تابناک: سامانه تصفیه فاضلاب صنعتی نیروگاه شهید منتظری اصفهان به بهره برداری رسید به ظرفیت 300 متر مکعب در روز، با اعتبار 300 میلیون تومان از محل اعتبارات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی شد.
کد خبر: ۳۵۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 29 December 2016
تابناک اصفهان: طرح مذکور بمنظور تامین آب مصرفی نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان با استفاده از پیشرفته ‌ترین فناوری روز دنیا و برای نخستین بار در خاورمیانه و در سطح آزمایشی و نیمه صنعتی اجرا شد.
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری پیش از این درباره این طرح گفته است: با پیگیری و حمایت ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری یکی از پیشرفته ‌ترین فناوری‌های روز دنیا برای تامین آب مصرفی نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان از فاضلاب شاهین شهر بصورت پایلوت اجرایی شد و نتایج موفقیت آمیزی داشت.
 
سورنا ستاری افزود: با انجام این طرح پایلوت، متخصصان کشور به دانش فنی پیشرفته ترین سیستم تصفیه فاضلاب که در سال 2012 در انحصار هلند بود، دست یافته اند و زمینه اجرای این طرح در کشور را فراهم کردند.
 
وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح، بیان کرد: با توجه به توسعه مدیریت مصرف آب و اهمیت بازچرخش آن و با هدف تامین آب بخش صنعت و فضای سبز شهری از طریق بازچرخش آب از فاضلاب های صنعتی و شهری، طرح مذکور اجرایی شد.
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه کشور با مشکل کمبود آب مواجه است و باید از هر گونه طرحی که به تامین آب کمک کند حمایت شود، گفت: بیشترین سهم آب مصرفی به بخش صنعت مربوط می شود که طرح مذکور راهکاری موثر برای بازچرخش فاضلاب هایی است که از بخش صنعت تولید می شود تا از این فاضلاب ها برای آبیاری فضای سبز و استفاده مجدد در صنعت استفاده شود.
 
ستاری بیان کرد: این طرح می تواند در تمام استان های صنعتی که میزان تولید فاضلاب های صنعتی آنها زیاد است مورد استفاده قرار گیرد و میزان مصرف آب را در این استان ها به کمترین حد ممکن برساند.
 
وی همچنین با اشاره به ایجاد دانش فنی پیشرفته ترین سامانه تصفیه فاضلاب (راکتور با زیست توده گرانولی)، گفت: این طرح با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و بصورت پایلوت در تصفیه خانه شاهین شهر اصفهان نصب و راه اندازی شد.
 
به دلیل کمبود آب، تامین آب صنعت از طریق پساب فاضلاب در استان اصفهان از جمله راهبردهای دولت تدبیر و امید در این منطقه است. این خبر را ایرنا منتشر کرده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار