فرودگاه اصفهان فقط 10 توقفگاه دارد؛
تابناک: فرود بیش از 20 فروند انواع هواپیما از فرودگاه‌های پایتخت به به فرودگاه اصفهان در بازه زمانی یک ساعته، اهمیت توسعه فرودگاه را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۳۵۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 29 December 2016
مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان  بیان داشت: در حالی که رمپ پروازی فرودگاه اصفهان، ده توقفگاه دارد فرودگاه حتی تا بیش از دو برابر ظرفیت خود پذیرای انواع هواپیماهای پهن پیکر و متوسط بوده است.
 
حسن امجدی ادامه داد: طرح مطالعاتی توسعه رمپ پروازی برای دو برابر کردن تعداد توقفگاه‌های هواپیما از ده روز پیش آغاز شده و تا سه ماه آینده تکمیل می شود و پس از آن برای تخصیص اعتبار در ردیف بودجه قرار می گیرد.
 
وی گفت: اصفهان استان معین پایتخت در مواقع بروز بحران های طبیعی و فرودگاه آن معین فرودگاه‌های پایتخت است.
 
مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: با توجه به تعیین اصفهان به عنوان استان معین پایتخت در مواقع بروز بحران‌های طبیعی و همچنین ظرفیت بالای استان اصفهان در زمینه جذب گردشگر، توسعه فرودگاه اصفهان ضروری است.
 
امجدی با اشاره به میزبانی اصفهان از هواپیماهای مختلف در روزهای اخیر اظهار داشت: برخی روزها به دلایل مختلف از جمله نامساعد بودن هوا و بسته شدن باند پروازی امکان نشست و برخواست در فرودگاه‌های کشور وجود ندارد و به همین دلیل پروازها به سمت فرودگاه اصفهان هدایت و به این فرودگاه وارد می‌شوند.
 
وی با بیان این که ظرفیت توقفگاه هواپیما در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان 10 فروند است، گفت: گاهی این فرودگاه تا بیش از دو برابر ظرفیت موجود پذیرای انواع هواپیماهای پهن‌پیکر و متوسط بوده است.
 
مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان اظهار کرد: نمونه بارز آن، پذیرش بیش از 20 فروند انواع هواپیما در روز گذشته است که در یک بازه زمانی یک ساعته به دلیل نامساعد بودن هوای فرودگاه‌های امام(ره) و مهرآباد تهران میزبان این تعداد هواپیما از شرکت‌های هواپیمایی مختلف داخلی و خارجی بودیم.
 
وی با اشاره به این که توسعه رمپ پروازی فرودگاه اصفهان یکی از اولویت‌های نخست این اداره کل است، افزود: با پیگیری‌های انجام شده و نظر مساعد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مشاور ذی‌صلاح برای طراحی توسعه رمپ پروازی انتخاب شده است.
 
امجدی اضافه کرد: مطالعه طرح توسعه رمپ پروازی و افزایش 2 برابری تعداد توقفگاه‌های هواپیما از 10 روز قبل در دستور کار قرار گرفته است و نتیجه مطالعات اولیه طی سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز در ردیف بودجه سال آینده، عملیات اجرایی پروژه یاد شده با برگزاری مناقصه انجام خواهد شد.
 
مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان تأکید کرد: با توجه به مصوبه دولت در خصوص تعیین اصفهان به عنوان استان معین پایتخت در مواقع بروز بحران‌های طبیعی همچنین ظرفیت بالای استان اصفهان در زمینه جذب گردشگر، توسعه فرودگاه اصفهان به خصوص رمپ پروازی و ترمینال‌ها ضروری است و نگاه ویژه مسؤولان استان و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران را می‌طلبد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار