ها در شب روی آلودگی تهران اثر گذار است، خواستار بررسی این موضوع شد. 

وی در پایان پیشنهاد کرد جلسات شورای ترافیک تهران هر ماه برگزار شود. 


منبع : میزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار