گزارش خبرگزاري فرانسه از وضعيت مسيحيان در ايران؛
خبرگزاری فرانسه در آستانه جشن کریسمس گزارشی از وضعیت مسیحیان در ایران را منتشر کرده است و به این بهانه گزارشی از حال و هوای جشن کریسمس مسیحیان در تهران را روایت کرده است.
کد خبر: ۳۴۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 25 December 2016
تابناك اصفهان:‌ خبرگزاری فرانسه در آستانه جشن کریسمس گزارشی از وضعیت مسیحیان در ایران را منتشر کرده است و به این بهانه گزارشی از حال و هوای جشن کریسمس مسیحیان در تهران را روایت کرده است.

در این گزارش به وضعیت مناسب زندگی مسیحیان توام با امنیت و آزادی کامل برگزاری مناسک مذهبی شان اشاره شده و از مسیحیت در کنار دو دین کلیمی و زرتشتی به عنوان ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نام برده شده است.

خبرگزاری فرانسه نوشته است مناطقی از تهران در سال های گذشته در آستانه کریسمس حال و هوای دیگری می گیرد و خریدهای شب عید مسیحیان در کنار کاج های تزیینی کریسمس به چشم می خورد. حتی در این مناطق می توان بابانوئل هم دید.

بابانوئل در تهران - 24 دسامبر 2016

اسقف اعظم مسیحیان کلدانی - آشوری ایران: ایران جزیره امن برای مسیحیان منطقه است

در این گزارش با " رمزی گارمو" اسقف اعظم مسیحیان آشوری - کلدانی (کاتولیک) در ایران نیز مصاحبه شده است.

اسقف اعظم مسیحیان کلدانی - آشوری ایران: ایران جزیره امن برای مسیحیان منطقه است

اسقف اعظم گارمو که مقر فعالیت او کلیسای حضرت یوسف (سنت جوزف) در تهران است به خبرگزاری فرانسه گفته است: ایران همچون جزیره ای امن برای زندگی مسیحیان در منطقه ای (خاورمیانه) است که مسیحیان در همه سوی آن مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

او گفته است: خدا را شکر . ما در صلح و امنیت زندگی می کنیم، اما همسایگان ما در غم واندوه و خشونت به سر می برند. ما امشب (در مراسم جشن کریسمس در کلیسای حضرت یوسف) برای آنها دعا می کنیم."

اسقف اعظم گارمو متولد 1945 در شهر موصل عراق است. او بیش از 3 دهه گذشته را در ایران اقامت و فعالیت دارد.

حدود 120 هزار مسیحی - با شاخه ها و مذاهب مختلف آن- در ایران زندگی می کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار